"מבצע אותו בדיוק כמו שציפיתי ממנו": טור שבועי. צילום: יח"צ

"מבצע אותו בדיוק כמו שציפיתי ממנו": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון.

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

ערוץ מוזיקה של פרוגי:

חן אהרוני - "תפור עליה"

את חן אהרוני הכרנו לראשונה בריאליטי השירה "כוכב נולד" שם היה מבין המתמודדים הבולטים בעונה ה-5. מאז אותה תכנית הוציא אהרוני הצעיר שני אלבומים מצליחים ואף השתתפף בתכנית הריאליטי "x factor ברטיניה" שם הצליח להראות את כישרונו על אף שלא נכנס לנבחרות הסופיות. בנוסף, השתתף אהרוני בקדם הארוויזיון בשנת 2011. לאחרונה הוציא אהרוני את הסינגל "נותנת לי בית" מתוך האלבום השלישי המתקרב. כאשר השבוע הוציא סינגל נוסף מתוכו - "תפור עליה".

"תפור עליה" נכתב והולחן ע"י בטי כאשר על העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד ניצן קייקוב. אז אתחיל דווקא בקליפ, משהו מאוד חדש שסביר להניח וזו הפעם הראשונה שיצא לנו להתקל בקליפ מהסוג הזה - "קליפ סנאפצ'ט", מלבד העובדה שזה מיוחד וחדש ואין ספק שגם מאוד מעניין ומושך אבל אני חושבת שכשהשיר כל כך טוב הקליפ דווקא דיי מבאס. הקליפ בעצם מציג בעזרת בימוג'י (דמויות מצוירות של האפליקציה) ובעזרת מילים הנמצאות בסוג של שיחה בצא'ט של האפליקציה. השיר עצמו טוב, אפילו מעולה הוא בקצב מצוין ואהרוני מבצע אותו בדיוק כמו שציפיתי ממנו. אז אכזבה אין לי מהשיר להפך, אני רואה אותו הופך לדיי מצליח הוא שומר על אותו הקו לאורך השיר כולו, לא מתחנף ובעיקר לא מנסה להעתיק ז'אנר. אז הקליפ מעט אכזב אותי בעיקר בגלל חוסר הריכוז בשיר בזמן הצפייה בקליפ אבל סך הכל אני רואה את השיר הזה הופך לשיר מצליח ואלי אפילו ללהיט.

לסיכום: דיי מוצלח. ★★★★

 

מירי פסקל - "תיגי ניא'סים איל א'אמר"

קצת קשה לשכוח את מירי פסקל, אז פסקל היא בעצם דמות קומית אותה מגלם השחקן אילן פלד. הכרנו אותה לראשונה בתכנית "אחד העם 101". מאז מופיעה פסקל בהופעות רבות בארץ ואפילו בעולם. בימים אלו יוצאת בסיבובת הופעות בסגירת 50 שנה בזאפה ברחבי הארץ.

השיר יוצא כחלק מסיבוב ההופעות החדש של פסקל כאשר על המילים והלחן שלו הופקד וואליד תאופיק. אז מלבד ההומור שמביאה אלינו פסקל היא גם מביאה לנו גם מוזיקה ומוזיקה דיי טובה אך לצערי דווקא בשיר הזה משהו לא מתחבר לי, מצד אחד הוא זורם מצוין והלחן מעולה אבל מצד שני אני לא מבינה אף מילה מהשיר כי הוא פשוט לא בעברית אלא בשפה הערבית. יש בשיר משהו מאוד ים תיכוני ואותנטי ואת זה אני מבינה גם מבלי להבין את המילים, דבר המוכיח שעבודה טובה נעשתה בשיר.

לסיכום: לא מספיק טוב אך נחמד. 

 

דנה עדיני - "שיר לסתיו"

את דנה עדיני אנחנו מכירים כבר שנים רבות, היא שיחקה בסדרות כמו: "השיר שלנו", "על קצות האצבעות", "אניגמה", "יומני החופש הגדול" ועוד' בנוסף לכך עדיני הוציאה שלושה אלבומים מתוכם יצאו סינגלים מצליחים במיוחד כמו: "אהובי", "רבות הדרכים", "אין לי מקום".

"שיר לסתיו" יוצא כחלק מהאלבום החדש של עדיני - "ריח של חלומות", על מילות השיר אחראי דנה דובדבן, על הלחן הופקד נירוס ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי אחראי שמוליק דניאל. קודם כל השיר לא פחות ממושלם, כן כן מילה דיי מפחיה אני יודעת אבל הוא פשוט כזה. הלחן מתחבר בצורה גאונית למילים העדינות ויחד הם יוצרים משהו רגוע וטהור. השילוב בין קולה השקט והעדין של עדיני מתחבר גם הוא בצורה מוצלחת במיוחד ללחן ולמילים ויחד נוצרת חבילה משלמת ויחודית שיוצא לנו לשמוע ממש מעט. יש משהו בקולה של עדיני שנותן רוגע והיא מצליחה להביא את זה גם פה. אז נכון שזה אלבום שמיועד לילדים אך אין לי ספק שגם ההורים וגם האחים יהנו מאוד מהאלבום החדש אם ימשיך בדרך זו. 

לסיכום: בדיוק מה שהיינו צריכים. ★★★★★

 

אלון חמאויי - "נחש"

אלון חמאויי, הוא שחקן וזמר, הוא התחיל את הקריירה שלו כשחקן ושיחק בסדרות כמו "הכל דבש", "אטלנטיקה" ועוד'. לאחרונה החליט חמאויי להיות גם זמר ובימים אלו עובד על אלבום בכורה.

את "נחש" כתב והלחין חמאויי בעצמו כאשר את עיבוד השיר ביצע יחד עם שי מוש. השיר זורם טוב, ואפילו דיי מפתיע, השיר הוא מעין סיפור שמתמשך. ניתן לשמוע כי חמאויי מאוד שלם עם ההחלטה להיות זמר ואני חייבת לציין שהשיר הוא סיפתח די טוב לזה. המילים זורמות ומתאימות ללחן וכך גם הקול שלו שמותאם לשיר בצורה מוצלחת. השיר אמנם לא משאיר אותי פעורת פה אך הוא ללאספק משאיר אותי עם טעם של עוד מחמאויי ואני די מחכה לראות מה מכין לנו להמשך.

לסיכום: פתיחה לא רעה בכלל לעולם המוזיקה. ★★★★

 
תגובות