סיכומוזיקלי: האיחוד המוזיקלי של "השיר שלנו". צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של גלגלצ

סיכומוזיקלי: האיחוד המוזיקלי של "השיר שלנו"

מה לא היה לנו השבוע? גם חופש פורים וגם מחלת הקורונה שממשיכה לאיים עלינו, אך למרות כל זאת, המוזיקה הישראלית לא עוצרת לרגע וממשיכה בכל הכוח. וכך גם השבוע, יצאו שירים רבים וחדשים במוזיקה הישראלית. והשבוע: השילוב שהפתיע וריגש אותנו, ספיר סבן שרה בטורקית, כוכבי "השיר שלנו" בביצוע בלתי נשכח ונטע ברזילי בטיפים על איך להתמודד עם הקורונה

עוד שבוע הסתיים לו, והפעם עמוס במיוחד - חג פורים, סופות, ונגיף הקורונה שלא עוצר. עם זאת, גם שירים רבים וחדשים יצאו השבוע במוזיקה הישראלית, אז אם עוד לא התאוששתם מחופש פורים או שאתם נמצאים בבידוד - בואו לשמוע את כל מה שחדש ויצא ממש השבוע. האזנה נעימה!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אודיה אזולאי - אור

כדאי לכם לזכור את השם אודיה אזולאי, כי הכוכבת העולה והמוכשרת היא אחת מהזמרות עם הקול הכי מיוחד ששמענו בזמן האחרון. השיר החדש שלה, "אור", יצא ממש השבוע. אודיה היא זו שכתבה והלחינה אותו, והצמד גיא ויהל היו אחראים על העיבוד וההפקה המוזיקלית. השיר עצמו להיט ומכיל כל מה ששיר טוב צריך: קול מיוחד ומסקרן, מוזיקה מהפנטת וקצב ממכר.

לסיכום: מהפנטת.

 

ארקדי דוכין & איזי - השיר של עומר

אחד השילובים היותר מעניינים, מסקרנים ומרגשים שיצא לנו לשמוע. מדובר בשילוב קסום בין ארקדי דוכין ואיזי, ששניהם יוצרים מוכשרים ומדהימים בפני עצמם. השבוע יצא השיר החדש שלהם, שנקרא "השיר של עומר". הסיפור מאחורי השיר הוא על עומר אוחנון ז"ל, שנהרג בתאונת אופנוע בגיל 24, וביום התאונה מצאו בני משפחתו בכיס המעיל שלו שיר אהבה מרגש שכתב בכתב ידו. המשפחה, יחד עם ארקדי דוכין, איזי ועמותת אור ירוק הלחינו ועיבדו את השיר כדי להפוך אותו לשיר הנושא של העמותה למען העלאת מודעות לתאונות. אין ספק שהתוצאה מרגשת ומצמררת עד דמעות וכל שנותר לנו לקוות הוא שהתאונה הבאה תימנע.

לסיכום: מרגש עד דמעות.

 

עומר מושקוביץ - ים יבשה

אם עוד לא שמעתם את השם עומר מושקוביץ, זה בדיוק הזמן המתאים. היוצרת הצעירה והמוכשרת הוציאה השבוע את השיר החדש שלה, "ים יבשה", אותו כתבה והלחינה בעצמה. מדובר בשיר מאוד מיוחד ומסקרן בפני עצמו. מעבר לקול המיוחד של מושקוביץ, שגוון הקול שלה מהפנט וגורם לנו לרצות לשמוע עוד, יש פה גם קליפ שמצליח לתפוס לנו את העין. אין ספק שמושקוביץ יוצרת כאן משהו שעוד לא ראינו לפניכן, ואנחנו מתים על זה!

לסיכום: נותן טעם של עוד.

 

ספיר סבן - Mühür

השבוע הפתיעה אותנו הזמרת ספיר סבן כששחררה את הסינגל החדש שלה, אבל הפעם, בשפה הטורקית, אחרי כמעט שנה שלמה בה לא הוציאה שירים חדשים. את השיר הקדישה סבן לסביה שנפטר, ודרך השירה שלה, אפשר לשמוע שסבן שרה ישר מתוך הנשמה שלה ומתוך הלב שלה, עם המון רגש. היא עושה זאת בצורה הכי מרגשת שיכולה להיות, כמו שרק היא יודעת! לגמרי עוצמתית ומדהימה.

לסיכום: מדהימה. 

 

רועי נויפלד - הבית הישן

אין לנו ספק שלזמר והיוצר רועי נויפלד יש קול מיוחד ועמוק, אחד כזה שלא שומעים כל יום. השבוע שיחרר את השיר החדש שלו, "הבית הישן". את מילות השיר כתב נעם חורב, שאחראי על מספר לא קטן של להיטים שכולנו אוהבים ומכירים, ונויפלד בעצמו הלחין את השיר. אין ספק שמדובר בשיר מוצלח במיוחד, מרגש ואמיתי, כזה שאפשר לשמוע שוב ושוב ולא נמאס לשמוע אותו.

לסיכום: וואו.

 

שווה האזנה

רן דנקר ומיה דגן חוזרים ל"השיר שלנו"

השבוע, כחלק מספיישל "פורים פלאשבק" בגלגלצ, התארחו רן דנקר ומיה דגן לתוכנית בה שידרו שניהם. במהלך התוכנית הצליחו דנקר ודגן להחזיר אותנו 15 שנה אחורה, ישר לתוכנית "השיר שלנו", עם השיר הנצחי "האור בחיי" (שבמקור שייך לנינט) וגרמו לנו להתגעגע למיק מיק אפלבוים ולזוהר להט. וקבלו גם ביצוע בונוס, בו רן מבצע את שירו, "משהו אחר". בקיצור, הצליחו לעשות לנו את אווירת הפורים הכי טובה שיכולה להיות ולהחזיר אותנו כמה שנים אחורה!

 

 

נטע ברזילי בבידוד מוזיקלי

בעקבות הקורונה שנמצאת באוויר ומאיימת על כולנו, העלתה הזמרת האהובה עלינו, הלא היא נטע ברזילי, סרטון ובו מסבירה לנו (בצורה יצירתית כמובן) את החוקים להמנעות מהמחלה. אין ספק שלמרות הפחד מהמצב, ברזילי הצליחה להעלות לנו חיוך על הפנים.

תגובות