מולטי טאלנט: הכוכבים הבינלאומיים שכותבים בעצמם את השירים שלהם. צילום מסך מאינסטגרם

מולטי טאלנט: הכוכבים הבינלאומיים שכותבים בעצמם את השירים שלהם

את היכולות הווקאליות של הזמרים האהובים עלינו אנחנו כבר מכירים, אבל האם ידעתם שלחלק ניכר מהם יש עוד כישרון? והוא כתיבת והלחנת שירים. אכן ישנם הרבה זמרים שלא מסתפקים ברק לבצע את השיר אלא גם הם אלו שיצרו אותו. הבאנו לכם פה כמה דוגמאות לזמרים בינלאומיים שכותבים את השירים שלהם בעצמם

יצא לכם פעם לשמוע שיר של הזמר האהוב עליכם ולשאול מי כתב את המילים המרגשות האלו? אז יכול להיות מאוד שהאמן המבצע הוא זה שכתב את השיר. כן, הרבה זמרים לא רק מבצעים את השירים שלהם אלא הם גם אלו שיצרו אותם מאפס בכך שהיו שותפים בכתיבה ובהלחנה שלהם. ברגע שזמר שותף לתהליך הכתיבה, אז שומעים שהשיר עוד יותר מרגש ואמיתי כי הזמר הוא האדם שעומד מאחורי המילים שהוא שר. אספנו בשבילכם כמה אמנים בינלאומיים שבנוסף לטייטל זמרים הם גם כותבים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

טיילור סוויפט

טיילור האחת והיחידה היא אמנית על מלא, יש לה ברפרטואר מעל ל- 160 שירים ואת כולם היא כתבה בעצמה. הישג מטורף בהתחשב בכך שהיא התחילה את הקריירה שלה בגיל צעיר. היא נוטה לכתוב על מערכות יחסים שחוותה וגם על נושאים פוליטיים יותר כמו פימיניזם, והקהילה הגאה – לדוגמא השיר "You need to calm down"  העוסק במתן זכויות שוות ובביקורות שהיא מקבלת כאישה בתעשיית המוזיקה.

 

אריאנה גרנדה

בנוסף לקולה המטורף, אריאנה גם יודעת לכתוב שירים והיא גם כותבת לאמנים אחרים כמו  השיר "Ice cream" של בלאקפינק וסלינה גומז. היא לוקחת הרבה השראה מחייה האישיים בכתיבתה כך שהיא גם לא מנסה להסתיר אותם, בלהיטה "Thank you next" ובכל האלבום הנושא את אותו השם, היא מדברת על חייה האישיים ועל התמודדיות שונות שהיא חווה.

 

אוליביה רודריגו

תגלית השנה היא לגמרי אוליביה. היא פרצה אלינו עם השיר  "Drivers license" בתחילת השנה ומאז היא שוברת את הרשת והמבקרים עם אלבומה הראשון "Sour" שאותו כתבה והלחינה לגמרי לבד. בנוסף היא גם כתבה שירים לסדרה שהיא משחקת בה "היי סקול מוזיקול המחזמר" כמו השיר "All I want" שמדבר על הדילמה של דמותה בסדרה בין שני בנים שמחזרים אחריה

 

אד שירן

אד הוא אחד מהכוכבים הגדולים של עולם המוזיקה. בעזרת הגיטרה שלו והשירים המרגשים שכתב בעצמו הוא כבש את כולנו. אבל בנוסף לשיריו הוא גם כתב הרבה שירים לזמרים אחרים שכולכם מכירים כמו ל- וואן דיירקשן, ליאם פיין, ביטיאס, וג'סטין ביבר שלו הוא כתב את אחד הלהיטים הכי גדולים – 'Love yourself". אחד השירים הכי מוכרים של אד הוא כנראה "Perfect" שמוקדש לאישתו שרי סיבורן.

 

בילי אייליש

בילי היא לגמרי התגלית של השנים האחרונות היא כבשה את כל המצעדים עם אלבומה "When We All Fall Asleep, Where Do We Go?" אותו היא כתבה ויצרה יחד עם אחיה פיניאס בחדר שינה שלו. שניהם גם זכו ב-חמישה פרסי גראמי על כתיבת האלבום. השירים שלהם עוסקים בהרבה נושאים כמו התמודדות עם חרדות, בחוסר קבלה עצמית ובאיכות הסביבה, כמו לדוגמא השיר "All the good girls go to hell" שמותח ביקורת על היחס של החברה בפני התחממות גלובלית.

 

הארי סטיילס

להארי יש הרבה כישרונות, הוא זמר מדהים, הוא שחקן והוא גם כותב שירים. הוא היה שותף בכתיבת כל השירים שבשני האלבומים שלו וגם כתב שירים לאמנים אחרים. שירו המפורסם ביותר הוא כנראה "Sign of the times" שכתב מנקודת מבט של אימא שהרגע ילדה ואומרת לבנה שילך לכבוש את העולם.

שון מנדס

את שון הכרנו רק לפני 5 שנים, אבל בכל זאת הוא כבר הפך לאחד הכוכבים הגדולים ביותר בתעשיית המוזיקה העולמית. שון כתב את רוב שיריו, והם בהשראת מערכות יחסים שחווה, דברים אישיים כמו התקפי חרדה שהיו לו וגם נושאים חברתיים כמו השיר "Youth" שאותו הוא כתב אחרי הפיגוע בהופעה של אריאנה גרנדה במנצ'אסטר. השיר מבטא את כך שאין שום דבר שיכול לעצור את הכוח של הנוער.

 

קמילה קביו

ואם כבר דיברנו על שון, אז גם החברה שלו היא כותבת שירים לא רעה בכלל. קמילה לקחה חלק בכתיבת כל אחד משיריה. היא מערבת הרבה מחוויות אישיות שלה בכתיבה וכותבת על האנשים הכי קרובים אליה כמו השיר "First man" שהוא שיר שמוקדש לאביה שבו היא מודה לו שהוא היה הגבר הראשון שאהב אותה.

 

 

האחים ג'ונאס

שלישיית האחים ג'ונאס הם כנראה האחים המוכרים ביותר בתעשיית המוזיקה. הם התחילו את הקריירה בגיל צעיר מאוד אבל בכל זאת הם כתבו את כל השירים שלהם. בהתחלה הם כתבו על החוויות הרומנטיות שחוו עם החברות שלהם לשעבר אבל עכשיו את רוב שיריהם הם מקדישים לנשים שלהם וביניהם הלהיט הגדול שלהם "Sucker".

 

סיה

ואנחנו סוגרים את הרשימה עם סיה. היא מרשימה לא רק עם הקול הענק שלה, אלא גם היא כתבת שירים אדירה. היא כתבה את רוב שיריה ואת גם כתבה לאמני אחרים כמו ביונסה, קייטי פרי, ג'סי ג'יי וגם לריהאנה שלה היא כתבה את השיר "Diamonds". שירה "Alive" מדבר על של למרות כל הדברים הקשי שהיא חוותה היא עדיין בחיים וחזקה מתמיד.

 

 

 

תגובות