"הביצוע במקרה הזה הוא די מאכזב ופתטי": טור שבועי. צילום: קובי בן שושן

"הביצוע במקרה הזה הוא די מאכזב ופתטי": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נועם ואורי כלטוב - רק שנינו

את צמד האחים אורי ונועם כלטוב פגשנו לראשונה בעונה האחרונה של "בית ספר למוסיקה". הם הספיקו לכבוש את הלב של כולנו ולהרשים באמצעות השילוב המיוחד והתמים ביניהם. הם ביצעו על בימת התכנית ביצועים בלתי נשכחים כשהזכור ביותר מביניהם הוא לשיר "חורף 73" אותו ביצעו יחד עם התלמידה ביסאן אבו-לבן. הביצוע כבש את עם ישראל כולו וזכה לכמעט מיליון צפיות ביוטיוב. השבוע, הם שחררו את סינגל הבכורה שלהם - "רק שנינו".

אורי (החלק הגברי בצמד), אמנם רק בן 13 אך על אף גילו הצעיר הוא האחראי על המילים והלחן של השיר לצד הפקתו המוזיקלית של דורון אלימלך. "רק שנינו" מספר על אהבה גדולה למוזיקה ובמבט אחר, גם על הקשר המיוחד שיש בין שני האחים המקסימים הללו. השיר קליל ומצויין, שילוב הקולות ביניהם הוכח כמדהים עוד במהלך התכנית וכעת הם ממשיכים להוכיח זאת. אין מה לומר, התכנית עשתה רק טוב לשניים והם ללא ספק צמד מיוחד.

לסיכום: חמוד, תמים ומצויין. ★★★★★

 

חנן בן ארי - החיים שלנו תותים

חנן בן ארי בנה לעצמו בשקט בשנים האחרונות מעמד של אחד הזמרים המדוברים והמפתיעים כאן בארץ. הוא שחרר סינגלים מבטיחים שכבשו מאוד מהר את תחנות הרדיו וביניהם / "ממך עד אליי" ו"אמא אם הייתי". בתקופת החגים האחרונה, הוא שחרר דואט בלתי נשכח יחד עם הראפר איזי ויחד הם יצרו דואט מעניין ל"אדון הסליחות" וגם הוא זכה להצלחה כבירה. השבוע, במקביל לצא אלבום הבכורה שלו, הוא משחרר את "החיים שלנו תותים", סינגל חדש מתוכו.

את השיר החדש, כמו את כל שירי האלבום, כתב והלחין בן-ארי בעצמו ועל ההפקה המוזיקלית הופקד אייל מזיג. הסגנון הבולט של חנן הוא מעין סול-גרוב עם ערבוב של מאפיינים דתיים. "החיים שלנו תותים", בשונה משיריו הקודמים, מנסה להקפיץ ולרגש אך זה פשוט לא הולך לו. הרעיון הבסיסי של להציג בתוך שיר כמה החיים שלנו טובים הוא נחמד אך הביצוע במקרה הזה הוא די מאכזב ופתאטי. משהו פשוט לא עובד, בין אם זה במילים, בין אם זה הלחן החסר ובין אם זה בהגשה הכוללת.

לסיכום: פספוס ענק, וחבל. ★★★

 

האחיות כרקוקלי - אל תשכחי

טלי ולירון כרקוקלי מוכרות לרובכם בתור "האחיות כרקוקלי" מ"אקס פקטור". השתיים, שהתמודדו כצמד בתכנית, כבשו את לב הקהל והשאירו אותו נפעם בכל פעם מביצועיהן המדהימים. אחרי הסינגל הקודם שכבר שוחרר מהאלבום וזכה להצלחה - "קנאה", ו"מה שנשאר", אותו הקדישו לנשות מבצע צוק איתן ששכלי את בני הזוג שלהן במערכה, שחררו השבוע האחיות את הסינגל החדש שלהן - "אל תשכחי".

את "אל תשכחי" כתב עבור טלי ולירון לא אחר מאשר קובי אפללו, על הלחן אחראיות הבנות בעצמן ומאחורי ההפקה המוזיקלית מסתתר דור דניאל, שכבר חשבנו שנעלם לגמרי מחיינו. על אלבום הבכורה עובדות השתיים בימים אלו ואת כל השירים כתבו אמנים שונים והלחינו האחיות בעצמן. "אל תשכחי" אמנם בנוי טוב ומבוצע נהדר מבחינה ווקאלית אך מרגיש מעט פסטיגלי וביחס לבלדה הזו - הפזמון קצבי וגרובי למדי.

לסיכום: מומלץ היה להרגיע מעט את השמחה בפזמון. ★★★★

 

נועם מיכאל - בין אדם לאדם

נועם מיכאל אמנם במקצועו הוא מנהל לוגיסטיקה רפואית של חדרי הניתוח בביה"ח שיבא בתל השומר אך בזמנו הפנוי הוא גם יוצר מוזיקה. מיכאל עובד בימים אלה על אלבום הבכורה שלו יחד עם טל פורר - שאחראי על העיבוד והפקתו המוזיקלית. אחרי הסינגל הקודם אותו שחרר מהאלבום עליו הוא עובד בימים אלה, "נסיעה ארוכה", הוא שחרר השבוע סינגל חדש מתוכו הנקרא "בין אדם לאדם".

השיר החדש, "בין אדם לאדם" בא להזכיר לנו כמה כוח טמון בנתינה שלנו לאדם אחר ולהזכיר לנו את הרגש אליו זקוק כל אדם בכדי לאהוב את עצמו ולהאמין בעצמו גם ברגעים האפלים והקשים. המילים עמוקות ונוגעות אך משהו בביצוע הווקאלי מרגיש מתאמץ מדי. ניכרת בשיר העובדה שנועם, שגדל בבית דתי, הושפע מצלילי המוזיקה ששמע ולעיתים העובדה הזו תורמת לשיר אך לעיתים היא גם גורעת.

לסיכום: כל שנותר הוא לנקות מניירות ולהישמע פחות מתאמץ. ★★★★

 

אחי נתן - השיר של דודו

אחי נתן פרץ לחיינו לפני כשנה וחצי בריאליטי, אך ממש לא ריאליטי מוזיקלי. אחי נכנס לבית "האח הגדול" וריגש דרכו מדינה שלמה. כשיצא מהבית, לקח אחי מנוחה מכל התהילה והפלאשים והתיישב לכתוב וליצור מוזיקה. הוא פתח פרויקט הד-סטארט בכדי לגייס כספים לאלבום הבכורה שלו ובשבת שעברה אף זכינו לראותו מנסה את מזלו בעונה החדשה של "הכוכב הבא לאירוויזיון" כאחד המתמודדים.

השבוע שחרר אחי סינגל חדש אותו כתב והלחין בעצמו לצד העיבוד וההפקה המוזיקלית של מאור יצחקי ואביאל חסן. השיר החדש חושף אותנו בראש ובראשונה ליכולות הווקאליות המרשימות והנוגעות של נתן. גם המילים והלחן מפתיעים לטובה שכן מדובר בשיר עמוק ומשמעותי. החבילה הכוללת בהחלט טובה ומפתיעה ומי יודע, אולי כעת, כשאחי מתמודד ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" - אנחנו עוד עתידים לראות אותו בשנה הקרובה על בימת האירוויזיון.

לסיכום טוב שהוא בחר במוזיקה. ★★★★★

 

 

 

תגובות