"יש משהו בקול שלו שמתחבר בצורה מדהימה": טור שבועי. צילום: יח"צ

"יש משהו בקול שלו שמתחבר בצורה מדהימה": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון. והשבוע: עוז זהבי ושיר של שמעון פרס

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

מירי מסיקה - "אל תיעצבי ישראל"

את הזמרת מירי מסיקה כולנו מכירים, היא הוציאה חמישה אלבומים במהך הקריירה שלה, זכתה במגוון פרסים, השתתפה בסדרות, סרטים והצגות כאשר ההצגה החדשה בה משתתפת היא "עלובי החיים" אשר עלתה בשבוע שעבר על הבמה לראשונה. בנוסף, תשתתף מסיקה כמנטורית בעונה החדשה של "the voise ישראל" שעתידה לעלות בקרוב למסכים. בין להיטיה של הזמרת ניתן למצוא את: "מלך", "לשם", "באה אליכם" ועוד רבים. השיר החדש שהוציאה מסיקה - "אל תיעצבי ישראל" יוצא לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס אשר נפטר שלשום בגיל 93 לאחר שקיבל אירוע מוחי.

את "אל תיעצבי ישראל" כתב נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל, והלחין שמוליק נויפלד על ההפקה ועיבוד השיר אחראיים שמוליק נויפלד ועדי גולדשטיין. מילות השיר מיוחדות ויוצאות דופן, הן מספרות מעין סיפור מקסים ומרגש אשר גורם לפחות לי להתרגשות, הביצוע של מסיקה מקסים גם הוא, קולה הרגוע והיחודי משתלב מצוין למילים וללחן והיא עוטפת אותן בצורה נהדרת ומרגשת כל כך. השיר שיוצא בהפרש של יום ממותו של פרס מעצים ומרגש יותר את השיר וגורם לנו להתגעגע כל כך. בנוסף, נחשף בפנינו שוב עוד כישרון מהאיש הכל כך מיוחד הזה.

לסיכום: מרגש וגורם לגעגעוע עצום לפרס. ★★★★★

 
 

עוז זהבי - "הולך ובא"

כן כן עוז זהבי השחקן ולא אתם לא התבלבלתם בכתבה וזה הטור השבועי של המוזיקה ובכל זאת עוז זהבי נכנס אליו. אז ככה, למי שלא מכיר או אולי פספס את נכוחותו של עוז זהבי בביצה הישראלית הנה הסבר קצר: זהבי הוא אחד השחקנים העסוקים במדינה הוא משחק בסדרות, סרטים והצגות. זכינו לראות אותו במקומות כמו: פסטיגלים, "המזמר "שיער", סדרות כמו: "האי", "עספור" ו"זגורי אימפריה" ואף בסרטים כמו "התגנבות יחידים", "ארבע על ארבע" ועוד'. בנוסף, הוציא סינגל בכורה בשנה שעברה "רץ עם העדר". השבוע יצא ביצוע של עוז לשיר נושא של סרט חדש בו מכבב - "לעבור את הקיר". השיר נקרא - "הולך ובא".

השיר "הולך ובא" הוא שיר הנושא של הסרט "לעבור את הקיר" אשר עתיד לעלות למסכים ב27.10. זהבי מגלם בסרט את יוס סולן להקת רק וזו גם כנראה הסיבה שנבחר זהבי לשיר את שיר הנושא של הסרט. את השיר כתבה רמה בורשטיין שגם כתבה את הסרט כאשר הלחן נעשה ע"י רועי אדרי. מעבר לעובדה שהשיר מצוין ועושה חשק לצפות בסרט. זהו שיר שהיה יכול ללא שום ספק להיות גם סינגל ללא כל סרט העומד מאחוריו. הביצוע של זהבי הצעיר מצוין גם הוא ואין ספק שהוא יכול להיות זמר מצליח במיוחש. יש משהו בקול שלו שמתחבר בצורה דיי מדהימה ומיוחדת לשיר וקשה לי לדמיין מישהו אחר שהוא לא הוא שר את השיר בצורה טובה כל כך.

לסיכום: שיר מוצלח וביצוע מוצלח עוד יותר. ★★★★★

 

ניצן לוי - "I love you babe"

ניצן לוי, הוא זמר מתחיל המשלב בין מוזיקת פופ לים תיכוני אשר הוציד עד כה מספר סינגלים בינהם:"אושר באוויר", "חלמתי", "את הכל בשבילי". השבוע הוציא סינגל נוסף מתוך אלבום הבכורה שעתיד לצאת בשנה הקרובה - "I love you babe" .

"I love you babe" נכתב והולחן ע"י נדב אסולין ועל העיבוד אחראי נדב ביטון. השיר טוב, אך לא יותר מזה, ועכשיו אסביר גם למה, מצד אחד הוא זורם וסוחף ואפשר דיי מהר להתמכר אליו ומצד שני הוא יותר מידי מנסה להיות כמו וחבל. בנוסף יש משהו שאני מתקשה להבין, השיר בעברית אך השם שלו באנגלית דבר שקצת מוזר בעייני ואפילו קצת חסר היגיון.

סיכום: טוב אך מאכזב. ★★★

 

מקהלת העפרוני - "שמע"

מניחה שרובכם לא מכירים את מקהלת העפרוני אבל זה ללא ספק הזמן שלכם להכיר אותם. במקהלה שרים ילדים מגיל 6 עד 18 והוציאו שירים כמו:"גשם", "אני תמיד רציתי לשיר" ועוד'. השבוע הוציאו המהקה את השיר "שמע, לכבוד השנה החדשה ותקופת החגים שנפתחת כבר בראשון הקרוב. 

את "שמע" כתב והלחין מנצח המקהלה תומר הישג ועל עיבוד השיר הופקד נועם זלטין. השיר טוב מאוד, אפילו מצוין. המילים מצליחות לסחוף אותנו יחד עם הלחן שמעצים אותן וגורם לי לרצות לא להפסיק לשמוע את השיר לרגע. קולה של המקהלה מתחברות באופן מושלם והרמוני. סך הכל אני דיי מופתעת אני חייבת לציין הם הצליחו להביא משהו מאוד מיוחד שלא יוצא לנו לשמוע המון וזה ללא ספק הצליח ובענק. 

לסיכום: היינו זקוקים לשיר כזה. ★★★★★

 

עידן יניב - כשתבוא

קשה לי להאמין שמישהו פה לא מכיר את הזמר עידן יניב, אבל אציג אותו בכל זאת; במהלך הקריירה הספיק יניב להוציא שבעה אלבומים מצליחים, להיטים כמו: "חושב עליה", "את יפה", "לא מוותר", "מה עם אהבה" ועוד'. בנוסף, זכה יניב במגוון פרסים נחשקים ונחשב לאחד הזמרים הטובים במדינה. השבוע בוציא יניב א השיר "כשתבוא" לציון 30 שנה לחטיפתו של רון ארד.

את השיר כתב אהוד מנור ז"ל, על הלחן אחראי בועז שרעבי ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי הופקד הזמר דור דניאל. "כשתבוא" יוצא בדיוק בציון 30 שנה לנפילתו בשבי של רון ארד, הוא מצליח לגרום לי לדמוע דיי מהר (ואין לזה שום קשר לצד המאוד בכיין שבי), השיר עמוק ומרגש כל כך ומצליח גם שנים רבות אחרי שנכתב לעורר בי צמרמורות ומחשבות רבות. יניב, מבצע את השיר בצורה רגישה ויוצאת דופן הוא מצליח להעביר ברגש רב כל מילה ומילה בשיר.  

לסיכום: צמרמות בלתי פוסקת. ★★★★★

 

 

 

תגובות