מכל הלב: על מי הזמרים כתבו את השירים הנוסטלגים שלהם?. צילום מסך מיוטיוב

מכל הלב: על מי הזמרים כתבו את השירים הנוסטלגים שלהם?

ישנם שירים רבים שנכנסו לנו ללב, ריגשו אותנו ונגעו בנו באופן אישי, וכך גם לזמרים יש איזו עדיפות לאחד מן השירים שלהם שהכי מרגשים אותם. אילו שירים נוסטלגים רבים נכתבו על אנשים שנכנסו ללב הכותבים? בואו לגלות!

מאחורי כל שיר שאהבנו, מסתתרת השראה או סיפור שסביר מאד להניח שמושפע על ידי אדם אחר, שברון לב, פרידה או מעשייה מעניינת. אלו הם כמה מהשירים הנוסטלגיים שנכתבו על אדם אחר. אז איזה שיר הסיפור שלו הכי הפתיע אתכם? 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

The Beatles - Let It Be 

אחד השירים הקלאסיים והורודים שידעה המוזיקה הוא השיר "Let It Be" של הביטלס. מדובר בשיר שהוא סמל לתום ותקווה שרבים מאתנו גדלו על ברכיו ומזהים כשיר פשוט שקשה לא לאהוב. בעיצומה של תקופת הקלטות אינטנסיבית ל"אלבום הלבן'', חלם פול מקרטני על אמו מרי שנפטרה כשהיה בן 14. בחלומו היא אמרה לו "הכל יהיה טוב, לט איט בי" שנים לאחר החלום הזה מספר מקרטני: "זה היה גדול להתראות איתה שוב. הרגשתי מבורך לחלום את החלום, וזה מה שהוביל לכתיבת השיר ". רבים ממאזיני השיר, מפרשים את המשפט שבו נאמר: "Mother Mary" ככוונה לאמו של ישו הנוצרי. בתגובה לפירוש זה, חברי הלהקה החליטו להשאיר את הכוונה להחלטת המאזינים.

 

 עונות - אביב גפן 

אחד השירים היותר צבעוניים והמתוחכמים שהמוזיקה הישראלית יכולה להציע הוא השיר "עונות" של אביב גפן שיצא בשנת 96'. מדובר בשיר שמתאר את סיפור האהבה של לא אחר מאביו של אביב - המשורר יהונתן גפן ואמו של הזמר. כל בית בשיר מתייחס לכל עונות השנה תוך סיפור האהבה של גפן: ההתחלה הפשוטה מאליה בחורף, הלידה של בנם אביב באביב שמסמלת עונת ביניים, הקיץ שמביא איתו  פרידה והסתיו - החזרה של גפן לאהובתו עם סליחה. בסוף השיר ישנו משפט שלא יוצא לנו מהראש שנים: "כמו הטבע גם ללב ארבע עונות". 

 My Lovely Man - Red Hot Chili Peppers 

השיר "My Lovely Man" של להקת הרוק האייקונית והבינלאומית 'פלפלים אדומים חריפים' וכדוגמתו גם השיר Knock" Me Down" מוקדשים לגיטריסט של הלהקה הלל סלובק ז''ל שנפטר ממנת יתר. מותו של הגיטריסט החיפאי, זעזע את חברי הלהקה והשפיע על עתידה. כשנה לאחר פטירתו שחררו את האלבום Mother's Milk והקדישו אותו לזכרו, מדובר באלבום שהביא לפריצה הגדולה של הלהקה הידועה. 

 

אבנר גדסי - נפרדנו כך 

השיר "נפרדנו כך" הוא ללא ספק בין שירי הפרידה היותר מדויקים וחדים ששמענו. הסיפור והאדם שהשיר נכתב עליו מפתיע לפחות כמו השיר. מדובר בלהיט שיצא בתחילת שנות השבעים על ידי זמר מתחיל עם שיר אחד והפך ללהיט בלתי נשכח. סמדר שיינמן, אז בת 14 שלימים תהפוך ללא אחרת מאשר סמדר שיר, כתבה את המילים לאחר פרידה מאהבה אסורה. השיר מתאר את רגע הפרידה הצרוב בזיכרונה של הכותבת מבן זוגה בן ה-25. כשנים לאחר יציאת השנים, התברר כי הגבר המסתורי שעליו כתבה את השיר, הוא אדם מוכר למדי, לא אחר מדודו טופז ז''ל, איש התקשורת המוכר.

 

Wiz Khalifa - See You Again

השיר האהוב, "See You Again" של וויז קאליפה וצ'ארלי פות' הוא שיר מרגש ועצוב שנכתב על לכתו של פול ווקר השחקן בסדרת הסרטים הבלתי נשכחת 'מהיר ועצבני'. מותו הכה בכל העולם לאחר שהלך לעולמו בתאונת דרכים קטלנית בכביש, במקם שבו חלק ניכר מקריירת המשחק שלו התבססה. עד היום כל האזנה לשיר מזכירה את הפרידה מהשחקן והאדם המבטיח והנדיר שהיה. 

 

 

 

תגובות