היהודים מרעידים את בימת ההאנגר 11: ביקורת מופע. צילום: עירן רסלר

היהודים מרעידים את בימת ההאנגר 11: ביקורת מופע

היהודים מצליחים לחזור ובענק ללב המוזיקה הישראלית עם הופעה מחשמלת בהאנגר 11 ובאירוח של יובל בנאי כדי לחגוג יחד את הסינגל החדש והחזרה אל המוזיקה, ביקורת מופע

 

הרוקנרול בישראל היה צריך דחיפה כזאת. עם מספר מצומצם של אמנים שבאמת מצליחים לכבוש את לב הקהל ולהמשיך את מה שהיה כאן פעם, קשה למצוא הופעות טובות שאפשר להגיע אליהן ובאמת ליהנות.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

אבל זה לא המקרה כשמדובר ביהודים, שהצליחו לחזור בקאמבק חזק ועצמתי עם סינגל חדש מתוך אלבום חדש שמתקרב אלינו בצעדי ענק, עם רזומה ארוך של עשרים שנות מוזיקה מאחוריהם ועם להיטים ענקיים שהרבה מכם אפילו לא יודעים שהם שלהם, כמו "אלה", "הזמן שלך", "חופשי", "זה לא קל" ועוד המון שירים, היהודים חוזרים לתת למעריצים ולקהל המון מוזיקה חדשה ליהנות ממנה.

הופעת הקאמבק שלהם הייתה מתוכננת לקיסריה ב-16 בחודש, אבל בגלל מזג האוויר נדחיתה, בעוד שזו בהאנגר 11 התקיימה כמתוכנן במוצאי השבת האחרונה והצליחה להזכיר למי שכבר שכח - היהודים חזרו ונמצאים כאן בעצמה מלאה. 

הרוק הישראלי חיכה לזה © עירן רסלר

המופע מתחיל עם הלהיט החדש והמרגש "זוג יונים" שיצא כבר לפני כחודשיים, בהרכב מאוד חזק ונוסטלגי, עם איציק סולם על החשמלית, שחוזר אחרי 16 שנים בחו"ל, יהב ליפינסקי על התופים, ניר מימון על הבס, עומרי אגמון על החשמלית השנייה וערן מיטלמן על הקלידים. 

הסינגל החדש
 
מדהימה כהרגלה © עירן רסלר

בקהל היו אנשים מכל שכבות הגיל. מנערים ונערות בגיל העשרה שרק עכשיו נחשפים למוזיקה שלהם, להורים לילדים צעירים שכנראה גדלו עליהם לפני עשור, ולעוד כמה מבוגרים יותר שבטח העבירו את רוב השנים המוקדמות שלהם מאזינים ללהיטים הגדולים של החבר'ה האלה, הדבר שאיחד בין הקהל היה ללא ספק המוזיקה והעצמה של השישייה.

הם פותחים מופע עצמתי עם להיטים גדולים ומוכרים כמו "הימים שלנו", "ליפול", "Don't Like" ו"תעזור לי", ועם כמה פחות מוכרים, כמו "סמי חופשי", "עוד מעט" ו"סוף העולם" וכמו שציפיתם מלהקת הרוק הישראלית הגדולה ביותר - מצליחים להפציץ בדיוק כמה שצריך.

באמצע המופע מצטרף אליהם החצי של משינה, יובל בנאי, עם ביצועיים רוקיסטים במיוחד לשירים של משינה, כמו חידוש מיוחד ל"אהובתי" העל זמני. אחרי עוד כמה ביצועיים, הוא יורד מהבמה ומשאיר את שחף ופטרובר לטפל במופע, והם מצליחים.

קלאסיה על הבמה © עירן רסלר
 

רגע מרגש במיוחד היה במופע, כשתום פטרובר, סולן הלהקה ובעלה של אורית, העלה לבמה גיטרה חשמלית שקיבל מאמא של מעריץ שחלה ונפטר. פטרובר מספר את הסיפור ששמע מהאמא ומנגן מחווה אחת לזכרו של הילד, "מחפש תשובה", ומצליח לרגש כל אחד ואחת בקהל. 

 

לצד המוזיקה המחשמלת וההופעה המצוינת ולצד האחדות שנראיתה על הבמה, הזוג המיתולוגי והחזק, סולני הלהקה, מצליח להפגין זוגיות אוהבת ומלאת תשוקה לעיני הקהל. שחף, כהרגלה, מפגינה יכולת שירה עצמתית ונכונה ופטרובר מצליח לרגש בדיוק במידה הנכונה, ולגעת בכל אחד ואחת מהאנשים בקהל.

ווקאליסטית אדירה © עירן רסלר
 

תגובות