"איך לעזאזל שמש יכולה לכבות אור?": טור שבועי. צילום: עוזי ג'ורג

"איך לעזאזל שמש יכולה לכבות אור?": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מושיק עפיה - חצי חיים

אחרי שיצא כמנצח מבית האח הגדול VIP ואחרי שכמעט ראינו אותו מככב בעונה השנייה של "חי בלה לה לנד", התחיל מושיק עפיה לעבוד על אלבום חדש. מתוך האלבום, שצפוי לצאת ביוני הקרוב שוחררו כבר שני סינגלים מאכזבים מאוד - "מלכה של השכונה" ו"I Love You". השבוע שחרר עפיה שיר נוסף לקראת האלבום - "חצי חיים".

בשיר החדש מתאר עפיה את החיים אחרי עזיבתה של הבחורה שהיתה לצידו ומתאר אותם כ"חצי חיים". על המילים והלחן אחראי משה בן אברהם ואני מנסה לחשוב איך הגענו למצב שמעבר לעובדה ששורות השיר נדושות ופתטיות והביצוע הקולי אינו מתפתח לשום מקום, השורות חסרות היגיון. לדוגמה "את כמו שמש שכיבתה בי את האור" - איך לעזאזל שמש יכולה לכבות אור? נראה שעפיה לאחרונה פשוט לא מצליח לחזור לעצמו.

לסיכום: עוד ניסיון כושל לחזור לעפיה של פעם. ★★★

 

אביתר בנאי - תמיד לפני הגשם

מעבר לעובדה שאביתר בנאי הוא חלק מהשושלת המופלאה של משפחת בנאי, הוא הספיק לייחס לעצמו הרבה כבוד בזכות עצמו. הוא שחרר שירים רבים שהפכו ללהיטים מרגשים שכבשו את כל המדינה וביניהם "אבא" ו"יפה כלבנה", שיר הנושא מתוך אלבומו האחרון שיצא לפני כשלוש שנים. כעת הוא מתחיל לעבוד על אלבומו הבא והשבוע הוא שחרר את "תמיד לפני הגשם", סינגל ראשון מתוך האלבום החדש והמתקרב.

"תמיד לפני הגשם" עוסק בהמון מחשבות, דברים לא שלמים. בנאי אחראי גם כאן, כמו בכל שיריו, על כתיבת המילים והלחן והדבר מורגש ובהחלט עושה טוב. המילים ברמה גבוהה, הלחן מבריק ונראה שזו בהחלט היתה בחירה נכונה לשחרר את הסינגל הזה. לא ברור עדיין מתי ייצא האלבום החדש של בנאי אבל התחושה היא שיש למה לצפות.

לסיכום: מיוחד בדיוק כמו שבנאי יודע לעשות. ★★★★★

 

ישראל מרמרוש - לילה קר

את ישראל מרמרוש רובכם ודאי זוכרים מלהקת "סטארטאפ", הלהקה שהורכבה מזוכי העונה הראשונה של "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים בה לקח חלק לצד מרמרוש - שירה מרגלית, איבון ונדימו, מירון וויליאמס, כפיר פופביץ' ודניאל מזוז. מאז הספיקה הלהקה לשחרר אלבום ראשון ואף להתפרק כאשר כל אחד מחבריה פנה לדרך אחרת בחייו. את וויליאמס זכינו לראות בעונה האחרונה של "אקס פקטור", פופביץ' מככב בימים אלו על בימת "הכוכב הבא" ושירה מרגלית הפכה לסוג של כוכבת רשת.

מרמרוש הספיק להתגייס לצה"ל ללהקה צבאית וכמובן שהוא זוכה לשיר שם לא מעט. השבוע הוא שחרר את סינגל הבכורה שלו כחלק מקריירת הסולו אליה יצא - "לילה קר". לעובדה שלמרמרוש יש יכולות ווקאליות מדהימות נחשפנו כבר במהלך "פרויקט הלהקה" אך בשיר החדש נחשף גם הצד של הכתיבה בכך שהוא כתב בעצמו את המילים לצד הלחן של גיל נגר. השילוב המגניב של הסלסולים לצד המנגינה המיוחדת שהלחין נגר יוצר כאן חבילה מצוינת שבהחלט עושה חשק להתנגן כמה שיותר.

לסיכום: בהחלט מפתיע לטובה. ★★★★★

 

אבישי רוזן - תקופה חדשה

בשנים האחרונות תופעת בני הנוער שיוצאים לדרך כזמרים תופסת תאוצה. מי שנחשב למוביל בתחום הזה הוא אבישי רוזן, נער בן 17 שמאחוריו כבר אלבום בכורה מצליח שכלל להיטים רבים כמו "אלפי ילדים" ו"GPS". השבוע שחרר רוזן אלבום חדש שבו כל שיריו הם פרי עטו ומתוכו שוחררו כבר הסינגלים "הייתי בורח" ו"אחזור". אל האלבום החדש הגיע רוזן בוגר יותר ומוכן יותר והתוצאות בהחלט נראו בסינגלים הקודמים ששוחררו.

במקביל לצאת אלבומו החדש, שחרר רוזן שיר חדש מתוכו - "תקופה חדשה", אשר גם הוא כמו כל שירי האלבום עוסק במעין חשבון נפש וחיפוש פנימי. על הפקת האלבום כולו הופקד רמי קלינשטיין, דבר שהצליח ליצור מפגש מרתק בין שני עולמות מוזיקליים. "תקופה חדשה" הוא בעל מילים עמוקות ששוב מצליחות להדהים בהתחשב בעובדה שאמנם מדובר בנער בן 17  בלבד אך כותב שירים כל-כך עמוקים וגם הלחן מצוין. החסרון הקטן היחיד הוא שבסולמות הגבוהים קולו של רוזן נשמע מאולץ טיפה יותר מדי וזה מעט מאכזב ומפריע.

לסיכום: כמעט מצוין. ★★★★

 

מתן גלילוב - אמונה ואהבה

מתן גלילוב החל את דרכו המוזיקלית בעיקר ככוכב רשת. לאחר מכן הוא שחרר את אלבום הבכורה שלו, ״מיאמי ישראל״ והוא זכה להגיע למעמד של אלבום זהב בתוך שבועיים בלבד. מאז גלילוב לא הפסיק לעבוד ולהופיע ובימים אלו הוא עובד על אלבומו השני שעתיד לצאת בקרוב אשר מתוכו הוא שחרר השבוע את השיר ״אמונה ואהבה״.

על מילותיו של השיר החדש אחראי גלילוב בעצמו והוא מפוצץ בקלישאות. על הלחן אחראי גלילוב יחד עם מאיר משעלי שגם אחראי על העיבוד. הלחן לא מרגיש קשור למילים שמקריאה נטרלית שלהן מרגישות כמו בסיס לבלדה, ואילו הלחן מרגיש כמו שיר למסיבה. הבחירה לפתוח במשפט באנגלית רק מורידה מערכו של השיר והחבילה הכוללת מרגישה כמו בלאגן אחד גדול שאין דרך לסדר.

לסיכום: כישלון מוחלט. ★★★

 
תגובות