"אנחנו באותו ראש, ובלי מוזיקה לא היינו שורדות הרבה זמן": אמייה. צילום: יח"צ

"אנחנו באותו ראש, ובלי מוזיקה לא היינו שורדות הרבה זמן": אמייה

הכירו את מזל דמסיה ויעל מנטסנוט, צמד חדש במוזיקה הישראלית הנקרא "אמייה". הן הכירו רק לפני שנתיים דרך חברה משתופת, ואחרי עבודה קשה הוציאו לפני שבועיים שיר חדש שזכה ליותר ממאה אלף צפיות, אז מי הן בעצם?

יעל ומזל הן צמד חדש יחסית, והן נמצאות יחדיו בהרכב חדש שנקרא אמייה. לפני שבועיים הן הוציאו לאוויר העולם את השיר "בא לי מסיבה" שתפס תאוצה וזכה ליותר מ100 אלף צפיות, בואו להכיר אותן.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלתן להתעסק במוזיקה ולמה?

מזל: "התחלתי לעסוק במוזיקה בגיל 10, השתתפתי בתחרות בבית הספר, שם בעצם גיליתי שאני נורא אוהבת לשיר ושאני נורא אוהבת את המוזיקה עצמה. אחר כך בתיכון הייתי בלהקה 3 שנים, ובזמן הצבא הייתי בהרכב. עכשיו אני באמייה"

יעל: "גם אני תמיד אהבתי מאוד מוזיקה, מגיל קטן. זה משהו שאמא שלי מעידה עליי, תמיד שהייתי שומעת מוזיקה בגיל שנה הייתי פשוט מתחילה לרקוד והחושים שלי היו נפתחים, ובבית ספר תמיד בטקסים הייתי שרה . בתקופה של התיכון הייתי בלהקה בקריית מלאכי, ואת המוזיקה המקצועית יותר התחלתי לעשות תוך כדי צבא."

מה מושך אותכן לעולם המוזיקה?

יעל: "אנחנו כבר שנתיים וחצי עובדות ביחד אבל אני יכולה להעיד על עצמי שזה פשוט, כמו אוויר לנשימה בשבילי, אני חיה כל יום את המוזיקה, אם זה לשיר, אם זה לשמוע, אין יום שעובר בלי מוזיקה. זה חלק בלתי נפרד ממני"

מה מושך אתכן ביחד לעולם המוזיקה?

מזל: "הקורות חיים שלנו מבחינת המוזיקה מאוד דומים. שתינו נורא אוהבות לעשות את זה, אנחנו עושות את אותה מוזיקה, יש לנו את אותה מטרה בעצם. זה גם הכי כיף לעשות את זה עם עוד בן אדם, עם עוד מישהו. אנחנו באותו ראש, ובלי מוזיקה לא היינו שורדות הרבה זמן"

איך הייתה העבודה על הסינגל החדש, "בא לי מסיבה"?

מזל: "השיר הזה לקח לנו זמן, הוא היה חתיכת פרויקט. בהתחלה הוא נכתב בעצם על משהו שהוא פחות קצבי, משהו שהוא יותר רגיש, הלכנו איתו לאולפן של ליאור חביב בפתח תקווה והוא פשוט לקח את זה למקום שונה ,אחר ונורא אהבנו"

 

יעל: "העשייה עליו הייתה די ארוכה, וגם הקדשנו לו כל כך הרבה זמן ומאמצים כאילו הוא הבייבי שלנו. זה לא התחיל כמו שיר שמח וקליל וכיפי, היה לו קצב אבל הוא היה פחות מקפיץ ומרקיד. שהגענו לאולפן הקלטות וראינו מה הכיוונים ואיך אפשר להפוך את זה הגיע הרעיון שאפשר לעשות את זה גם קצבי וכיפי ועדיין ישאר רגיש, ועדיין נוכל להראות את המסר כמו שרצינו. הוא השמיע לנו את זה וראינו שבאמת יש לזה פוטנציאל ושזה נשמע ממש טוב, ופשוט הלכנו על זה".

איפה הייתן הכי רוצות להופיע?

מזל: "אנחנו רוצות להופיע על במות גדולות, זה החלום שלנו. שהקריירה שלנו רק תצליח, שנוכל להתפרנס ממוזיקה, ושנוכל לעשות את מה שאנחנו אוהבות לא רק בארץ. בארץ זה כיף ואנחנו רוצות להתחיל מפה. זה המדינה שלנו. אבל אנחנו רוצות שהמוזיקה שלנו תהיה מוזיקה עולמית, שהרבה ישמעו אותנו ושזה יגע בהם".

מי המודל לחיקוי שלכן?

יעל: "אני פחות מושפעת ממישהו. יש זמרים שאני אוהבת ואני לוקחת מכל אחד משהו קטן. אפילו לא במודע, זה משהו שאני אוהבת לשמוע וזה נכנס אליי פשוט".

מזל: "יש הרבה. שהייתי קטנה הייתי שומעת הכל מהכל,. אבל ביונסה בעיקר. היום זה גם זמרות עכשוויות, אבל עדיין למרות שגדלתי אני שומעת מוזיקה של פעם.  אני פשוט כל כך פתוחה להרבה סוגי מוזיקה, ולא רק מוזיקה שחורה".

איך אתן מגדירות את הסגנון שלכן?

יעל: "מוזיקה שחורה והיפ הופ. אנחנו כמובן פתוחות לסגנונות אחרים וחדשים".

מזל: "מוזיקה שחורה זה השורש שלנו. אי אפשר להתעלם מזה. זה הסגנון שלנו, זה משהו שאנחנו נמשכות אליו. גם מבחינת יכולת ווקאלית אני יכולה להעיד שזה פשוט יוצא מהפה שלי בשירה. שומעים את הקול השחור והבלוז. כמובן שאנחנו פתוחות להכל. אם למשל נרצה להכניס מוזיקה אמהרית, אין בעיה להכניס , או לפתח רוק פתאום. אנחנו פתוחות להכל אבל השורש ישאר שם. ויקשיבו לו".

 

עם איזה אמן הייתן מבצעות דואט?

יעל: "זה שאלה מאוד קשה. אני חושבת שביונסה. יש גם משיכה ונטייה ללכת לשם כי בתור ילדה תמיד שמעתי אותה וממנה למדתי את הסלסול שלי, גם אם לא הייתי מגיעה לגבהים שרציתי להגיע הייתי שומעת שוב ושוב. הייתי רוצה לעשות איתה איזה משהו מגניב".

כמה חזקה בעיניכם המשמעות למילים בשירה שלכן?

יעל: "שכתבנו את השיר הזה זה היה לא ביום הכי שמח, היינו קצת בדאון, והשיר בעצם מדבר על התמודדות מסויימת. אני בעצם בוחרת לא לשבת ולחשוב על הדברים שכואבים לי אני פשוט רוצה לברוח למקום כלשהו שיעלים את כל המחשבות האלה, אז בשיר עצמו זה מדבר  על המסיבה, לברוח למסיבה ולא לחשוב ולמחוק את כל הבעיות שלי".

מזל: "גם אם עובר עלייך יום רע ואם אתה עובר דברים קשים, לאו דווקא משהו קיצוני, אתה יכול לנחם את עצמך. אתה צריך למצוא את הדרך להתמודד עם הדברים. ושם מוצאים את התמודדות. אם אני אשכנע את עצמי שבא לי מסיבה ויהיה לי כיף, אז הדברים יעברו. ולא לחשוב יותר מידי על הדברים. ולא להיות כבדים אם קורה משהו אז כנראה שיש סיבה שהדברים קורים".

תגובות