אירוויזיון 2022: הכירו את המתחרים של מיכאל בן דוד. נועם עטייה

אירוויזיון 2022: הכירו את המתחרים של מיכאל בן דוד

רגע לפני שמיכאל בן דוד הנציג שלנו יעלה על הבמה הגדולה בעולם עם שירו "IM" בדקנו מי הם המתחרים שלנו ומה הסיכויים שלנו השנה?

השבוע נחגג ברחבי אירופה את שבוע האירוויזיון שבו יתחרו 40 מדינות בתחרות הזמר הגדולה בעולם. אז רגע לפני שמיכאל שלנו עולה לבמה בחצי גמר השני היום (ה'), אספנו עבורכם את המדינות עם הכי הרבה סיכוי לניצחון וגם נברר מה הסיכויים שלנו לעלות לגמר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איטליה

נתחיל עם איטליה שהיא גם המארחת של אירוויזיון בעקבות הניצחון של מאנסקין שנה שעברה, האם הם יכולים לזכות בדאבל? לפי המהמרים זה לגמרי יכול לקרות. את המייצג שלהם אתם בטוח מכירים הרי הוא מחמוד שייצג כבר איטליה באירוויזיון שהיה בארץ עם הלהיט "Soldi" והפעם מצטרף אליו הזמר רק בן ה-19 בלאנקו וביחד הם שרים בלדה מרגשת הנקראית "Brividi". השיר כבש מצעדים ברחבי העולם וגם הגיע למקום התשיעי במצעד השבועי של גלגלצ.

 

ספרד

ספרד לא זכתה באירוויזיון כבר מעל לחמישים שנה, אבל האם השנה זה יקרה שוב? זה לגמרי אפשרי עם הזמרת שלהם צ'אנל. היא השתתפה במלא מחזמרים ואפילו הייתה רקדנית הליווי של שאקירה בטקס ה-EMA של MTV. על הבמה היא תשיר את השיר "Slomo" שהוא שילוב בין אנגלית לספרדית ופופ עם מוזיקה לטינית. על הבמה היא נותנת ממש שואו שכולל החלפת תסרוקת בשיער, זיקוקים וגם קטע כוריאוגרפי מסובך שאף פעם לא היה כמותו באירוויזיון. היא מאוד מזכירה בסגונה את השיר Fuego" שכמעט וגנב לנטע את הזכייה ב-2018 אז האם צ'אנל תוכל להשוות את ההישג או אפילו לעקוף את זה? אנחנו לגמרי מאמינים שכן.

 

אנגליה

מי שנמצא בין המועדפים השנה למרבה ההפתעה היא אנגליה שבשנים האחרונות הייתה נחשבת בדיחה בתחרות ותמיד גמרה במקומות האחרונים והשיא ששנה שעברה הם גמרו עם אפס נקודות מהשופטים והקהל ולכן כנראה הם החליטו לשנות כיוון והשנה הם שולחים את סם ריידר. סם התחיל להתפרסם ב-2020 כאשר העלה קאברים לטיקטוק והיום יש לו מעל ל-100 מיליון צפיות ו-12 מיליון עוקבים. הוא ישיר את השיר "Spaceman" שהיא בלדה פופ בה הוא מראה יכולות וואקליות מרשימות ביותר. בשיר הוא מדמיין איך זה להיות אסטרונאוט שמתפוצץ לחלל ואיך העולם יראה משם.

 

נורבגיה

השיר הכי מיוחד השנה הוא ללא ספק השיר של נורבגיה. מי שמייצג אותם הם הצמד "Subwoolfer" שני החברים מופיעים בחליפות שחורות עם מסכות ראש של זאב וכפפות צהובות. הם שרים את השיר "Give that Wolf a banana". בשיר הם אומרים שלפני שהזאב יאכל את הסבתא תביאו לו בננה. מרגיש אולי שהשיר קצת שטותי אבל לפי הצמד יש למילים משמעות עמוקה יותר ואחת התיאוריות שעלו הם על עידוד חיסון לקורונה. בכל מקרה על הבמה יש להם כוריאוגרפיה מגניבה שתדהים ילדים ובוגרים יותר.

 

שוודיה

שוודיה ידועה כל שנה בתור הפייבוריטים הזכייה וזה בזכות הקדם הארוך והממוקד שלהם. בעשור האחרון הם זכו פעמים ותמיד היו בטופ 14. השנה מי שתייצג אותם היא קורנליה ותשיר את השיר "Hold me closer". השיר הוא בלדה שמתחילה איטית ולאורכה נהיית יותר ויותר קצבית ועוצמתית. קורנליה סיפרה בראיון שהשיר נכתב במהלך פרידה ובזמן שהיא הייתה הכי שבורה בעולם מהפרידה הקשה הזאת. לפחות יצא משהו טוב מהפרידה והוא השיר שעכשיו היא מצייגת איתו את המדינה שלה ואולי צפויה גם להביא לה את הזכייה.

 

צרפת

אחרי שהגיעו למקום השני והמכובד ביותר בשנה שעברה השנה הם מכוונים לניצחון. מי שייצג אותם הם להקת הבנות "Ahez" והזמר "Alvan". כולם נולדו באזור ברטאן שנמצאת בצפון מערב צרפת. השיר כולו בשפת הברנטונית שפה שמדברים בה רק באזור זה. השיר מחבר פופ ואלקטרו וביחד עם השפה המיוחדת יוצר שיר מגניב ומיוחד שבטוח ילהיב את השופטים ואת הקהל.

 

אוקראינה

ונסגור את הרשימה עם הפייבוריט הגדול לזכייה לפי כל המהמרים והקהל הרי הם אוקראינה. הרבה יגידו שמהמרים עליהם כדי להביע הזדהות למלחמה שמתרחשת כבר שלושה חודשים אבל השיר שלהם מטורף ומיוחד שהוא יכול לגמרי לקחת את כל הקופה בלי לערבב פוליטיקה. מי שמייצג אותם הם להקת קאלוש עם השיר "Stefania". השיר מערבב מוזיקה מסורתית אוקראינית עם ראפ והיפ-הופ וגם כלי נגינה מיוחדים שמייחד את השיר. השיר מדבר על אימא של אחד מחברי המקהלה. בכל מקרה עצם העובדה שהם יכולים לשיר באוקראינית מול כל אירופה כאשר המדינה שלהם מופצצת זה ירגש את המעמד והכי מגיע להם לזכות.

 

ומה הסיכויים שלנו באירוויזיון?

מי שמייצג אותנו השנה הוא מיכאל בן דוד עם השיר "IM". השיר קצבי ומדבר על ביטחון עצמי ואמונה בעצמך. השיר משלב וואקלים מטורפים מצד מיכאל. אז מה הסיכויים שלנו? לצערנו המהמרים והמעריצים לא רואים אותנו מעפילים לגמר השנה אבל במהלך החזרות עלה בטבלת ההימורים וזה נותן לנו תקווה. אנחנו בטוחים שעם הקריזמה והאטיטוד של מיכאל הוא הולך לקרוע את הבמה וזה אולי יביא לנו את הגמר.

 
תגובות