אירוויזיון 2023: הכירו את המתחרים של נועה קירל. רפי דלויה, באדיבות כאן

אירוויזיון 2023: הכירו את המתחרים של נועה קירל

רגע לפני שנועה קירל תעלה על הבמה הגדולה באירופה עם השיר "Unicorn", בדקנו מי היריבים שלה לזכייה ומה הסיכוי שנועה תיקח את הניצחון

השבוע נפתחה תחרות המוזיקה הגדולה ביותר בעולם - האירוויזיון. 37 נציגים ממדינות ברחבי אירופה יתחרו כדי להביא את הניצחון למדינה שלהם ובינהם גם נועה קירל שלנו. הערב (ג') יתקיים חצי הגמר הראשון שבו נועה תראה לכולם את יכולות הריקוד והשירה שלה ותנסה להעפיל לגמר. רגע לפני, אספנו עבורכם את המתמודדים המובילים לקחת את הגביע השנה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שוודיה

כל שנה שוודיה משתחלת לראש הטבלה אבל השנה היא לגמרי הפייבוריטית הגדולה לזכייה. מי שתייצג אותם היא לא אחרת מלורין שזכתה כבר באירוויזיון ב-2012 עם השיר "Euphoria" שנחשב עד היום לאחד משירי האירווזיון האהובים והמצליחים ביותר. 11 שנה אחרי, לורין חוזרת לתחרות עם השיר "Tattoo". לורין מביעה בשיר את הכאב שיכולה ליצור אהבה. היא אומרת שלמרות שהגיע הזמן להיפרד היא תעשה הכל כדי לחזור לאהובה. בשירה שלה אפשר ממש לשמוע את הכאב בקולה שמתאימות למילים של השיר. מיד עם חשיפת השיר שוודיה עלתה לראש טבלת ההימורים עם פער ענק על שאר המתמודדים, אבל אחרי החזרות היא התחילה לרדת בהימורים כי הרבה התאכזבו מההופעה הבימתית שלה. אך אל דאגה היא עדיין המובילה הגדולה לזכייה עם 40% סיכוי לניצחון, האם יהיה מהפך? נצטרך לחכות ולראות.

 

פינלנד

המתחרה הכי גדול של לורין ושל נועה הוא ללא ספק קארייה מפינלנד. קארייה הוא אמן מוכר במדינתו ושחרר שני אלבומים ומספר שירים. הוא נבחר השנה לייצג את פינלנד עם שירו "Cha cha cha". שמו האמיתי הוא יארה ושם הבמה שלו מתקשר לגלגול כסף בהימורים והוא לגמרי תפס את תשומת הלב של המהמרים. הוא כרגע במקום השני ולאט לאט מצליח לצמצם את הפער עם שוודיה. השיר מאוד מיוחד והוא משלב בין מטאל לפופ. המילים בפינית והן מתארות יציאה למסיבה, בהתחלה הוא במצב רוח רע אבל אחרי כמה רגעים מצטרף לרחבת הריקודים ומשתחרר מכל הבעיות שלו. קארייה אומר שבשבילו השיר מדבר גם על קבלה עצמית ושכל אחד יכול לעשות מה שבא לו בלי להתייחס לדעות של אחרים.

 

נורווגיה

גם נורווגיה מכוונת לניצחון ומי שתייצג אותם היא הזמרת הצעירה אלסנדרה. היא רק בת 20 ועברה להתגורר בנורווגיה רק לפני שנתיים. בשנה שעברה היא השתתפה בגרסה הנורווגית של דה וויס והשנה היא השתתפה וזכתה בקדם הנורווגי לאירוויזיון. השיר שלה "Queen Of The Kings" עוסק כולו בהעצמה נשית ומבוסס על הסיפור האישי של אלסנדרה כהיותה ביסקסואלית וחלק מהקהילה הגאה. אלסנדרה קוראת לכולם לקבל את עצמם כמו שהם ושיש להם את הכח להתגבר על כל קושי. השיר התפוצץ בטיקטוק והרבה ישראלים חושבים שהוא מאוד דומה להמנון שלנו "התקווה", מה אתם חושבים?

 

אוקראינה

אחרי שזכו בשנה שעברה אוקראינה רוצה לשחזר את ההצלחה ולנצח פעמיים ברציפות ושלחו את טבורצ'י לייצג אותם. הצמד מורכב מהמפיק המוזיקלי אנדריי והזמר ג'ימו שהכירו בפקולטה לרוקחות. השניים הוציאו כבר ארבעה אלבומים וכל שיריהם באנגלית ואוקראינית. הם ייצגו את מדינתם עם "Heart Of Steel" שהוא שיר פופ עם נגיעות אר אנד בי. לכאורה נראה שהשיר מדבר על לא לוותר מול מצוקה אבל לטענת טבורצ'י למילים יש משמעות הרבה יותר עמוקה. במילים הצמד מזהיר מפני הסכנות של שימוש בנשק גרעיני. בראיון סיפרו הצמד שההשראה לכתיבת השיר הגיעה מהאירווזיון עצמו, שהתחרות הוקמה אחרי מלחמת העולם השנייה כדי לאחד את אירופה. בנוסף הוסיפו שהם מקווים שהשיר ישנה את הפרספקטיבה של העולם למלחמה באוקראינה. שלא יחשבו שהם מסכנים וחלשים מול רוסיה אלא שהם עומדים חזקים ואיתנים וגם אחרי שנה וחצי של לחימה האוקראינים לא מוותרים.

 

צרפת

צרפת ניצחה בשנה שעברה באירוויזיון ג'וניור אבל היא רוצה גם לנצח בגרסה של המבוגרים. עברו 46 שנה מאז שניצחו בפעם האחרונה והם מאמינים שהשנה זה בשבילם. הזמרת שנבחרה לייצג את צרפת היא לה זארה. היא גדלה בקנדה ועד לפני מספר שנים עבדה במספרה. היא פרצה בתעשיית המוזיקה הצרפתית בשנת 2021 עם האלבום שלה. על הבמה הגדולה באירופה היא תשיר את ''Évidemment" שהוא בסגנון פופ ואלקטרו. לה זארה מתארת את השיר "כשיר אהבה אוניברסלי וכהמנון שכל אחד יכול לשיר אותו". היא שרה על משבר במערכת יחסים שבעזרתו היא מצאה את האמת הפנימית שלה והשתנתה לטובה. אחרי השבוע של החזרות צרפת קפצה למקום השלישי בהימורים.

 

ספרד

אחרי ששנה שעברה ספרד הגיעה למקום השלישי השנה הם מכוונים לראש הפודיום עם הזמרת בלנקה פלומה. בלנקה עבדה בעברה כמעצבת במה ותלבושת בתיאטרון מקומי ועם הזמן החליטה שהיא רוצה לעבור לעולם המוזיקה. בשנה שעברה היא התמודדה בקדם הספרדי אבל הגיעה רק למקום החמישי אבל השנה היא זכתה לייצג את מדינתה עם השיר "Eaea". השיר מאוד מיוחד ומשלב פופ ופלמנקו שמאוד מזכיר מוזיקה ספרדית קלאסית. בלנקה כתבה את השיר בהשראה סבתה המנוחה שכאשר הייתה קטנה היא הייתה שרה לה שיר שצוחק על המוות. "Eaea" כתוב כשיר ערש בו בלנקה פונה לבנה ומבקשת ממנו שיקבור אותה על הירח כך היא תמיד תוכל להשגיח ולשמור עליו. בלנקה מפגינה יכולות וואקליות מטורפות ומזכירה לנו את רוסליה. האירוויזיון נועד כדי לשמוע ולהכיר תרבויות של מדינות שונות באירופה ואין ספק שהשיר של בלנקה הוא ייחודי ומייצג את התרבות והמוזיקה הספרדית בצורה הטובה ביותר.

 

מה הסיכויים של נועה קירל להגיע לגמר ואולי גם לזכות?

נועה קירל מאוד אהובה בקרב קהל מעריצי האירוויזיון בעולם ואפילו המהמרים קובעים באופן חד משמעי שהיא תעלה לגמר ותשתחל לטופ 10. את נועה כולנו מכירים ויודעים למה  היא מסוגלת, גם היכולות הוואקליות ויכולות הריקוד שלה. כל פעם שהיא עולה על במה היא שורפת אותה וזה רק עניין של זמן עד שכל אירופה תראה איזו כוכבת היא. לפי הקטעים מהחזרות שפורסמו הבימוי נראה מטורף והכוריאוגרפיה בסוף השיר פשוט תדהים את אירופה. אנחנו מאמינים שנועה יכולה להגיע מאוד גבוה בתחרות, לטופ 5 ואולי גם לנצח. אנחנו מאחלים לה מלא בהצלחה ואנחנו בטוחים שהיא תייצג אותנו בכבוד.

 
תגובות