מה נשתנה ליל הסדר הזה? השירים שמדברים על חופש. צילום מסך מהקליפ

מה נשתנה ליל הסדר הזה? השירים שמדברים על חופש

מלהקת "Queen", דרך אריאנה גרנדה ועד השיר הכי קלאסי של חג הפסח - הפלייליסט שייתן לכם אווירה ראויה של חירות, עם השירים שעוסקים בחופש, למרות הסגר והתקופה שלא ממש גורמת לנו להרגיש חופשיים

למרות שחג הפסח קצת מוזר השנה – מדינת ישראל נמצאת בסגר כללי, ותיכנס לעוצר מוחלט בערב חג הפסח – הוא עדיין נחשב לחג החירות ואפילו נקרא כך, בעקבות יציאתם של בני ישראל מהעבדות במצרים לחופשי. למרות או אולי בגלל שאנחנו לא ממש יכולים להיות חופשיים בימים אלה, יצרנו לכם פלייליסט של שירים שמדברים על חופש, בתקווה שתזכו ותצליחו להרגיש קצת מאווירת החירות שאמורה לאפוף את החג הזה. חג שמח, מקווים שתהנו! 

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

I want to break free – queen

מי לא מכיר את היצירה הגדולה והקליטה הזו? בדיוק כמו שבני ישראל רצו להשתחרר משרשראות העבדות של המצרים, כך גם פרדי מרקורי, הלא הוא זמר הלהקה, שר על כך שהוא משתוקק להשתחרר משרשראות האהבה. הקלאסיקה שובת הלב של הלהקה האגדית מדברת, במקרה זה, על רצון לצאת לחופשי מתוך זרועותיה של זוגיות רעילה. הדובר נופל ברשת האהבה ומדבר על כך שהוא רוצה להשתחרר ממנה ולחיות בלעדיה.

 

לב חופשי - מוקי

לנו, באופן אישי, השיר הזה עושה נעים בלב. אי אפשר להתעלם מתחושת התקווה שאופפת אותנו כשאנחנו מקשיבים למילים המרגשות ולמנגינה החזקה של השיר. כשמו כן הוא, השיר מדבר על לב שיוצא לחופש לאחר תקופה ארוכה של סבל, געגוע וכאב. כולנו מסוגלים להתחבר לשיר כזה בימים שאנחנו מרגישים כלואים בתוך החרדות והעצבות של עצמינו. חג הפסח הוא הזמן של כולנו להשתחרר ולצאת לחופשי!

Break free - Ariana Grande

אין אחד שלא מכיר את השיר הפופי והקליט ביותר של הזמרת הגדולה אריאנה גרנדה. המילים בשיר מתארות מצב של שחרור מזיופים, העמדות פנים והתחבאות מאחורי מסכה. החופש המדובר בשיר מורגש באופי ובטקסט שלו, במיוחד כאשר הזמרת אומרת: "אני חזקה יותר ממה שהייתי קודם, זה החלק בו אני יוצאת לחופשי כי אני לא יכולה להתנגד לזה יותר". אנחנו לגמרי יכולים למצוא בכך השראה לצאת לחופשי גם אנחנו, ולהפסיק להתחבא ולהסתיר את מי שאנחנו באמת מבפנים.

חופשי ומאושר – בעז שרעבי

השיר היפהפה והמרגש הזה הוא בעצם סוג של תפילה השמיימה, תחינה לשם לתת חופש ואושר. הזמר מעלה בקשות ותפילות שמבטאות את השחרור והחופש עבורו. השיר מתאר באופן כמעט מושלם את התקופה בה אנחנו נמצאים עכשיו: חג הפסח הוא חג החירות, בו בני ישראל יצאו לחופשי – אך העם שלנו, בימים אלה, נמצא בסגר כמעט מוחלט שמונע ממנו להרגיש חופשי. אנחנו מתפללים ליום שבו סוף כל סוף נזכה לחופש ראוי.

Think (Freedom) - Aretha Franklin

אין על השיר הזה בשביל להרים ולו במעט את מצב הרוח ולהיכנס לאווירה של חופש. הקול העצמתי והמדהים של הזמרת הגדולה ארית'ה פרנקלין, אשר הלכה לעולמה לפני כשנה וחצי, גורם לנו לרצות להצטרף אליה ולזעוק יחד איתה בפזמון: "Freedom!". מושלם כדי לחגוג את חג החירות!

חופשי זה לגמרי לבד - יהודה פוליקר

שיר קצת ציני שמדבר על חיי רווקות. הזמר מתאר את הרצון שלו להיות חופשי – רק שלשם כך, לצערה או לשמחתה של בת זוגו, עליו להיות לגמרי לבד. אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שחופשי זה לגמרי בסדר גם ביחד, כל עוד אתם נהנים מחברתו של האדם איתו אתם נמצאים; מה גם, שבני ישראל נשארו יחד – והצליחו לצאת לחופשי. מוזמנים לשתף אותנו מה אתם מעדיפים: חופשי לגמרי לבד, או חופשי ביחד?

 

Miss Moving On - Fifth Harmony

כמה מכם וודאי יוכלו להזדהות עם הסיטואציה הבאה: חוויתם פרידה שוברת לב, הייתם עצובים, כאובים ונפולים למשך תקופה לא קצרה – ולאט לאט אתם מתחילים לקום מהשברים, מחליטים להמשיך הלאה ומרגישים חופשיים. על כך בדיוק מדבר השיר של להקת הבנות פיפת' הרמוני, שהחליטה לפרק את החבילה לפני כשנתיים. האם גם זה היה שיקול של לצאת לחופשי ולהמשיך הלאה, לתקופות טובות יותר?

 

עבדים היינו - שיר לפסח

אין מה להוסיף – השיר שהכי מתאים לאווירה באופן מושלם. אנחנו מאחלים לכם חג פסח שמח, מלווה בימים של חירות אמיתית והחופש להיות מה שרק בא לכם. הקשיבו למילים של השיר הזה, ונסו להבין כמה חשוב להשתחרר מהרע ולצאת לחופשי אל עבר הטוב – גם אם זה כנגד כל הסיכויים.

 

 

תגובות