ספיר סבן: "עולם הבמה הרבה יותר מורכב ממה שראיתי בתור צופה". אינסטגרם

ספיר סבן: "עולם הבמה הרבה יותר מורכב ממה שראיתי בתור צופה"

היא זכתה במקום הראשון ב-"דה וויס", עצרה לרגע עם המוזיקה בגלל מחזמר של מאור זגורי, וכמו כולם - נאלצה לקטוע הכל בשל הקורונה. ספיר סבן מספרת על עצירת הקריירה, התמיכה במחאת האמנים, הגעגועים לבמה והמסעדות, ועל כך שהיא לא הייתה חוזרת לתכנית מוזיקה, למרות שאז היא יצאה כמנצחת

כבר כמעט 3 שנים שספיר סבן נמצאת בחיינו ומפתיעה בכל פעם מחדש. בגלל המצב, קריירת המשחק שלה נעצרה אך היא ממשיכה בכל הכוח בקריירת המוזיקה, אפילו השבוע היא הוציאה סינגל החדש. בראיון מספרת לנו סבן על קריירת המשחק שנקטעה, על חלומותיה העתידיים ועם איזה זמר ישראלי היא תרצה ליצור שיר?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך עוברת עלייך שגרת הקורונה?

''האמת ששגרת הקורונה קצת עצרה תהליך חדש שהתחלתי. במשך שנה כמעט לא התעסקתי במוזיקה, כי בשנה האחרונה אני משתתפת במחזמר חדש של מאור זגורי שנקרא 'זה אני' - משיריו של אייל גולן, בתיאטרון 'הקאמרי'. אני לא שחקנית. קיבלתי את המתנה הזו מזגורי ולקחתי אותה בשתי ידיים, להתעסק במשחק ולהיות הכי טובה שאני יכולה. בכל זאת, הבמה גדולה ומכובדת לכן הורדתי הילוך מהמוזיקה. אבל בגלל הקורונה התחלתי להתמקד מחדש במוזיקה, רק ביום שני יצא סינגל חדש. הקורונה ''עצרה'' הכל, אבל אנחנו עדיין ממשיכים ליצור ולייצר עוד הופעות שכבר מתוכננות''.

אז נכון, שיחררת שיר חדש ביום שני בשם "נהיה בסדר". ספרי לנו מה המשמעות של השיר עבורך?

''השיר הזה נכתב לפני שלושה חודשים, בפגישה שלי יחד עם אושר כהן, שכתב והלחין את השיר. אושר פשוט כתב את זה מהלב. תוך כדי אנחנו קולטים שיש משהו בשיר שמאוד ריגש אותנו; כל משפט שהוסיף, כל ניואנס שריגש אותי, אז הייתי בזוגיות. באותם ימים, חוויתי פרידה. השיר קיבל עוד יותר משמעות עבורי והפזמון בשיר מאוד עוצמתי. ברגע שהשיר קיבל משמעות כזו גדולה, החלטנו שזה הסינגל הבא וזה מרגש אותי לשמוע את השיר בכל האזנה שלו. זה כיף להרגיש מחוברת למשהו, חיכיתי שכולם ישמעו אותו. החברים הקרובים אליי שמעו את השיר וממש רצו לשמוע את השיר שוב ושוב, והבנתי שהוא נוגע בכל כך הרבה אנשים בכל מיני סיטואציות. הטוויסט הקטן בסוף השיר של אושר כהן מאוד ריגש, כי בסוף את מבינה שבעצם היא מחכה לו בזמן שהוא מחכה לה. לכן השיר נקרא ''יהיה בסדר'' ולא ''אולי יהיה בסדר'' כי מקבלים את ההבנה שהכל יהיה בסדר ביניהם''.

 

"הסיפור שלי עם אושר ניכר מהדקות הראשונות שפגשתי אותו. הוא חבר עוד מלפני, אבל זאת הפעם הראשונה שיצא לנו לעבוד ביחד. אושר הוא אמן מוכשר ברמות בעיניי. בהתחלה הוא כתב את השיר, ולא הבנתי למה זה שיר פרידה, רציתי שנעשה שירים אופטימיים. בכתיבת השיר, הוא כבר ראה את סוף השיר ואת הנימה האופטימית שאמרתי. באולפן לא הפסקנו לשמוע את הסקיצות בלופים''.

איזה מסר ניסית להעביר דרך השיר?

''אני חושבת שהמסר המועבר דרך השיר זה באמת לחזור לנימה האופטימית. לפעמים, אתה חווה את הסיטואציה מהמצב שלך, ולא באמת מודע למה שקורה באמת. בפועל היא חוותה את זה מהצד שלה והיא אומרת לו שנהיה בסדר ומה שהיה היה, בעצם היא הייתה נורא עסוקה בצד שלה ובסוף השיר את קולטת שהוא מחכה לה. אנחנו פסיכולוגים מאוד טובים בלעזור לאנשים אחרים, אבל כשאנחנו נמצאים בתוך הסיטואציה, זה אף פעם לא אותו דבר. גם ברגעים קשים יותר או פחות, צריך להיות מפוקסים, לנתק את הרגש ולראות האם אנחנו חווים את הסיטואציה כפי שהיא או שאנחנו חווים את ההרגשה שלנו. לפעמים צריך לא לפספס דברים, מערכות יחסים, חברים''.

קרה לך שפספסת מערכת יחסים בגלל ראייה חד צדדית?

''לא קרה לי, אבל כן קרה לי שלא חוויתי סיטואציות כמו שצריך. חוויתי דברים מהצד שלי ולא קלטתי שהוא גם מחכה ושהוא גם רוצה, בדיוק כמו בשיר''.

 

השתתפת בעבר ב''דה וויס'' ואפילו זכית במקום הראשון. מה השתנה מאז?

''התחלתי את ''דה וויס'' בתור סטודנטית להנדסת בניין. כידוע, זכיתי בתוכנית, זמרת מן המניין. החיים שלי השתנו 180 מעלות, התחלתי להתעסק במוזיקה. מאותו רגע, אני נמצאת בעשייה. אני ''חיה את החלום'', זאת אומרת לקום בבוקר וללכת לאולפן או לחפש שירים, ליצור שירים - סינגל אחר סינגל. אני מברכת ומודה על כך שאני קמה בבוקר ומתעסקת במוזיקה כי זה כל מה שחלמתי בתור ילדה''.

© צילום מסך

היית חוזרת על ריאליטי בתחום המוזיקה שוב?

''לא. בתחום המוזיקה אני חושבת שמיציתי, גם ''דה וויס'' היה לי קשה לעשות. אני הייתי בתוך הלימודים, זה בכלל לא עניין אותי ולא רציתי אבל הרגשתי שכל החברים שלי מהלהקה הצבאית כל כך התקדמו ואמרתי: 'טוב מה יש לי להפסיד - אם כן, כן. ואם לא, אז לא'. זו חוויה אינטנסיבית ומדהימה, אבל היא חד פעמית''.

כזמרת ושחקנית, מה את חושבת על מחאת האומנים?

''אני לגמרי איתם. אנחנו נתקעים בין לבין, כי יש כל כך הרבה אנשים מאחורי הקלעים שלא מקבלים עזרה. אני מעדיפה להתעסק במוזיקה מאשר בפוליטיקה''.

לאיזה עולם את מתחברת יותר - עולם המשחק או עולם המוזיקה?

''במקרה שלי, אני משתתפת במחזמר המשלב בין שני העולמות. אני זמרת, והמשחק נפתח בפניי בשנה האחרונה וגיליתי עולם מדהים שאני מגלה את עצמי תוך כדי, אני מתאהבת בזה. אבל אני לחלוטין קודם כל זמרת, למרות שאני מאוד אשמח לטפח את תחום המשחק עוד יותר''.

© צילום: אוהד רומנו

מה גילית על עצמך בקריירת המשחק?

''גיליתי שאני יודעת לשחק לא רע בכלל. גיליתי שעולם הבמה הוא הרבה יותר מורכב ממה שלפחות בתור צופה ראיתי. באומנות כמו באומנות, מעורב בזה כל כך הרבה רגש ונהניתי מכל רגע - בחזרות, בהצגות שאני מתגעגעת אליהן כל כך. זה פשוט כיף לי, קשה להסביר אבל זה כיף לי להסתכל על השחקנים שעל הבמה בזמן ההצגה, אני אוהבת לעמוד על הבמה ולשחק. התאהבתי גם בדמות שלי''.

ספרי לנו על הדמות שלך.

''המחזמר ''זה אני'' מספר על ילדה צעירה לפני גיוס, שמגיעה מבית דתי ורוצה מאוד להיות זמרת בלהקה צבאית. אבא שלה לא מאפשר לה בגלל שהיא מגיעה מבית דתי. הילדה מגיעה למועדון שהמלצרים מזמרים ואני בעלת המועדון. קוראים לדמות שלי לינדה. בעצם היא נותנת לאותה ילדה את הבמה להופיע בפעמים הראשונות שלה. אני מאוד אוהבת את הדמות שלי''.

למה את הכי מתגעגעת בשגרה הקודמת שחסרה לך עכשיו?

''לבמות. בשבוע וחצי האחרונים קצת השתחרר, אז יצא לי לפגוש חברים. אני מתגעגעת בעיקר לעבודה, לבמות ואולי אפילו מסעדות. אני מתגעגעת לשבת ולהרגיש אווירה של ארוחה, זה משהו שמאוד חסר, לצאת קצת או לשבת עם חברים במסעדה ובעיקר בעיקר לבמות. פתאום החיים שלך נקטעים, ומה שכואב יותר הוא שאין תאריך חזרה. אנחנו לא יודעים מתי נחזור להופיע, ואם נחזור להופיע - האם יהיה קהל? עם כל שמירת 2 מטר, אני לא יודעת עד כמה זה אפשרי בתיאטרון ובהופעות''.

© אינסטגרם

עם איזה זמר ישראלי היית רוצה ליצור שיר?

''יש המון זמרים מוכשרים, אבל אם הייתי בוחרת אחד אז את דודו טסה. אני מתחברת מאוד למוזיקה שלו, עוד מתקופת הצבא. הוא עושה מוזיקה רוק אתנית בצורה פנומלית. הוא כותב ויוצר משכמו ומעלה. טוב, אני קצת מעריצה אותו האמת''. 

מה החלומות שלך בתחום המוזיקה? לאן את שואפת להגיע?

''החלומות לא נגמרים. החלום שלי הוא לזכות לשמח ולרגש אנשים עם השירים שלי. אני מאוד רוצה שהשירים שלי יגעו בהמון אנשים, לראות שמתחברים ומחבקים את המוזיקה שלי''. 

בעוד 10 שנים, איפה נראה אותך?

''אני מניחה שאהיה עם  2-3 אלבומים, אולי קצת יותר. אני ארצה להיות נשואה באושר עם איזה שני קטנטנים''.

© אינסטגרם
תגובות