איטליה זכתה: עדן אלנה סיימה במקום ה-17 בגמר האירוויזיון. Gettyimages.IL/Dean Mouhtaropoulos

איטליה זכתה: עדן אלנה סיימה במקום ה-17 בגמר האירוויזיון

הערב הגדול של אירוויזיון 2021 הגיע: אחרי שנה ללא תחרות ובתום גמר ארוך במיוחד, הוכרז כי איטליה היא המנצחת הגדולה • עדן אלנה שייצגה את ישראל סיימה במקום ה-17

הערב (ש') עלו על הבמה 26 נציגי מדינות אירופה שהעפילו לגמר האירוויזיון ברוטרדם שבהולנד אחרי שנה בה לא התקיימה תחרות (בשל הקורונה) ונתנו את השואו הגדול שלהם. בתום הגמר הוכרז כי הזוכה הגדולה היא איטליה עם 524 נקודות. אל המקום השני הגיעה צרפת עם 499 נקודות.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 

עדן אלנה שייצגה את ישראל הופיעה שלישית הערב עם השיר "Set Me Free״ והיא סיימה את האירוויזיון במקום ה-17 עם 93 נקודות (ללא דוז פואה מאף מדינה) ועם שבירת שיא של התו הגבוה ביותר באירוויזיון. בתום המשדר נודע כי בחצי הגמר הראשון בו השתתפה השבוע היא סיימה במקום החמישי עם 192 נקודות.

© Gettyimages.IL/Dean Mouhtaropoulos

אלנה עברה שנתיים של טלטלה, לאחר זכייתה לפני כשנה וחצי ב״הכוכב הבא״ היא הייתה אמורה לייצג אותנו באירוויזיון 2020 בשיר ״פקר ליבי", אלא שאז האירוויזיון התבטל ואלנה נותרה בארץ. מאוחר יותר תאגיד השידור החליט להעניק לה אוטומטית את הזכות לייצג אותנו באירוויזיון 2021. עצם העפלתה של עדן לגמרי התחרות לא מובנת מאליה, למעשה התחזיות לא ניבאו לה יותר מדי הצלחה והיא בכל זאת עשתה זאת בגדול, בשעה שהמצב הבטחוני במדינה עמד על סדר היום ועורר מחאות רבות. אלנה זכתה לביקורות משבחות על הופעתה והיא ללא ספק ייצגה אותנו בגאווה גדולה. 

 

לאחר המשדר מסרה עדן לתקשורת: ״אני מודה על הזכות הענקית שנפלה בחלקי לייצג את מדינת ישראל בתחרות האירויזיון. למרות הזמנים הלא פשוטים, והתקופה המורכבת שהמדינה עוברת, הלחצים, המחשבות, המתחים ורגעי האושר, זו הייתה חוויה של פעם בחיים עבורי. אני מרגישה שנתתי את כל הלב והנשמה כאן על הבמה ויחד עם צוות הרקדנים המופלא נתנו את הכל להביא כבוד למדינה. אני מודה לעם ישראל שתמך, חיבק, חיזק ופירגן ולכל הצוות הנהדר שליווה אותי לאורך כל השנתיים האחרונות עד לרגע זה, כל העבודה הקשה הזמן וההשקעה שלכם אינה מובנת מאליו. תודה לכולם״.

© צילום מתוך האירוויזיון
תגובות