טופ 5: לזכרו של אמיר פרישר גוטמן. צילום מסך מיוטיוב

טופ 5: לזכרו של אמיר פרישר גוטמן

אמש (א') כולנו כאבנו את לכתו של האמן, היוצר, הזמר, והאישיות הגדולה, אמיר פרישר גוטמן. אמיר שנפטר בגיל 41 בלבד הותיר אחריו מורשת שלמה, והמון כאב. במיוחד לזכרו פינת טופ 5 השבועית תוקדש ליצירות שלו, שלא נותר מהם אלא געגוע

אמש הזמר, היוצר והבמאי אמיר פרישר גוטמן הלך לעולמו בגיל 41 לאחר שטבע ביום שבת כשבילה בחוף ליד עתלית. אחריו השאיר אמיר את בן הזוג, ינאי פרישר ובנם המשותף בן הארבע, רוי. אך בעיקר השאיר מאחוריו אמיר חותם גדול לעולם הבידור הישראלי ולמוזיקה בפרט. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

גוטמן פרץ לתודעה בשנת 97' עם להקת הבנים, "היי פייב" הלהקה הצליחה מאוד ולאחר ארבעה אלבומים והשתתפות בפסטיגל היא התפרקה ואמיר יצא לקריירת סולו. בשנת 2002 הוא שיחק בהפקה הראשונה של "מרי לו" בתפקיד ראשי לצד יעל בר זוהר, ובשנת 2007 יצא גוטמן מהארון ובאותה שנה גם הופיע בפסטיגל אך הפעם כאומן סוליסט. במשך השנים השתתף אמיר שוב בפסטיגל, כתב שירים למופע ושימש כעוזר במאי וכבמאי משנה. 

במהלך הקריירה שלו יצר אמיר שירים רבים. רבים מידי כדי לספור, אז יצרנו רשימה של הטופ 5 מכל התקופות של גוטמן. 

עומד על צוק 

"עומד על צוק" הוא בין השירים היותר מוכרים של היי פייב, הוא הפך למוכר ולמזוהה מאוד איתם. ולמרות שיצא בשנות האלפיים המוקדמות הוא עד היום מתנגן. הוא יזכר בעיקר בגלל המסר החשוב שמועבר בו. 

 

יום מעונן 

כשחושבים על היי פייב, הלהיט יום מעונן הוא מהראשונים לקפוץ. חמישיית הבנים הקופצניים שהצליחו בכל שיר ושיר להמיס את הלב של הנערות בישראל, עשו זאת עם השיר המדובר שהפך ללהיט בעיקר בזכות היותו קליט כל כך וממכר. 

 

מרגיש 

נעבור לשיר מן קריירת הסולו של גוטמן. השיר "מרגיש", שנכתב והולחן על ידי אמיר בעצמו יצא במסגרת אלבומו השני "דבש בכוורות" שזכה להצלחה, בשנת 2007 יצא גוטמן מהארון והתוודה על משיכתו המינית, בעקבות כך השיר נהיה מזוהה עם יציאתו מהארון וכמו שאמר אמיר בשיר "גם אני בניתי סביבי חומות הגנה 
ולא הייתי אני עד שכאב לי" מה שמסביר לנו על התקופה הקשה שהיה בה בארון.  

 

סיבה מספיק טובה 

אמנם השיר "סיבה מספיק טובה" לא יצא במסגרת האלבומים של אמיר אבל היה בהחלט מהיפים שיצר. במסגרת התוכנית "דואט ישראלי" בשנת 2009 יצר גוטמן ביחד עם איה כורם את השיר וביצע אותו לראשונה בתוכנית. שיר יפה ומלא אופטימיות, מה שמשקף את אורח חיו של גוטמן שהיה אדם חיובי. 

 

לנצח נשאר 

את הרשימה אנחנו נסגור עם השיר "לנצח נשאר" מתוך פסטיגל 2009. אמיר שהיה חלק גדול מתרבות הפסטיגלים כיכב בפעם האחרונה בקדמת הבמה בפסטיגל הזה. השיר נעשה מצליח גם מחוץ לפסטיגל וגם הוא מוכר בעיקר בזכות המילים האופטימיות שאפיינו את גוטמן. וכמו שהוא שר "משהו ממך תמיד נשאר" וכך גם יעשה עם האמנות שלו. 

 

עורכות המוזיקה שלנו, אוראל ונועה, במספר מילים על אמיר: 

נועה: "אמיר פיי גוטמן, זוכרת אותו מאז שהייתי קטנה כל כך. 41 בלבד, לא נתפס!
חוץ מהיותו אמן גדול, ובן אדם מוכשר, שהשתתף במלא מקומות הכוללים בתוכם סדרות טלווזיה והופעות, הוא גם איש טוב לב. שמת בגלל או בזכות טוב הלב שלו. אמיר, אתה השראה לכולנו. אבדה גדולה.
זוכרת את השירים שלך, את הלהקה שלך, ואת החיוך שלך שהיה בכל מקום בטלוויזיה ובמוזיקה. איך כילדה קטנה הייתי מזמזמת שיר אחר שיר מאושרת. עכשיו, בערך עשור אחרי, אתה אינך. אתה באמת היית מדהים. מעריצה, ולוקחת מלא השראה, יהי זכרך ברוך.". 

אוראל: "מאז שאני קטנה אתה מלווה אותנו על המסכים, פועל בכל כך כישרון ואהבה למקצוע. החיוך שלך שהיה מרוח בכל מסך טלוויזיה והיה אושר להמון אנשים. לא נתפס שהכל מתנקז לרגע הזה, אתה לנצח תהיה אצלנו בלב, עשית הרבה מידי כדי שנשכח אותך ברגע! לא אפסיק להעריץ אותך ולקחת ממך השראה על טוב לב ונתינה אין סופית.".

 

יהי זכרו ברוך.  

 
תגובות