שרית חדד עושה ביונסה ומפתיעה אותנו באלבום חדש. עם המלך. צילום: קוקו

שרית חדד עושה ביונסה ומפתיעה אותנו באלבום חדש

הזמרת המוכשרת, שרית חדד, שמצליחה רק להפתיע אותנו במשך 20 שנה, עושה את זה שוב ומוציאה את אלבומה ה-22 הכולל בתוכו שש עשרה רצועות בהפתעה מוחלטת. מה דעתנו עליו?

מלכת הזמר המזרחי, שרית חדד, לא מפסיקה להפתיע אותנו גם הפעם ומשחררת את אלבומה ה/22 הנקרא "שרית חדד", בהפתעה. האלבום החדש כולל בתוכו שישה עשר שירים מגוונים ומקפיצים הכוללים שיתופי פעולה עם גדולי האמנים כמו יהודה פוליקר, יוסי גיספן, פאר טסי ונוספים.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

הזמרת המוכשרת שמציינת בימים אלה 20 שנות קריירה שבהן לא הפסיקה להפתיע, לרגש, לחדש ולכבוש את כולנו, לא עוצרת לרגע ומוציאה אלבום נוסף. שרית עבדה והשקיע באלבום המדובר הרבה מאמץ וזמן אבל זה ללא ספק השתלם. האלבום,"שרית חדד", הוא תוצאה של עבודה שנמשכה למעלה משנתיים ובמהלכה הוקלטו לא פחות משישים סקיצות, מהן נבחרו לבסוף השירים הטובים ביותר.

"האור בנשמתי"
 

אמנם שרית עבדה כשנתיים על האלבום אך זה ממש לא אומר שהיא נעלמה לנו מהעין. במשך השנתיים האחרונות שרית הספיקה לעשות הרבה תוך כדי עבודתה על האלבום, היא המשיכה להיות מנטורית ושופטת בתכנית המוזיקה "דה וויס" ואף המתמודד בקבוצה שלה בעונה הנוכחית, אלקנה מרציאנו, הוכתר כזוכה, היא הוציאה סינגל בתקופת מבצע "צוק איתן" הנקרא "ביחד ננצח", וכמובן אי אפשר לשכוח את שיתוף הפעולה הענקי שלה יחד עם הזמר אייל גולן כאשר יצאו יחד לסיבוב הופעות ענקי שכבש את המדינה.

 >>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

ההשראה לשירים באלבום של שרית הגיעה משורה של השפעות מוזיקליות, מפופ עכשווי דרך מוזיקה יוונית ועד שירי שנות השבעים. האלבום החדש של חדד משלב את המוזיקה הים תיכונית והמזרחית יחד עם נגיעות של רוק, פופ, דאנס, כאמור, השפעות משנות השבעים מכמה ז'אנרים ומוזיקה ערבית. הוא כולל שירי אהבה, געגוע וחפלה, שירי חופה, חתונה ואמונה.

"תפרנים"
  

האלבום נפתח בשיר הנקרא "האור בנשמתי" שהוא שיר שמוקדש לה'. מדובר בשיר שנותן כוח להתקרב ולהאמין יותר, הוא בעל לחן רגוע אך עוצמתי שמצליח לגעת לנו בלב בעיקר בגלל התאונה הקשה שעברה שרית לפני שלוש שנים ככה שאנחנו מצליחים להבין יותר את החיבור שלה לה' ואת כוונותיה.

השיקה בהפתעה
השיקה בהפתעה © קוקו

השיר שאחריו הוא השיר "חיכיתי לו" שנכתב על ידי האמן הנריי ומצליח להקפיץ אותנו, כמובן שאם מדובר בשרית חדד הקצב המקפיץ יהיה דומיננטי ושולט. אנחנו נחשפים לכמה וכמה שירים מקפיצים שגורמים לנו לזוז ומתאימים לחפלות ולהעלאת מצב הרוח לארוך כל האלבום, כמו ברצועה הרביעית "תפרנים", שמדבר על המצב הכלכלי הקשה אך נשאר אופטימי "הם תפרנים בכסף, אבל יש שם אהבה", וברצועה השלוש עשרה, "בשבילי", שמדבר על מישהי שרוצה להמשיך להיות ילדה קטנה שעוד לא מוכנה לאהבה.

"לילה לילה"
  

באלבום החדש אנחנו גם ממשיכים להחשף לשרית האהובה והמוכרת אחרי עשרים ושניים אלבומים ואחרי עשרים שנות יצירה, אנחנו כמובן מדברים על השירים עם הלחן הכבד והדכאוני שמצליח לעורר בנו כל רגש שמנסה שרית להעביר, לדוגמא ברצועה השביעית "לילה לילה" שנכתבה על ידי הזמרת דיקלה, ובו לאורך כל הבתים הוא כבד ודכאוני אבל בפזמון נהיה יותר קצבי. עוד שירים באלבום שמבוססים על אותו עיקרון של הלחן והקצב הם: "הבטחת לי עולם", "ליבי עוד אוהב", "ברגע אחד", שגם כן נכתב על ידי הזמרת דיקלה, ו"כינורות ינגנו".

שרית מושפעת המון מהמוזיקה הערבית, כמובן שגם באלבום הזה. שרית אף שרה בחלק מן השירים כמה שורות בערבית כמו בשירים "מימי", שללא ספק מצליח לגרום לנו להזיז את כל הגוף ומכניס אותנו לאווירה מקפיצה, ובשיר שמתאים לכל חפלה ואירוע משמח, "מברוק", שלפי דעתי הוא אחד השירים המוצלחים באלבום ויהיה להיט בטוח. האלמט הערבי שמכניסה שרית לאלבומים הוא ללא ספק יחודי לה ומצליח להלהיב ולהקפיץ אותנו בכל פעם מחדש.

מההשקה
מההשקה © קוקו

אחרי עשרים שנות יצירה ועבודה במוזיקה, קשה מאוד להוציא שירים שיצליחו לחדש משהו ולהפתיע אותנו, בגלל זה שרית נחשבת לאחת האמניות הטובות במדינה. שרית ללא ספק הצליחה לחדש לנו בעיקר בשירים: "חצאים", שהלחן שלו שונה ועדכני יותר משאר שיריה של שרית, מדובר בלחן מזרחי עם נגיעות של פופ ואלקטרוני בשילוב עם המילים המרגשות יצא שיר שהצליח לחדש לנו. גם בשיר "אינתה דאיימן", שגם הוא הושפע קצת מהעולם הערבי אך רק במלל ולא בלחן הכבד והדכאוני.

"חצאים"
 

באלבום אנחנו נחשפים לכמה וכמה שיתופי פעולה של שרית עם גדולי היוצרים בישראל כמו למשל: יהודה פוליקר, דקלה, הנרי, יוסי גיספן וכמובן, השיתוף פעולה המוצלח ביותר לפי דעתי, עם הזמר והיוצר פאר טסי, שכתב והלחין לשרית את הרצועה השלישית, "לנשום אותך". שיר שמצליח לסחוף ולעורר כל רגש אפשרי, בשילוב עם קולה הנוגע של שרית שהופך את השיר לממכר כל-כך. 

האלבום מסתיים בשתי רצועות מקפיצות שמשאירות לנו טעם של עוד, והן: "לעוף", שמעלה את המורל ומצליח להקפיץ ולעשות לנו טוב על הלב, והרצועה "בת של מלך" שסוגר סוג של מעגל, האלבום שהתחיל בשיר שמוקדש ומודה לה' גם מסתיים באחד כזה, רק מקפיץ ואופטימי יותר. 

"בת של מלך"
 

שרית היא ללא ספק אחת הזמרות הבולטות בישראל וכרגע, באמצעות האלבום החדש, מוכיחה לנו את זה ומראה לנו שכל האהבה וההערכה כלפיה, שוות את זה. גם אחרי כל-כך הרבה שנים של עשייה, שרית מצליחה להפתיע ולרגש אותנו כאילו אנחנו שומעים אותה בפעם הראשונה. ללא ספק היה שווה לחכות שנתיים שהאלבום ייצא, כל שיר ושיר נגע ועורר בנו רגש אחר. 

 
תגובות