העיר שלנו: שלומי שבת לא מותיר עין יבשה עם מחוותו לעם ישראל. סשה גבריקוב

העיר שלנו: שלומי שבת לא מותיר עין יבשה עם מחוותו לעם ישראל

לכבוד יום ירושלים שחל השבוע, שלומי שבת מוציא שיר חדש ומרגש על עיר הבירה, מלווה בקליפ הכולל את כל המקומות האהובים לטייל בהם בעיר. הכינו את הממחטות ובואו לצפות

כבר למעלה מ-30 שנה ששלומי שבת כובש לבבות של רבים בעזרת המוסיקה המרטיטה שהוא משחרר. קולו המרגש והמנגינות היפות שהוא כותב, לא מותירים אף עין יבשה ומביאים לו הצלחה רבה כאמן ישראלי. כך גם הפעם, בשיר החדש שיוצא היום (ד'), הזמר גורם לנו להתרגש לצליליה של יצירה שנכתבה על העיר ששוכנת אצל כולנו עמוק בלב – בירתנו ירושלים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השיר, שנכתב על ידי זיו רובינשטיין והולחן על ידי שבת, הוא בעצם יוזמה משותפת של הזמר וראש עיריית ירושלים, משה לאון, לכבוד יום ירושלים. שבת חלם רבות להוציא שיר שכולו על בירתנו הקדושה; והוא עושה זאת בגדול ובעת המתאימה ביותר.

 

אין ספק שבימים המיוחדים שמוקדשים לציון הניצחון במלחמת ששת הימים ואיחוד ירושלים, כולנו מסוגלים להזדהות עם השיר הזה, להתחבר אליו ולהתאהב מחדש בכל המקומות היפהפיים שמוצגים בקליפ. השיר כתוב בגוף שני, כלומר מדבר לעיר עצמה ומפאר אותה, מה שמוסיף לייחודיות השיר ומרגש אף יותר.

בסרטון הנלווה לשיר נראה ילד משוטט ברחובותיה המדהימים של העיר, ספק הלך לאיבוד, ספק מטייל וספק מחפש את עצמו; ובסופו הוא מופתע על ידי הזמר עצמו, שמצטרף אליו ונותן לו להתנסות בניגון בגיטרה. נעים לחשוב שלמרות הכל וכנגד כל הסיכויים, תמיד יהיה דבר אשר משותף לכל אזרחי ישראל ומאחד אותם – הלא הוא קדושת ואהבת העיר ירושלים. "בירת ישראל עד עולם"!

הכותל המערבי בירושלים היפייפיה © Fotolia

 

תגובות