השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: טל שמש

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו בכל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! השבוע ללא ספק היה מגוון ועמוס בזמרים מוכשרים שהוציאו סינגלים בלתי נשכחים, מהם חמשת הסינגלים שעשו לנו את השבוע?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

מוש בן ארי - "זוהר"

מאחורי מוש בן ארי עומד לו ריזומה לא קטן של אלבומים, שמונה בסך הכל. כעת יש בדרך עוד אחד נוסף. את מוש אנחנו נזהה בכל מקום בו נהיה; הראסטות הארוכות, הגבות העבות, הגיטרה החשמלית שאיתה הוא מופיע בעיקר בשנים האחרונות, בדרך כלל שרשרת על הצוואר, ובעיקר הקול הנהדר והמוזיקה האיכותית שהוא יוצר. שירים המקיפים הכל מהכל. שירי אהבה תשוקתיים לאישה, אך לא שוכח לכתוב שירי אהבה לאדם ולעולם בכלל, וישנם גם שירי מחאה הקשורים למעמדות, פוליטיקה ועוד. אחד מן האמנים הכי מוצלחים בארץ לקח חלק כשופט ומנטור בעונה השלישית של דה וויס, ולמרות שהצטרף אחרון הפתיע והרשים את כולם.

"זוהר" הינו סינגל שני לאלבומו המתקרב ובא. לאחר הסינגל הראשון "רסיסים", שהושמע במשך שבועות, הגיע גם זמנו של הסנגל השני לככב בפסגות. לא תתפלאו לשמוע שגם הכותב והמלחין של השיר זה הוא בן ארי עצמו. על ההפקה המוזיקלית אחראי אמון טל פורר שאיתו מוש משתף פעולה לראשונה. מדובר בשיר יפייפה שבו האדם נמצא בתקופה קשה וחשוכה, מלאה בכאב, דמעות ובלי הרבה תקווה. כל אחד ואחד שיאזין לשיר יוכל לקחת את זה למקום שלו, לכאב הפרטי שעובר או עבר עליו. שיר שמלטף ונוגע במעמקים של הנפש, ואת המילים המופלאות עוטפת מנגינה עדינה וקסומה. שיר עצוב, מרגש ועם זאת מלא תקווה ואמונה שכוכב זוהר מגיע "מתבהר ומעיר ת'שממה". בטוחים שהשיר יהפוך לאחד מן השירים המוכרים והאהובים של בן ארי.

לסיכום: נשבינו בקסם של השיר. ציון: ★★★★★

 

גיא ויהל - "בא לי לדבר"

מהרגע הראשון שהופיעו באודישן היה ברור לא רק לשופטים שהשניים הולכים לככב גם לאחר 5 דקות התהילה בטלוויזיה. הצמד כותב, מלחין, יוצר ומופיע בכל מקום בו אפשרי. לא הרבה יודעים כי השניים החלו את דרכם כשהכירו זה את זה בפנימייה בגיל  12. האחד ניגן בתופים, השני בגיטרה וככה החלו לסלול את דרכם. לצמד כרגע שני אלבומים, אחד באנגלית תחת השם "RevelDay" אותו כתבו והפיקו בעצמם, ואלבום שני על שמם "גיא ויהל". בואו לא נשכח לרגע שהם גם כותבים או מפיקים לזמרים מובילים רבים אחרים כמו, מירי מסיקה, לירן דנינו, עילי בוטנר וילדי החוץ. אנחנו מנחשים את העתיד ורואים כי בעוד עשור הצמד יחשב לבין האומנים המובילים בארץ עם עוד כמה אלבומים ולהיטים מוכרים.

גיא ויהל כתבו, הלחינו והפיקו סינגל חדש ושמו "בא לי לדבר". השיר ששוחרר השבוע הוא סינגל נוסף מהאלבום החדש שמתוכנן לצאת במאי. אחרי "מרוב אושר" ו"שמיים בוערים" הזוג משאיר חותם נוסף בלהיט המסתמן הבא. שילוב מנצח של המילים, המנגינה המתגברת ונחלשת ושוב מתגברת המכניסה לנו את האדרנלין בגוף, והקולות הפשוט מטריפים של יהל וגיא. השיר עוסק ברצון לפרוק את כל מה שיושב לנו על הלב. לא ברור אם הכותב מדבר על עצמו או על אדם אחר, אך זה לא רלוונטי. כולנו הגענו לסיטואציה שבה הרגשנו צורך שכולם ישתקו ושאנחנו פשוט נוכל לדבר, לדבר ושוב פעם לדבר אם זה בליווי בכי, צרחות או כל דבר אחר בשביל להגיע לרוגע.

לסיכום: עושים את זה בגדול פעם נוספת. ציון: ★★★★★

 

מלי לוי ושמעון גרשון - "פתאום את לבד"

מלי לוי היא אמנם לא בין הסלבס שעומדים כל הזמן בראש הביצה, אך היא תמיד דואגת להשמיע קול ולהוכיח כי היא עדיין על המפה ולא מתכוונת להיעלם. בין הנשים היפות בישראל החלה את דרכה כדוגמנית והמשיכה כזמרת ושחקנית. מלי לוי שחקה בסדרות ישראליות מוצלחות רבות כמו "אהבה מעבר לפינה", "השיר שלנו", "מסודרים", "המשרד", "החברים של נאור", "עממיות" ובשנת 2014 לוהקה ל"ג'וני ואבירי הגליל" לצד עוז זהבי ואושרי כהן. כמו כן השתתפה גם בסרטי קולנוע, כשהאחרון מבניהם הוא "זינוק בעלייה" מהשנה האחרונה. מלי גם שיחקה בהצגות, הייתה לפרזנטורית של "סקופ" ובין כל העבודות וההופעות שלה הוציאה סינגלים ואפילו אלבום משותף עם בן זוגה הכדורגל שמעון גרשון ואחיו, "המשולש". כעת לוי חוזרת ומפתיעה אותנו עם הסינגל "פתאום את לבד".

את השיר כתב והלחין גרשון וביצעה לוי. השיר עוסק באישה שתחושה מרכזית רודפת אותה כעת בחייה והיא בדידות. ההבנה כי לעולם לא באמת חוותה אהבה. רבים מהאנשים מוקפים באנשים, רבים מהנשים מוקפות בגברים, אך זה לא מעיד על אהבה, ובעיקר לא על אושר. הבחורה בשיר מוצאת את עצמה בנקודת משבר ומבינה שהגיע לנקודה ש"זהו הזמן להכיר שוב את עצמך". היא מפוחדת, בודדה וכואבת ומחכה כנראה לאחד שיציל אותה. אמנם למלי אין איזה קול מטורף והשיר די מונוטוני, אך השילוב עם המילים הכואבות, המנגינה היפה והקול הנעים הצליחו לחדור את קליפת הרגש שלנו ולהיכנס פנימה.

לסיכום: מלי וגרשון הוכיחו כי הם שילוב מנצח. ציון: ★★★★

 

מאור אשואל – "סוף שבוע"

רבים מכם לא יודעים, אך הבחור הצעיר והטרי טרי ניצח בעונה השנייה של "אייל גולן קורא לך". עד היום הוציא בלדות מרגשות בעיקר ביניהם: "לבד בינתיים", "בלעדייך", "שובל זיכרונות", "תמיד נזכר" וכדומה. לאחר שסיים את דרכו בחברת ההפקות של אייל גולן, מאור כמו כל זמר אחר סולל את הדרך לכיוון הגשמת החלום שהיא הוצאת אלבום בכורה.

אשואל מוציא סינגל מקפיץ ומרענן, "סוף שבוע" אותו כתב והלחין. המילים לא מהולות בגאונות והלחן גם הוא לא זהב, אך זהו שיר בעל פוטנציאל להפוך ללהיט שיהפוך לשיר החם הבא של בני הנוער בישראל. שיר העוסק בשביזות של יום ראשון אותה כולנו כל כך מתעבים ובשמחה וצהלה שאנחנו חשים כשהסופ"ש קרב, ולכן תבינו בעצמכם כמה קל להזדהות ולהתחבר לשיר. אמנם מאור אשואל טוב מאוד בלשיר שירים מרגשים, אך גם מקפיץ לא יזיק פה ושם.

לסיכום: נגעת לנו בנקודה רגישה. ציון: ★★★

 

אור כהן - "מסור לו את אהבתי"

אור כהן, הבחור שהגיע לשלב חצי הגמר בעונה הראשונה של דה וויס, אמנם נעלם לכמה שנים, אך לא נשכח את הקול המיוחד והיפייפה והבחור המוכשר. אור אמנם לא נטש את המוזיקה והמשיך להופיע עם הלהקה האנדלוסית של אשדוד ובעוד מופעים מגוונים ושונים, ולכתוב למשל לאלבומו של מישל כהן (בית ספר למוזיקה), אך כעת הוא סוף סוף החל את דרכו כאומן ויוצר לעצמו.

לא סתם יצא השיר השבוע, ביום המשפחה ויום האם. אימו של אור כהן נפטרה לפני כשבע שנים ממחלת הסרטן הארורה בגיל 41 בלבד ואור רואה בשיר מסר מאימו אליו, בו היא מנסה לומר לו שירים את ראשו ויחייך אל העולם. השיר נכתב תחילה על ידי אור כסטטוס פייסבוק מרגש, אך היוצר מאור תיתון שם לב לפוטנציאל וחיבר למילים את הלחן. השניים עבדו וגיבשו יחד את היצירה הסופית שכעת לה אתם מאזינים. שיר מרגש שכביכול נאמר מפי אימו של אור הרואה את בנה אותו היא כל כך אוהבת (אנו מבינים עד כמה אור מתגעגע לאימו זיכרונה לברכה), ולמרות שהחיים קשים והדרך לא פשוטה היא מעודדת ומחזקת אותו.

לסיכום: אנחנו מוסרים לך את אהבתנו. ציון: ★★★★

 
תגובות