השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: מריאנה סטבנבה

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

יהל כהן בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו כל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! שנת 2015 כבר כאן ואיתה שנה חדשה של מוזיקה ישראלית במיטבה, מהם חמשת הסינגלים שפתחו לנו את השנה ועשו לנו את השבוע? 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

מאיה הרמן - "דירת שני חדרים"

הזמרת המוכשרת, מאיה הרמן, אשר פרצה לחיינו בשנת 2012 עם אלבום הבכורה שלה ממנו השיר "היי" שזכה להשמעות רבות, ומאז מסרבת לצאת מהם, מוצאיה סינגל נוסף בשם "דירת שני חדרים", אחרי צאתו של סינגל הבכורה של הזמרת, "מהפכה". מוקדם יותר השנה הקימה מאיה פרויקט מימון חברתי באתר "הדסטארט", שיעזור להפיק את האלבום שלה באופן עצמאי. לאחר הצלחת הפרויקט וגיוס התמיכה והמימון, הרמן טסה לברלין, שם מתגורר אמיר צורף, ויחד הם הפיקו והקליטו את האלבום שבדרך. 

הסינגל החדש עטוף גם הוא בתחושת החיפוש שהרמן מציגה בפנינו בשיריה החדשים. ״דירת שני חדרים״ מספר על החלום למימוש עצמי, על המכשולים שבדרך, על עולם פנימי שלם שאינו גלוי למראית עין, ועל הרצון האנושי והטבעי שקיים במידה מסוימת בכולנו - להשאיר טביעת אצבע בעולם. מאיה המוכשרת, כתבה והלחינה בעצמה את השיר כמו את הסינגל הקודם לו מה שעוזר לנו להתחבר יותר לשיר ולהבין את כוונתה ממקום יותר אישי. 

לסיכום: הצליחה להעביר את המסר. ציון: ★★★★

 

נסרין קדרי - "חייאתי"

נסרין קדרי, זוכת העונה השניה של התוכנית "אייל גולן קורא לך", הנחשבת בימים אלו לאחת התגליות הגדולות ביותר שיצאו מתוכנית ראליטי, מוציאה את הסינגל "חייאתי" שכתב והלחין מנהלה האישי, חגי אוזן. מאז הזכייה בתוכנית מצליחה נסרין לבסס את מעמדה כזמרת ייחודית ועצמאית ומטפחת קריירה מצליחה ביותר, בתקופה האחרונה השיקה את אלבומה הראשון "נסרין קדרי" שהצליח לכבוש כבר את כולנו.

נסרין ממשיכה לחדש ולהפתיע את קהל המאזינים עם הסינגל "חייאתי" מתוך אלבום הבכורה שלה שכולל 21 רצועות שירים שנכתבו על ידי טובי היוצרים והמפיקים המוסיקליים. קדרי היא ללא ספק ההבטחה הגדולה ביותר שיצאה מהתכנית "אייל גולן קורא לך" ואחד הקולות המרעננים והמעניינים ביותר שנשמעו בשנים האחרות, בכל שיריה ניתן לשמוע את היכולות הווקלאיות הגבוהות ואת גוון קולה הצבעוני והמיוחד במינו, ובעיקר בסינגל החדש "חייאתי" שמצליח לעורר בנו כל רגש אפשרי.

לסיכום: הצליחה לגעת לנו בלב. ציון: ★★★★

 

שלום חנוך - "תמיד זה עכשיו"

חמש שנים חלפו מאז אלבום האולפן האחרון של גדול המוזיקאים בישראל, שלום חנוך, והנה אחרי כל-כך הרבה זמן מוציא שלום סינגל ראשון הנקרא "תמיד זה עכשיו". השיר החדש והיפה נותן תחושת זרימה ופשטות כבר מהצליל הראשון, כאילו השיר נולד מוכן. אולי לא במקרה תחושת השיר היא כזו, שכן האלבום כולו הוקלט בביתו של חנוך, באולפן עליית גג שצויד במיוחד לקראת העבודה על האלבום. הסינגל החדש נכתב והולחן כמובן על ידי שלום חנוך בעצמו מה שגורם לנו להתחבר יותר אל השיר.

 >>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

חנוך מוכיח לנו שלא משנה כמה זמן יעבור, מקומו במוזיקה הישראלית שמור. עצם זה שהשיר מזכיר לנו את השירים של פעם, מראה לנו שהאיכות נשארת כמו שהיא. מדובר בשיר רגוע וקליל שנותן אנריגות נעימות ושלווה; בליווי השיר גם מוצג קליפ מושקע שמעצים את המסר והתחושות שהשיר מנסה להעביר. אני אישית מאוד אהבתי את השיר, היו חסרות לנו יצירות שכאלו בזמן האחרון.

לסיכום: טעם של פעם. ציון: ★★★

 

דניאל אסייג - "איפה את"

הסטנדאפיסט דניאל אסייג, בנו של הקומיקאי שלום אסייג, מצליח להפתיע אותנו ומוציא סינגל ראשון שנקרא "איפה את". בזמן האחרון דניאל מצליח לבלוט ולתפוס לנו את העין בעיקר בעקבות השתתפותו בתוכנית המצליחה "מחוברים פלוס" והשתתפותו בתכנית "שנות ה-80" לצד אביו. אסייג מוכיח לנו שהוא לא רק "מצחיקן" אלא גם אמן מוכשר מאוד. את הסינגל החדש דניאל כתב בעצמו והוא הולחן והופק מוזיקלית על ידי חיים צינוביץ׳ המוכשר.

דניאל ללא ספק הצליח להוכיח שיש לו מקום במוזיקה הישראלית, השיר המרגש מדבר על אהבה שלא הצליחה, על טעויות שקרו במהלך הזמן ביחסים ועל הרצון של דניאל להחזיר את הגלגל לאחור ולתקן את כל הטעויות שנעשו כי הוא מתגעגע לאהובתו וקשה לו בלעדיה. השיר מצליח לגעת לנו בלב גם בגלל השתתפותו של דניאל בתכנית "מחוברים פלוס" ששם אנחנו נחשפים לכל מהלך חייו של דניאל וככה השיר מקבל משמעות באופן יותר מוחשי. 

לסיכום: ריגש אותנו. ציון: ★★★★★

 

רוני דואני - "גו גו"

זמרת הפופ המוכשרת, רוני דואני, המוכרת לכולנו יותר בתואר "רוני סופרסטאר", לא הוציאה חומרים חדשים כבר המון זמן ואנחנו כבר התגעגענו; השבוע שחררה סינגל חדש לאוויר הנקרא "גוגו" מתוך האלבום החדש שלה שבדרך. בימים אלו מככבת לנו רוני על מסך הטלוויזיה בתכנית "המירוץ למיליון" בה היא משתתפת יחד עם אחותה, יעל דואני ואנחנו נחשפים לצדדים נוספים אצל הכוכבת. 

הסינגל החדש, "גוגו", זהו שיר פופי מקפיץ שפשוט כיף לשמוע, הוא מזכיר לנו את רוני של פעם, את זמרת הפופ שכל-כך אהבנו. את הסינגל כתב סהר חגי, הלחין מורן דוד והפיק מוזיקלית עידו אוחיון. רוני ללא ספק חוזרת אלינו ובגדול אחרי זמן רב שלא שמענו ממנה את הסגנון הזה, אמנם המילים לא בעלות משמעות מיוחדת אבל הקצב האלקטרוני והפופי סוחף אותנו וגורם לנו לרצות לשמוע עוד. אני אישית כבר התמכרתי לשיר ולמקצב שייחודי כל-כך לרוני ומקווה שהיא תמשיך להוציא עוד להיטים כמו בעבר.

לסיכום: קצב סוחף וממכר. ציון: ★★★★

 
 
תגובות