"בשלוש מילים - מדובר בשיר מהפנט": טור שבועי. צילום: דניאל קמינסקי

"בשלוש מילים - מדובר בשיר מהפנט": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

אחרי תקופה ארוכה שלא היינו כאן, אנחנו חוזרים אליכם עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לירז צ'רכי - "Nozi Nozi"

את לירז צ'רכי כולנו זוכרים עוד מהימים בהם כיכבה בטלנובלה "האלופה". מאז השתתפה צ'רכי בעוד המון סדרות ואף הפכה לשחקנית תיאטרון כששיחקה במגוון רחב של הצגות. במקביל לעבודתה העמוסה כשחקנית, עובדת צ'רכי בימים אלה על אלבום הבכורה שלה, אשר אמור להיות בקונספט מיוחד, קונספט שישלב את המוזיקה האיראנית משנות ה60-70 עם ביטים ומוזיקה אלקטרונית עכשווית. השבוע היא שחררה את הסינגל הראשון והמסקרן מתוכו - "Nozi Nozi".

החיבור בין הביטים ליצירות האיראניות בפרויקט המיוחד הזה נשמע אולי מוזר בהתחלה אך לאחד שמיעת שיר מתוכו כדוגמת "Nozi Nozi", הפאזל שבראש כבר מתחבר. השילוב הוא מעניין ויוצר שיר שצפוי להפוך לאהוד במיוחד בקרב אוהבי המוזיקה הפרסית. השיר, שהוא גם הראשון בפרויקט המיוחד הנקרא "Liraz" מגדיל בהחלט את הציפיות לקראת האלבום המלא. מעניין יהיה לראות האם אכן כל שיר יצליח להביא חידוש או שמא הכל יחזור על עצמו, אך כרגע, כל שנותר הוא לחכות לסינגל הבא בקוצר רוח.

לסיכום: אוהבי המוזיקה הפרסית - זה בשבילכם. ★★★★

 

דודו טסה - "הגולה"

דודו טסה, הזמר והיוצר העומד מאחורי הלהיטים כמו "מעליות", "איזה יום", "לולה" ועוד רבים, חוזר אלינו השבוע עם שיר חדש וראשון מתוך אלבום חדש בעברית - "הגולה", זאת אחרי ששחרר את האלבום השני שלו עם הכוותים, "עלא שוואטי". השיר צפוי להיות שיר הנושא באלבומו החדש של דודו אשר עתיד להשתחרר כבר בקיץ הקרוב.

"הגולה" נכתב והולחן ע"י טסה עצמו כאשר בכתיבת המילים היה שותף גם גלעד כהנא. השיר מלווה בטקסט בועט ועוצמתי, בדיוק כפי שציפינו מטסה, ומלווה במנגינה מיוחדת במינה. השליטה המרהיבה של טסה בקולו מצליחה להדהים אותי כמאזין בכל פעם מחדש ומתבטאת גם בשיר הזה. טסה, שכבר המון זמן לא שחרר חומרים בעברית, מזכיר לנו כאן ב"הגולה" כמה התגעגענו אליו והוא בהחלט כבר מעלה את רף הציפיות לקראת אלבומו החדש.

לסיכום: כמה שהתגעגענו לטסה. ★★★★★

 

איילה סיני - "בלילות"

על איילה סיני ייתכן שחלקכם עדיין לא שמעתם, אך זה הזמן. מי שהחלה את דרכה לפני כחודשיים כשהיא בת 16 בלבד ושחררה את הסינגל הראשון שלה - "אם לא תחזור" אשר סחף את הרשת מהר מאוד עם למעלה מ-100 אלף צפיות ותגובות, חוזרת השבוע עם סינגל חדש הנקרא "בלילות".

את "בלילות" כתבה והלחינה איילה הצעירה בעצמה והוא מבוסס על סיפור אמיתי. היא כתבה אותו כשהיתה בת 13 בלבד כאשר חברתה איבדה את אביה בטרם עת. בשלוש מילים - מדובר בשיר מהפנט. הוא מרגש מאוד, היכולות הווקאליות של סיני מפעימות ומפתיעות וההגשה בוגרת ועוצמתית מאוד. מדובר בזמרת מהסוג שאחרי שאתה שומע שיר אחד שלה אתה כבר מחפש באינטרנט עוד, אז עכשיו כל שנותר הוא לחכות לשיר הבא.

לסיכום: מושלם. ★★★★★

 

הילי ילון - "הבית הוא הלב"

הילי ילון, זו שאנחנו מאוהבים בה עוד מכששיחקה את דמותה של איה בסדרה המצליחה "השמינייה" ומהימים בהם שיחקה בסדרה "ראש גדול", מנסה בשנים האחרונות לסלול את דרכה כזמרת מן המניין ולפני כחמש שנים יצא אלבום הבכורה שלה - "אולי להישאר". מתוך האלבום החדש עליו היא עובדת בימים אלה שוחרר כבר הסינגל "אל תוותר" שזכה להצלחה ואילו השבוע שוחרר סינגל נוסף מתוכו העונה לשם "הבית הוא הלב".

"הבית הוא הלב" מתאר תהליך התבגרות שעוברת הכותבת, במקרה שלנו זו הילי, כאשר על הלחן הופקד אדם בן אמיתי. הוא מרגש ונוגע ומצליח לגרום לכל אדם למצוא לפחות חלק אליו בטקסט אליו הוא מתחבר - וזו סגולה שבהחלט צריך לשבח עליה. הטקסט מועבר בצורה נכונה, אולי הלחן קצת תמוה לרגעים אך כמכלול מדובר במוצר יפה ומכובד, בדיוק כמו שציפינו מהסגנון האינדי-פופ אליו מכוונת הילי.

לסיכום: כתוב ומוגש מצויין. ★★★★

 

הילה סעדה - "מטבעות של שוקולד"

הילה סעדה היא בימים אלה אחת מהנשים העמוסות בישראל. היא מככבת במקביל על הבמות עם המחזמר "מרי לו" המבוסס על שיריו של צביקה פיק לצד אסף הרץ, שיר מורנו ומאיה בוסקילה, היא סיימה להצטלם עכשיו לעונה השנייה של "להיות איתה" בה היא מגלמת את דמותה הבלתי נשכחת של ונסה, והשבוע היא שחררה סינגל נוסף מתוך אלבום הבכורה שלה שצפוי לצאת בחודש הקרוב.

הסינגל החדש נקרא "מטבעות של שוקולד" וסעדה כתבה אותו לבדה והלחינה אותו יחד עם יהלי סובול. השיר שונה משיריה הקודמים של סעדה, במיוחד בזכות הקצב שלו. המילים מצויינות ומתיישבות על הלחן בצורה מדוייקת ומעל לכולן בולטת ההפקה המוזיקלית שסוגרת את החבילה הזו וגורמת לה להישמע כל כך טוב. נראה שיחד עם הסינגלים הקודמים והטובים אותם שחררה סעדה אנו צפויים לקבל ממנה אלבום מסקרן במיוחד.

לסיכום: שונה מקודמיו, וזה מעולה. ★★★★★

 
 
תגובות