ביקורת אלבום: הקיץ שלא נגמר של מיילי סיירוס. צילום מסך מהקליפ

ביקורת אלבום: הקיץ שלא נגמר של מיילי סיירוס

מיילי סיירוס סוף סוף הוציאה את האלבום "Endless Summer Vacation" שחיכינו לו כל כך ובו היא מספרת על הפרידות שחוותה, הבגידות וגם על הרצון למצוא אהבה חדשה והכל מלווה בשירים עם מלודיות שונות ומיוחדות • הנה מה שחשבנו על האלבום

את מיילי סיירוס הכרנו כילדה בת ה-13 כוכבת ערוץ דיסני אבל אם השנים היא הראתה לנו שיש בה הרבה יותר מהר מכוכבת ילדים. היום היא כבר בת 30 ושיחררה בשישי האחרון את אלבומה השמיני "Endless Summer Vacation" שכל כך ציפינו לו. האלבום כולל 12 שירים ולפי מיילי הוא מחולק לשני חלקים: חלק של בוקר וחלק של לילה. השירים שבחלק של הבוקר מתארים אנרגיה ואפשרויות להזדמנויות חדשות. לעומתם, השירים של החלק של הלילה עוסקים יותר במיסתוריות אבל יש בהם גם סוג של זוהר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השיר הפותח את האלבום הוא הלהיט הענק "Flowers" שכבש את כל המצעדים ברחבי העולם. השיר מדבר על הפרידה מבעלה לשעבר - ליאם המסוורת (או לפחות ככה אומרות השמועות). מיילי שרה שהיא לא רצתה להיפרד ובכתה המון אחרי הפרידה אבל עם הזמן היא נזכרה שהיא יכולה להסתדר בעצמה ושהיא אוהבת את עצמה יותר ממה שהוא אי פעם אהב אותה. החלק הגאוני בשיר הוא לא ספק הפזמון שבנוי כתשובה לשיר "When I was your man" של ברונו מארס שאותו הקדיש לה ליאם.

 

השיר הבא הוא "Jaded" שהוא שיר פופי ובו הבתים עם קצב יותר איטי אבל הפזמון קליט קצבי ועוצמתי. למרות המנגינה הקצבית המילים קצת יותר עצובות ובהן מיילי מבקשת סליחה מהאקס שהוא נשאר לבד ותשוש לאחר הפרידה. היא גם מביעה חרטה שלא מספיק דיברה על מה שלא היה בסדר בזוגיות ומרגישה אשמה שלא ניסתה לטפל במה שלא עבד שהוביל לפרידה. לאחר מכן מגיע השיר "Rose Colored Lenses" שמתאר את הרגע במערכת יחסים שבו הכל מושלם והיא מקווה שהרגע הזה ישאר לנצח ולעולם לא הסתיים.

 

מיד אחר כך מגיע הדואט הראשון באלבום "Thousand Miles" שבו מיילי משתפת פעולה עם הזמרת ברנדי. השיר משלב פופ עם קאנטרי. מיילי סיפרה בראיון שהיא התחילה לכתוב את השיר ב-2016 אחרי שחברתה הטובה איבדה את אחותה. מיילי מספרת שהיא לא יכלה לדמיין לחיות בלי אחותה הקטנה נועה ולכן הקדישה לה את השיר הזה. השיר הבא הוא "You" שיש בו נגיעה של רוק ובו מיילי מתארת את כל הדברים המטורפים שהייתה רוצה לעשות אבל רק עם בן זוגה. היא מוסיפה שהיא יודעת שהיא יכולה להיות קצת פראית לפעמים אבל הוא בכל זאת בחר לאהוב אותה - זאת רמיזה על המקרה שבו ליאם השפיל אותה בפרימיירה של "הנוקמים סוף המשחק" ואמר לה מול כולם למה היא לא יכולה להתנהג נורמלי.

 

השיר שפותח את החלק השני של האלבום הוא "Handstand" שמתחיל במונולוג של מיילי על לפגוש אדם שלא נשכח לעולם ואז מגיע הפזמון שהוא קצבי ומיוחד המדבר על לפנק את בן הזוג. אחר כך מגיע השיר “River” שהוא גם הסינגל השני של האלבום שלו מיילי הוציאה קליפ. השיר הוא פאנקי ופופי ומיילי מראה בו המסירות שלה לבן זוגה. השיר הבא הוא "Violet Chemisrty"  שיר רומנטי שבו מיילי מביעה את רצונה להישאר עם אהובה ולא להתכחש למה שיש בינהם.

 

מיד אחר כך מגיע הדואט עם סיה שנקרא "Muddy Feet" בשיר אפשר לשמוע את הכעס בקול של מיילי ובצדק כי השיר מדבר על בגידות שחוותה. בשיר היא מגלה על אי הנאמנות של בן זוגה ומבקשת ממנו שיצא מהבית שלה ומחייה. היא אומרת גם שבגלל הבגידה שלו כל מה שישאר מהזוגיות הזו זה הרע והכעס ולא כל הטוב שעברו. השיר הבא הוא "Wildcard" שבו מיילי מפציצה בוואקלים מטורפים. היא מתארת את עצמה כקלף חופשי שלא משנה כמה היא תאהב אותו אולי זה לא יספיק ועלולה לשבור לו את הלב. ואז מגיע "Island" שהוא עדין ואיטי היא מדברת על ההרגשה של להתגעגע למישהו ולהיות לבד ב"אי פרטי שלה" שבו לא תלויה באף אחד ויכולה לעשות מה שבא לה. היא שואלת את עצמה האם היא הגיעה לגן עדן או לאי מבודד.

השיר שחותם את האלבום הוא "Wonder woman" שהיא בלדה ומרגשת מאוד שמלווה כולה בפסנתר. השיר מתאר אישה שעברה אלפי משברים אבל מנסה להישאר חזקה בעיני האחרים למרות שהיא בוכה לפעמים בחדרי חדרים. בשיר מיילי מעבירה מסר שלפעמים גם הבן אדם שנראה הכי חזק יכול להתמוטט ומנסה להסתיר את החולשות שלו. את השיר היא מקדישה לסבתא שלה לורטה שנפטרה ב-2020. מיילי מספרת שסבתה הייתה המנהלת של מועדון המעריצים שלה עוד מימי האנה מונטנה והיא הייתה מאוד קרובה אליה ואחת מהנשים הכי חזקות שהכירה.

 

מבחינה מוזיקלית מיילי משלבת בשירים סגנונות כל כך שונים ומגוונים בין אם זה פופ או קאנטרי ואפילו פאנק ורוק וזה מראה עד כמה היא זמרת מלאה שיכולה לעשות הכל. כמו שם האלבום מיילי מתארת לאורך כל השירים באלבום חופשת קיץ שלא נגמרת שבה היא חווה מלא חוויות כמו בגידה, פרידה קשה, ההתגברות עליה והאהבות החדשות שבאות אחרי. כל השירים מובילים לשיר האחרון שבו למרות כל הקשיים, היא נשארת וונדר וומן וחזקה בעיני העולם. אנחנו אהבנו את האלבום ואת הדרך שבה מיילי חושפת את כל הרגשות והתחושות שהרגישה בין אם זה כעס, שמחה או תהיות. אבל בסופו של דבר אחרי כל מה שהיא עברה, מילדה מטנסי לכוכבת בכל העולם - היא נשארה וונדר וומן אמיתית.

תגובות