"מצליח להקפיץ בדיוק כמו שציפינו": טור שבועי. צילום: רמי זרנגר

"מצליח להקפיץ בדיוק כמו שציפינו": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

פאר טסי - תוציא תוציא

את פאר טסי אין באמת צורך להציג, במיוחד לא אחרי השנה העמוסה והמוצלחת שעברה עליו. הוא פרץ לתודעה בסערה עם הלהיט "דרך השלום" ואחריו שחרר עוד להיטים רבים. מאחוריו נמצאים כבר שני אלבומים ובימים אלה הוא בדרכו אל האלבום השלישי ממנו יצאו כבר הסינגלים "היי מאמא", "משקה יקר" ו"אם תחכי לי". השבוע משחרר טסי את הסינגל הרביעי מן האלבום המתקרב - "תוציא תוציא".

אין ספר שטסי כבר אימץ לעצמו סגנון ברור ומצויין והוא מצליח להרים אחריו את כל קהל המאזינים שלו. שירו החדש, "תוציא תוציא" ממשיך את הקו המוזיקלי הזה עם המילים והלחן של גילי זכאי וההפקה המוזיקלית של יעקב למאי. הסינגל החדש הוא מעין שיר עידוד שבא להרגיע את החוששים ומעודד לשחרר "את מה שיש על הלב" ובהחלט מצליח לעשות זאת. הלחן המצויין והמשחרר משתלב מצויין עם המילים ומצליח להקפיץ בדיוק כמו שאנחנו מצפים מטסי.

לסיכום: מקפיץ, משחרר ומרענן. ★★★★★

 

אברהם טל - בוקר פרדס חנה

אברהם טל עומד מאחורי מגוון רחב של להיטים שנכנסו לתודעה העמוקה של המוזיקה הישראלית. הוא האיש העומד מאחורי "אורות", "מחוזקים לעולם", "שושנה" ועוד רבים וטובים אחרים. בימים אלו עובד טל על אלבומו הרביעי שמתוכו כבר שוחרר הסינגל "הימים עוברים" שכבר זכה להכרה רבה מתחנות הרדיו והקהל. האלבום, שייקרא "עכשיו החיים", צפוי לצאת במרץ הקרוב ושיר נוסף מתוכו שוחרר השבוע - "בוקר פרדס חנה".

כבר משם השיר, לא קשה לנחש על מה פחות או יותר מדבר השיר, טל מעלה בו תהיות במהלך בוקר אחד בפרדס חנה. השיר כתוב כמעין יומן אישי-דמיוני ומצליח בהחלט לגעת בלב המאזינים. השילוב עם המילים עושה לו רק טוב ובהחלט מצליח לעניין ולהפוך את ה"יומן הזה" לאטרקטיבי ומסקרן אף יותר להאזנה. בשיר, שטל כתב, הלחין והפיק מוזיקלית בעצמו, מורגשת אישיותו באופן מאוד בולט לאוזן ואין ספק שהמכלול הזה תורם גם הוא לשיר.

לסיכום: מסוג השירים שכיף לשמוע. ★★★★★

 

רגב הוד - ינואר

רגב הוד נמצא בימים אלה בתקופה טובה בחייו. לאחר שכיכב בדוקו-ריאליטי "היחידה" לצד אילנית לוי, סלוצקי ודומינגז, מאיה בצלאל ועוד, הוא עובד על אלבומו התשיעי במספר. השיר החדש ששוחרר השבוע, "ינואר", ייכלל גם הוא באלבום ולפניו כבר שוחררו הסינגלים "נשברתי למולה", "יחפה בחולות", "חיפושית ישנה", "מסביבך הלילה", "איך שבא לה" ו"מנצחת בחיים".

"ינואר" כמובן מדבר על תקופת החודש הזה בשנה, התקופה שמביאה איתה חורף סוער שמוביל לדברים חדשים. "ינואר" הוא מעין בלדה עצובה בה שר רגב על מחשבותיו וציפיותיו לגבי הבחורה שנעלמה, האם היא תבוא או לא תבוא ולמעשה הוא מתאר כיצד הוא שקוע במחשבות. השיר, שנכתב, הולחן והופק ע"י אופיר כהן מייצר בסופו של דבר בחבילתו הכוללת מוצר לא מעניין במיוחד ולא מוציא משהו מיוחד, לא במילין והלחן ולא בביצועו הקולי של הוד, וחבל.

 לסיכום: חסרה ייחודיות. ★★★

 

אור אדי - רחוק מכאן

לאחר שהשתחררה לאחרונה משירותה בלהקה צבאית, חוזרת אור אדי לעבוד על אלבום הבכורה שלה והשבוע שחררה את הסינגל השישי מתוכו - "רחוק מכאן". אדי, מכוכבות העונה הראשונה של "The Voice ישראל", נחשבה להבטחה עוד במהלך המתמודדותה בתכנית. כאמור, השבוע היא חזרה אלינו עם "רחוק מכאן", שיר חדש לקראת אלבומה המתקרב שמגיע אחרי הסינגלים הקודמים ששוחררו על ידה וביניהם "אגו", "במקומי", "אל תדאגי לגורלנו" ועוד.

אדי, שזכורה בסלסוליה המיוחדים והיפים, משתמשת בהם בחכמה בשיר החדש. המילים אותן כתב גל שריג, לצד הלחן של חן הררי ואוהד אלישע עם העיבוד וההפקה המוזיקליית של צפריר יפרח, יצרו לאדי חבילה שתפורה לחלוטין על מידותיה. היא נפתחת ומפציצה במקומות הנכונים ומגישה את השיר בצורה מוצלחת והרבה חן. אין ספק שעוד נשמע טובות על הבחורה הזו.

לסיכום: צפוי לה עתיד מזהיר. ★★★★★

 

 

תגובות