מסע בזמן: הביצועים האהובים ביותר של הלהקות הצבאיות. דובר צה"ל

מסע בזמן: הביצועים האהובים ביותר של הלהקות הצבאיות

מדינת ישראל חוגגת היום את יום הולדה ה -72. במשך 72 השנים האלו, הלהקות הצבאיות דאגו לנו לשלל ביצועים מרגשים, סוחפים ואהובים של הקלאסיקות הישראליות והאהובות ביותר. אספנו לכם את מיטב הביצועים שיצאו בעשורים האחרונים • חג עצמאות שמח!

היום (ד'), ה' באייר תש"ע, נציין את יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. אז אולי לא כולנו נהנה מזיקוקים, וההופעות החיות יעברו לסלון, אך עצמאות זה עצמאות!. ולרגל המאורע המרגש אספנו לכם את הביצועים האהובים של הלהקות הכי ישראליות, הלהקות הצבאיות מכל הזמנים. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

תחנה ראשונה: 1969

קרנבל בנח"ל - להקת הנח"ל 

את הרשימה נפתח בביצוע של להקת הנח"ל. להקת הנח"ל היא אחת הלהקות היותר מזוהות עם המדינה והיא בעצם אבן הביניין של המוזיקה הישראלית. השיר עצמו שנכתב על ידי לאה נאור והולחן על ידי יאיר רוזנבלום הוא לגמרי מקפיץ ומרענן את היום לא משנה באיזה שנה נשמע אותו, ובינינו? הכי מתאים ליום העצמאות.

שיר לשלום - להקת הנח"ל

באותה השנה השיר "שיר לשלום" זכה גם הוא לביצוע על ידי להקת הנח"ל. השיר מדבר על החלום המדינתי שלנו לאורך השנים כעם וכמדינה, שיהיה שלום בין כולם, בין אדם לאדם ובין אדם לסביבה. השאיפה לשלום בינינו לבין המדינות השכנות מעולם לא הייתה חזקה יותר וקצת לפני שנרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הוא ביצע את השיר הזה בכיכר המלכים (היום, כיכר רבין) במטרה לאחד את העם לחזון ורצון משותף, שלום. 

תחנה שנייה: 1972

חסקה - להקת חיל הים

להקת חיל הים תמיד הייתה אחת השולטות בצה"ל, ובביצוע האותנטי הזה היא רק מוכיחה לנו כמה אנחנו צודקים. השיר "חסקה" נכתב על ידי יורם טהרלב והולחן על ידי משה וילנסקי וזכה לביצוע המדהים הזה בשנת 1972. אין לנו יותר מדי מה להוסיף חוץ מכך שהשיר הזה לא ישאיר אותנו אדישים ויגרום לנו לרקוד בכל שנה.

תחנה שלישית : 1984

עוד לא תמו כל פלאייך - להקת פיקוד הצפון

השיר נפתח במשפט "ארצנו הקטנטונת, ארצנו היפה" ובעצם מעיד על העובדה שיש לנו מדינה מופלאה ומדהימה ולא משנה כמה שנים נעבור או מה גודלה הפיזי לנצח נאהב אותה כמו שהיא, כי היא הכי מדהימה שיש. מילות השיר מדברות בעד עצמן ומבטאות בצורה הכי טובה את היופי המיוחד של מדינת ישראל על כל גווניה וסוגיה.

  תחנה רביעית: 1989

כנפיים  - להקת חייל האוויר

אל השיר הזה אוהבי וחולמי תחום הטייס יתחברו בוודאות. אפשר להגיד שהשיר הזה הוא מעין השתקפות חלום של כל נער ונערה המתעניינים בתחום הטייס. את השיר כתב קובי לוריא והלחין קובי אושרת. כנפיים הוא אחד השירים ש"הטכני" מזדהה איתם במיוחד. אנחנו מאחלים לכם שכמו מילות השיר "כנפיים, עוד מעט אני נוגע בשמיים" גם אתם תגשימו את חלומכם ותיגעו בשמיים.

 

   תחנה חמישית: 2013

לאחד החיילים - להקת חיל החינוך

בסופו של דבר אלה ששומרים עלינו יותר מכל אלה חיילי צה"ל. השיר "לאחד החיילים" לגמרי נחשב לאחת הקלאסיקות הכי יפות ואהובות שביצעו במקור להקת הנח"ל וזכו לביצוע מחדש על ידי להקת חיל החינוך יחד עם קליפ מרגש שלא משאיר את העיניים יבשות.

 

 תחנה שישית: 2018

 אין לך מה לדאוג - נדב גדג' והלהקות הצבאיות
אין לכם מה לדאוג, שום קורונה לא תעצור אותנו. אומנם אין הופעות חיות אבל נדב גדג' והלהקות הצבאיות כאן בשביל לעשות לנו שמח עם ביצוע מחודש לאחד מהשירים האהובים ביותר. לשיר "אין לך מה לדאוג" יש קצב מטורף והמון אנרגיות ולגמרי המרענן הרשמי של יום העצמאות. גדג' נותן לנו בקליפ הצצה לטירונות האישית שלו על הצד הכי מחויך שיש ואנחנו לגמרי עפים על זה!
 
 מקום אחר - אליעד נחום, נופר סלמאן והלהקות הצבאיות
היש שילוב מושלם יותר מאליעד נחום, נופר סמלאן ולהקות הצבאיות? הביצוע האהוב וזוכה התשבוחות של השילוב הנהדר הזה לגמרי הצליח לרגש אותנו, למלא אותנו באנרגניות ולשם שינוי בתקופה הזו, גם להזיז אותנו מהספה. זה לגמרי אחד מהשירים שהופכים את ההסגר הזה להרבה יותר נחמד וקליל. הביצוע הזה מתאים במיוחד ליום העצמאות שאנחנו פשוט רוצים לשמוח כמה שיותר ולחגוג עם המדינה. השיר הזה לגמרי עושה את העבודה.

 

תחנה שביעית: 2020 

יחד - הלהקות הצבאיות

בימים כאלו עם ישראל מוכיח לנו שאחדות היא מעל הכל ואנחנו תמיד צריכים להיות ביחד, גם מרחוק. השיר מאוד מתחבר לתקופה זאת, בה כל מדינת ישראל מתאחדת לאומה אחת שלמה וחזקה שמתגברת על הכל. אז, בכל הדרך, יחד, בואו נעבור את המשבר הזה ובעתיד נזכור את התקופה הזו כעבר רחוק. בואו נהיה פה אחד בשביל השני, כי עם ישראל לא מפחד!

 

 משפחת פרוגי מאחלים לכל עם ישראל חג עצמאות שמח ושנדע ימים טובים מאלה!

תגובות