"שיר אדיר, וכל מילה נוספת מיותרת": טור שבועי. צילום: עומר מסינגר

"שיר אדיר, וכל מילה נוספת מיותרת": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

התקווה 6 - משהו נעים לנשמה

השנה האחרונה היתה ללא ספק השנה של התקווה 6. הם שחררו את האלבום "הכי ישראלי" שהלהיטים מתוכו כמו שיר הנושא, "שימי לי עוד רום", "עוד פעם פעם", "בעולם שלה" ו"מה שיהיה יהיה" כבשו את פסגות המצעדים וזיכו אותם בתארים רבים וביניהם - הרכב השנה ושיר השנה. בימים אלו הם עובדים על אלבומם הבא והשבוע הם שחררו את הסינגל השני מתוכו, "משהו נעים לנשמה".

השיר כמובן הוא בניצוחו של סולן הלהקה, עומרי גליקמן שקולו המיוחד הוא חלק בלתי נפרד מהצלחתם הגדולה של ההרכב. גליקמן גם אחראי על המילים והלחן לצד הפקתו המוזיקלית של דני "פילוני" קרק. אחד מן היתרונות הרבים בשיר הזה הוא המילים הכנות, שלא מנסות להתחכם אלא פשוטות, טובות ומשקפות את המציאות בצורה מדוייקת. גליקמן נע בהן בין המצב בארץ דרך אזכור של כבוד לאריק איינשטיין והחבילה הכוללת בהחלט יוצרת משהו אפילו נעים מאוד לנשמה.

לסיכום: אדיר, וכל מילה נוספת מיותרת. ★★★★★

 

עידן רייכל - היד החמה

לפני כחודשיים פצח עידן רייכל לראשונה בקריירת סולו עם האלבום "היד החמה". האלבום שבר שיאי מכירות והגיע למעמד של אלבום זהב על מכירת 20,000 עותקים כבר במכירה המוקדמת - הישג חסר תקדים במוזיקה הישראלית. רייכל היה רגיל בשנים האחרונות לככב על הבמה לצד הפרויקט שלו הלא הם "הפרויקט של עידן רייכל" שהביאו לחיינו את חלק מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית, החל מ"ממעמקים" דרך "מילים יפות מאלה", וזו למעשה הפעם הראשונה בה שחרר אלבום לבדו, בלי פרויקט או זמרים נוספים מאחוריו.

לפני צאת האלבום החדש, שוחררו מתוכו שני סינגלים - "מעגלים" ו"לפני שייגמר" והשבוע, כחודשיים לאחר צאת האלבום, השתחרר מתוכו שיר הנושא - "היד החמה". "היד החמה" מתאר את המגע האנושי והחמים שתמיד מרגיע כשצריך. רייכל כתב אותו מנקודת מבט של אב טרי וכמו כל הטקסטים של רייכל, גם השיר הזה הוא מרגש ובעל תוכן עמוק. השירה הנוגעת מצליחה לעטוף את השיר במין הילה מרתקת שמרימה את השיר מעלה.

לסיכום: מצויין. ★★★★★

 

הדג נחש מארחים את אהוד בנאי - רעדה האדמה

זה כבר למעלה מ-15 שנים בהם הדג נחש הם חלק בלתי נפרד מעולם המוזיקה הישראלית. הם הביאו לחיינו להיטים רבים עם מסרים חדים וביניהם "שירת הסטיקר" המחאתי, "עוד אח אחד", ו"זמן להתעורר" / שיר הנושא מאלבומם האחרון. בימים אלו עובד ההרכב על אלבום מיוחד בו ישתתף בכל שיר אמן שונה שיבצע שיר יחד עם ההרכב. הראשון שנקרא לדגל הוא אהוד בנאי והשבוע שוחרר הסינגל שנוצר משיתוף הפעולה הזה - "רעדה האדמה".

על הנייר, השילוב בין ההרכב הרוקיסטי לבנאי נשמע מעניין ובעל פוטנציאל רב אך משהו בסופו של דבר מתפספס. "רעדה האדמה" נכתב ע"י שאנן סטריט (סולן הלהקה), גיא מר ובנאי עצמו ואת הלחן הלחינו גיא מר ושאנן סטריט. את השיר פותח בנאי בדיבור כשברקע מנגינה והדבר מתברר כשגיאה הראשונה בהכנת השיר. הוא מרגיש בתחילתו כמו מן מאמר עם מוזיקת רקע ורק בפזמון, כשסטריט פותח מבערים רוקיסטיים כפי שאנחנו כבר רגילים ממנו, משהו מתחיל להתרומם. אבל אז שוב ממשיך הדיבור וגם הניסיון לרכך את ה"מאמר" הזה עם טונציה משחקית - פשוט לא עובד.

לסיכום: פוטנציאל גדול שהפך לכשלון מאכזב. ★★★

 

סאבלימינל מארח את עדן גבאי - שרוטים

השנה החולפת היתה ללא ספק אחת מהשנים המוצלחות בקריירה הארוכה של סאבלימינל / הוא שחרר את שירים רבים וביניהם הלהיט "חלום של כל גבר" שזכה להצלחה רבה והביא לו מספר תארים מכובדים. השבוע, שחרר הראפר סינגל חדש בו הוא מארח את הזמר העולה עדן גבאי ויחד הם מבצעים את הדואט - "שרוטים" שגם הוא כמו כל שיריו של סאבלימינל, ביקורתי וישיר.

אתחיל בכך שהשילוב בין סאבלימינל לגבאי הוא מבריק. השילוב של רגאיי יחד עם סלסוליו המשובחים של גבאי יוצרים חבילה כוללת שבהחלט כיף לשמוע. בשיר החדש משתמש סאבלימינל במקבץ של מיטב הקלישאות שכולנו אומרים בכל יום, בין אם במודע ובין אם לאו. את הדואט החדש מלווה קליפ שמראה על כל אדם מה השריטה המיוחדת שלו שאפילו מתבררת כטובה כי הרי כולנו לגמרי שרוטים על החיים.

לסיכום: מתכון טוב שהוביל לתוצאה טובה. ★★★★★

 

יהב טווסי - הלכתי עם הרוח

יהב טווסי, שפרץ לחיינו בעונה הראשונה של "אקס פקטור ישראל", עובד בימים אלה על אלבום הבכורה שלו. עוד במהלך התכנית, היו שהתחברו לטווסי והיו שטענו כי שירתו מוגזמת וגדולה מידה למידותיו. טווסי אמנם לא הגיע רחוק בתכנית והודח בשלב מוקדם יחסית אך מאז לא הפסיק לעבוד ואחרי ששחרר את הסינגל הקודם מתוך אלבומו המתקרב - "יגיע הבוקר", השבוע הוא משחרר את הסינגל השני - "הלכתי עם הרוח".

משמיעה ראשונה יש שיגידו כי מדובר בבלדה עמוקה שמוגשת בצורה טובה אך משמיעה נוספת כבר נוצרת הרגשה של שיר פסטיגלים ולא שיר לתחנות הרדיו. "הלכתי עם הרוח" שנכתב ע"י גל שריג והולחן ע"י אלון פרץ, מספר על כך שצריך לנצל כל רגע קט וללכת לאן שהדרכים מובילות אותנו. הגשתו של טווסי לעיתים מצויינת אך לעיתים גם מעט מוגזמת ומרגישה מאולצת וסה"כ התוצר הסופי הוא בינוני ולא יותר.

לסיכום: לא ממריא מספיק גבוה. ★★★★

 

 

תגובות