אקו"ם מכריזה: בניה ברבי ועדן חסון הם זוכי השנה במוזיקה. צילומים: יחסי ציבור, רונן פדידה

אקו"ם מכריזה: בניה ברבי ועדן חסון הם זוכי השנה במוזיקה

אקו"ם הכריזה אמש (א') על הזוכים הגדולים של השנה האחרונה במוזיקה הישראלית. בין הזוכים: יוצרי "TOY", בניה ברבי ועדן חסון

טקס פרסי אקו"ם השנתי מתקיים למעלה משישים שנה והפך לנקודת שיא בקריירה המוסיקלית של היוצרים בישראל. גם השנה יקבלו יוצרות ויוצרים ישראליים פרסים על מפעלי חיים, הישגי שנה, פרסים לעידוד היצירה ופרסים נוספים. בחירת הזוכים בכל הקטגוריות נעשית ע"י חבר שופטים המורכב מיוצרים, מבקרי מוסיקה וספרות ועוד. השנה נבחרו הזוכים בפרס על ידי ועדת שיפוט בה היו חברים: אברהם טל, גל אוחובסקי, דיקלה, יאיר ניצני ופיטר רוט.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

פרס מפעל חיים הוענק השנה לרמי פורטיס וברי סחרוף יחד. אקו"ם מסבירה כי ההחלטה להעניק פרס משותף, נובעת מהרצון להנציח את גודל המפץ המשותף שיצרו שניהם כאשר חזרו לארץ מבלגיה בסוף שנות השמונים. האלבום "סיפורים מהקופסא" שעליו חתום פורטיס, את שיריו הם הלחינו ביחד, וסחרוף הפיק מוזיקאלית, מסמן יותר מכל את לידתו של צליל הרוק הישראלי האלטרנטיבי המאופיין ביותר בכל הזמנים.

 

פרס הישג השנה למלחין השנה הוענק לדורון מדלי. "Toy" הוא יותר משיר, והזכייה שלו באירוויזיון, שמרכיב משמעותי ממנה מונח על כתפיו של מדלי, הופכים אותו לאחד מאנשי השנה במוזיקה הישראלית.

פרס על הישג השנה למעבד הוענק לסתיו בגר. סתיו הוא מפיק מוזיקלי, מעבד, מלחין, ומנהל אמנותי ישראלי שפרץ אל התודעה הישראלית בשנתיים האחרונות. בגר חי ונושם מגיל צעיר מוסיקה בבית. את תחילת דרכו כמפיק מוסיקאלי עצמאי פרץ בגר עם הלהיט "זנזיבר" של טליסמאן ומשם סימן דרכו אל הפסגה אותה כבש עם שני הלהיטים המטורפים של השנה שעברה "TOY" שזכה באירוויזיון 2018, אותו כתב, הלחין, הפיק ועיבד לצד דורון מדלי, ו"שני משוגעים" של עומר אדם שגרף מיליוני צפיות ביוטיוב וכיכב במצעדים.

סתו בגר ודורון מדלי
סתו בגר ודורון מדלי © צילום מסך מאינסטגרם

פרס הישג השנה על שיר השנה הוענק לעדן חסון על "שמישהו יעצור אותי". בוועדה מסבירים את הבחירה כי: "השיר של עדן חסון זוכה בתואר כי הוא שיר שמצליח במילים פשוטות אבל חזקות להעביר היטב תחושה של דור צעיר ומבולבל, שמנסה למצוא את מקומו בעולם. 'שמישהו יעצור אותי' הוא כביכול שיר אהבה לאישה לא מושגת. אבל הוא גם קריאה כמעט נואשת של איש צעיר שרוצה שהעולם יבחין בו. "שמישהו יעצור אותי" אינו זעקה, הוא מושר כמעט באגביות, ודווקא בזה כוחו הגדול. עדן חסון, כמו רבים מבני דורו, מתים כבר להתקדם, ושישמעו אותם. הכוחות שעוצרים אותם, הם נסתרים, קשה לשים עליהם אצבע, ולכן גם הזעקה היא בעצם ללא כתובת".

 

פרס הישג השנה על תגלית השנה הוענק לזמר בניה ברבי שמככב לא מעט בשנה האחרונה עם כמה להיטים ("עכשיו הלב פתוח", "מישהו איתי כאן" ועוד): יש זמרים שכובשים את ראשי המצעדים ויש זמרים שהאמת שבהם כובשת את הלב, ויש זמרים שהם שני הדברים יחד" מספרים אקו"ם על הבחירה ומפרטים: "בניה הוא לב אחד גדול, זמר עם קול נדיר שמורגשת ממנו האמת והכנות, הוא פרץ לחיינו ממש בשנים האחרונות ואין ספק שהוא יישאר כאן כזמר מוביל לעוד שנים רבות".

 

 

תגובות