השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: גבריאל בהרליה

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

יהל כהן בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו בכל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! השבוע ללא ספק היה מגוון ועמוס בזמרים מוכשרים שהוציאו סינגלים בלתי נשכחים, מהם חמשת הסינגלים שעשו לנו את השבוע?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

ספיר מסיקה - "לשכוח"

ספיר מסיקה, יוצאת תכנית הראליטי "כוכב נולד", מוציאה סינגל חדש הנקרא "לשכוח" שמשאיר אותנו מצומררים. אמנם שהותה של מסיקה בתכנית לא הייתה ארוכה ממש אך בכל זאת הקסם האישי שלה, החיוך הכובש וכמובן הקול הגדול והמיוחד שלה פשוט ריתקו אותנו לאורך זמן וגרמו לנו להתאהב בה. בימים אלו משרתת ספיר בלהקת פיקוד דרום ויחד עם זאת משלבת את עובדתה על אלבום הבכורה שלה שעתיד לצאת.

הסינגל המיוחד הזה נכתב על ידי לירון בן שמעון, הולחן על ידי רועי ברקוביץ' ועובד והופק מוזיקלית על ידי חן מצגר-אדר. לאחר סינגל הבכורה של הזמרת הצעירה והמוכשרת, "בינתיים", ספיר ממשיכה להוכיח ולחשוף בפנינו את היכולות הווקאליות הנדירות שייחודיות רק לה ואת האינטליגנציה הרגשית לתרגם טקסט כל כך נוגע בצורה מפתיעה שכזאת. השילוב בין שיר מעולה בעל טקסט עצמתי, לחן מצויין, עיבוד מהפנט וכמובן זמרת בעלת קול חזק ועוצמתי, הופכים את "לשכוח" ואת ספיר בפרט לדבר שאי אפשר לעמוד בפניו.

לסיכום: האמנו לכל מילה. ציון: ★★★★

 

משה פרץ - "ברצלונה"

כשהנסיך של המוזיקה הישראלית מוציא סינגל הוא אוטומטית הופך ללהיט. השבוע הוציא משה פרץ את הסינגל הרביעי במספר הנקרא "ברצלונה", מתוך האלבום השביעי שלו עליו עובד בימים אלו. אין לנו ספק שמשה הוא בין הזמרים הבולטים והמוכשרים שיש לנו בארץ והוא מוכיח לנו את זה שוב. הסינגל החדש והמרגש יקח חלק באלבומו הנקרא "תהיה מאושר", שממנו הוציא פרץ כבר שלושה סינגלים, שיר הנושא של האלבום "תהיה מאושר", "אם זאת מלחמה" ו"גיבור של אמא" שזכו להצלחה מסחררת ולאינספור השמעות. 

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

הסינגל החדש, "ברצלונה", נכתב והולחן על ידי דנה לפידות, השילוב בין כישרון הכתיבה של לפידות והקול הייחודי של משה ללא ספק פועל ומצליח ליצור שיר שגורם לכולנו להתרגש. מדובר בבלדה מצמררת, מילות השיר מתארות אהבה נכזבת, אהבה ביו בני זוג שפשוט לא פעלה. מישהו שמנסה להחזיר את אהובתו ולתקן את הטעויות אך זה מאוחר מידי.אני אישית מאוד התחברתי למילות השיר וכך גם כל אחד אחר יכול למצוא את החיבור למילים משום שמדובר בנושא וסיטואציה שכל אחד עובר. 

לסיכום: לא אכזב כרגיל. ציון: ★★★★★

 

מלי שלום - "50 שנות שינה"

מלי שלום, הזמרת הצעירה והמוכשרת מוציאה את הסינגל הראשון שלה הנקרא "50 שנות שינה" מתוך אלבום הבכורה שלה. אמנם השם של הזמרת לא כל-כך מוכר לנו אבל אין ספק שהסינגל החדש שלה פשוט ממכר ואיכותי. אלבום הבכורה של הזמרת המוכשרת נקרא "סיפורים לטוטו", האלבום שצפוי לצאת בקרוב משלב רוקנרול ופופ בעיבוד מהודק, מושקע ומקצועי מאוד, השירים בו מרכיבים "סיפורים יומיומים" כאלו שקל מאוד להתחבר אליהם כי הם פשוט מגיעים מהחיים של כולנו.

את השיר "50 שנות שינה" כתבה מלי בעצמה והלחינה אותו לצד ארז רוסו שגם מפיק לה את האלבום. חיידק הכתיבה היה במלי כבר שנים, היא הופיעה בלהקות צעירות ואף השתתפה בריאליטי "כוכב נולד 9". מילות השיר מתארות מין זיכה לבית, שבסופו של דבר כולם צריכים את המקום הזה לחזור אליו. הטקסט האישי עטוף בלחן ממכר ובקולה החם והבשל של מלי, שמצליח לשדר חספוס ועוצמה לצד עדינות.

לסיכום: כמעט שם. ציון: ★★★

 

איתי לוי ומרגול - "עוד יום"

מי היו הגדולים של השבוע שעבר?
השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי
יהל כהן
"אמנם עבר זמן רב מאז השתתפותה באקס פקטור, אך הצפייה וההמתנה ללא ספק השתלמו. מדובר בשיר שמצליח לגעת בלב ולעורר כל רגש אפשרי"

הזמר הצעיר והמוכשר שהצליח לכבוש אותנו לא מעט פעמים, איתי לוי, מפתיע אותנו בדואט עם הזמרת הגדולה מרגול. הצמד הוציאו יחד השבוע סינגל הנקרא "עוד היום" שיקח חלק באלבומו החדש של איתי שעליו עובד במרץ בימים אלו. אחרי שהוציא את אלבום הבכורה המצליח שלו, "מה עובר עלייך" שממנו זכורים לנו אינספור להיטים, ואחרי שכבש את היכל התרבות ועוד במות גדולות אחרות ושונות, מחליט הזמר הצעיר איתי לוי, לשתף פעולה עם מרגול שאמנם קצת נעלמה לנו לאחרונה אך מוכיחה לנו באמצעות הסינגל שהקול שלה והייחודיות ממש לא נעלמו.

השיר היפייפה הזה נכתב על ידי אבי אוחיון והולחן על ידי אסף צרויה שגם עיבד את השיר, השיר הוא הסקיצה הראשונה שהקליט איתי לוי בחייומדובר בשיר שעיצב וגיבש את זהותו וסגנונו הייחודי של איתי במוזיקה. קולה הענק של מרגול בשילוב עם קולו העצמתי של איתי, מביא את השיר לשיאים חדשים של רגש ואיכות. ללא ספק מדובר בשילוב מוצלח מאוד שמגיע לרמה גבוהה ואיכויות שלא שמענו זמן רב.

לסיכום: שילוב מנצח. ציון: ★★★★

 

ליאור נרקיס - "ענני"

ליאור נרקיס, הזמר המוכשר מוכיח לנו שוב שהוא פה כדי להשאר ומוציא סינגל חדש הנקרא "ענני". זהו הסינגל הראשון לליאור מתוך אלבום חדש שעליו עובד במרץ בימים אלו. בשנה האחרונה ליאור פשוט לא הפסיק להפתיע ולכבוש אותנו, אחרי הצלחת אלבומו הקודם "יהלום", שעם שיריו בימים אלה נמצא נרקיס בעיצומו של סיבוב הופעות חורף מוצלח ואחרי שהראה לנו שהוא לא רק זמר אלא גם בעל יכולות משחק בסדרה "זגורי אימפריה", ממשיך ליאור ומוציא סינגל ראשון מתוך האלבום שבדרך.

השיר נכתב והולחן על ידי אופיר כהן, ועובד והופק מוזיקלית על ידי יעקב למאי. מדובר בשיר הודיה ותפילה לה', שיר מלא בקודש וטוהר שפשוט כיף לשמוע אותו ולהתחבר לנפש. לליאור ללא ספק יש וותק ענק שאף אחד לא ייקח ממנו ורזומה שמפוצץ בלהיטים על זמניים. השילוב בין המילים העצמתיות, הלחן המעט רוקיסטי וקולו הנוגע והמרגש של ליאור יוצרים שיר שפשוט כיף לשמוע. אני אישית מאוד אהבתי והתחברתי לכל מילה ומילה.

לסיכום: אהבנו. ציון: ★★★★

 
 
תגובות