כמה שחיכינו: הארי סטיילס מפתיע בסגנונות מטורפים. מתוך יוטיוב

כמה שחיכינו: הארי סטיילס מפתיע בסגנונות מטורפים

שש שנים עברו מאז שהארי סטיילס התחיל בקריירה העצמאית ובהם הוציא מספר להיטים, זכה בגראמי וגם שחרר שלושה אלבומים שהשלישי שנקרא "Harry's House" יצא בסופ"ש האחרון. אז מה חשבנו עליו? • ביקורת אלבום

את הארי סטיילס הכרנו לפני יותר מעשור עם להקת "וואן דיירקשן" שהפכה לאחת מלהקות הבנים הפופולרית ביותר אי פעם. לצערנו, בשנת 2016 הם התפרקו וכל אחד מחברי הלהקה החליט להמשיך בקריירת סולו ואפשר להגיד שהקריירה העצמאית של הארי לא הייתה פחות מוצלחת. הוא שחרר להיט אחרי להיט, שני האלבומים שלו שברו מצעדים ברחבי העולם וגם זכה בגראמי. בסוף השבוע האחרון הארי שחרר את האלבום השלישי שלו הנקרא "Harry's House" שכולל 13 שירים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום נפתח עם השיר "Music for a sushi restaurant" וכבר בשנייה הראשונה אפשר לשמוע שהאלבום הזה יהיה מיוחד מבחינת המלודיה. השיר משלב צלילי חצוצרות עם תופים ומדבר על המצרכים להכנת סושי כמטאפורה לאיך הוא רוצה שתראה המערכת היחסים שלו. השיר הבא הוא "Late night talking" שהוא שיר פופי וקצבי עם נגיעות של דיסקו משנות ה-70. בשיר הוא משתף על החיים עם בת זוגו ועל הרצון התמידי לשמח אותה גם כשהיא עצובה.

 

אחר כך מגיע השיר "Grapejuice" שבו הארי מפגין יכולות וואקליות טובות. בשיר הוא מספר לנו על מערכת יחסים אינטימית ועל ההבנה שהוא נהנה יותר מהחיים עם אהובתו ועל איך היה רוצה לברוח מהחיים המטורפים שלו רק כדי להיות לבד ולשבת עם בת זוגו לצד בקבוק יין טוב. האלבום ממשיך עם הלהיט והסינגל הראשון מתוכו הנקרא "As it was". בשיר הארי מספר על הקשיים וההתמודדות עם הפרסום והחיים באור הזרקורים ועל כך שחייו כבר לא יהיו כמו שהיו אז. בנוסף הוא משתף על התחושת הבדידות שהפרסום יכול להביא.  השיר הבא הוא "Daylight" שמתאר התמודדות עם רקשר ומערכת יחסית בשלט רחוק ועל כמה הוא מצוברח בכל פעם שהם צריכים להיעדר אחד מהשני.

 

מיד אחר כך מגיע השיר "Little freak" שהוא בלדה רגועה שבה הארי נזכר במערכת יחסית קודמת שהייתו לו ועל הזמן שעברו יחדיו. לאורך השיר הוא מתחרט על איך הדברים הסתיימו בינהם ואפילו תוהה עם אי פעם יחזרו אחד לשני. אז מגיעה עוד בלדה מרגשת ומצמררת במיוחד שאפילו הצליחה להוריד לנו כמה דמעות. לשיר קוראים "Matilda" ומספר את סיפורה של מישהי שמשפחתה לא התייחסה עליה טוב ושחוותה אלימות בבית. הוא לוקח השראה מהסרט באותו שם על ילדה בשם מטילדה ילדה חכמה ובעלת כוחות טלקינזיס שהוריה והמנהלת בית ספר היו מתעללים בה. בשיר הארי פונה עליה ואומר לה שהיא לא צריכה להרגיש אשמה או שהיא לא בסדר אם היא לא רוצה לחזור הביתה כי לא טוב לה שם.

 

האלבום ממשיך עם שיר שונה לחלוטין הנקרא "Cinéma". השיר פופי עם נגיעות מהסגנון האלטרנטיבי שבו הוא פונה לבת זוגו אוליביה ווילד שכידוע היא שחקנית ובמאית קולונוע. השיר מספר כביכול את סיפור תחילת הקשר שלהם על איך הם הכירו על הסט של הסרט "Don't Worry Darling" שצפוי לצאת בקרוב שבו הארי משחק את התפקיד הראשי ואוליביה היא הבמאית. בשיר הארי חושף שאיך שהוא חיבב אותה מהרגע הראשון שראה אותה. השיר הבא הוא "Daydreaming" שיש לו מנגינה ממש מגניבה, הקולות רקע פשוט מעולים והיכולות הוואקליות של הארי מטורפות. מרגיש כאילו השיר נכתב רגע לפני שהארי צריך לצאת לסיבוב הופעות שלי שבו לא יראה את אהובתו לתקופה ארוכה אז הוא מבקש ממנה שתיתן לה משהו שהוא יוכל לחלום עליו ובכך לתגעגע פחות. אחר כך השיר "Keep driving" שמדבר על להתעלם ממה ממה שקורה סביבך ולהמשיך הלאה לא משנה מה. גם כאשר אתה נופל או משהו רע קרה לך אז צריך להמשיך לנהוג כרגיל ולא לעצור בדרך.

 
 

האלבום ממשיך עם "Satelite" שיר קצבי הכולל הרבה צלילים וביטים מיוחדים מכלי נגינה שונים. בשיר הארי פונה לאקסית או ידידה לשעבר ואומר לה שהוא תמיד יהיה שם שבשבילה כאשר הוא רואה שהיא לא חשה בטוב ומרגישה לבד. השיר הבא הוא "Boyfriends" שהוא מרגש ורגוע המדהא על הדרך גברים נוהגים לפעמים להתנהג בצורה לא יפה לבנות זוגם. בראיון הארי סיפר שהוא לקח השראה ממערכות יחסים של אחותו משל חברים ואפילו השיר גרם לו לחשוב אחורה אם אי פעם יצא לא להתנהג בצורה לא טובה מפני חברות לשעבר שלו. האלבום נסגר עם השיר "Love of my life" שבו הארי מבטא את אהבתו לארץ מולדתו - אנגליה. הוא מספר שהוא לא ידע עד כמה הוא אהב אותה עד שהוא היה צריך לעזוב אותה ומתחרט שהוא לא נמצא שם יותר. הוא מדבר על כך שהוא גאה מאיפה הוא בא ולוקח איתו לכל מקום בעולם את אנגליה איתו ומגלה בעצם ששם הבית האמיתי שלו.

 

אין ספק שהאלבום הזה שונה ומיוחד ממה שאנחנו רגילים לשמוע מאלבומיו הקודמים שלו וגם ממה שאפשר לשמוע במוזיקה העכשווית מבחינת המלודיות וגם המילים. לכל שיר יש סגנון מיוחד עם כל כך הרבה צלילים שונים ומגוונים, הקולות רקע והווקאלים של הארי פשוט מדהימים וכיף לשמוע את השירים. ואם נתעמק טיפה במילים אפשר לראות שהם הרבה יותר בוגרות ועמוקות משירים ישנים יותר שלו. בנוסף יש ממש קשר בין כל השירים והנושא המרכזי שהוא הבית. לאורך האלבום הארי מספר לנו שבית הוא לא בהכרח רק חדר עם ארבע קירות שגרים בו אלא זה המקום שאתה מרגיש בו הכי אהוב והכי בטוח בעולם בין אם זה עם בת הזוג שלך או אפילו במדינה שאתה מרגיש בה הכי בנוח. בנוסף הארי מתייחס בשני שירים "Matilda" ו-"Boyfriends" לאלימות במשפחה ובין בני זוג שקוראים בבית ושלצערנו המקרים רק עולים ופחות מדברים ומטפלים בזה ואומר להם להתרחק משם ומבהיר את הנקודה שבית הוא לא המקום מגורים שלך אלא המקום שבו אתה מוקף באנשים שאוהבים אותך ומרגיש הכי שמח בעולם. באלבום הזה הארי נותן לנו הצצה לחייו הפרטיים ול-"בית" שלו ועושה את זה בצורה הטובה ביותר ואפשר אפילו להגיד שהוא לא אכזב אותנו ואת שאר המעריצים בעולם כי האלבום הזה פשוט מדהים.

תגובות