דניאל עמית: "אני שואף בעיקר שאנשים יכירו אותי ויאהבו את המוזיקה שלי". אריאל שלג

דניאל עמית: "אני שואף בעיקר שאנשים יכירו אותי ויאהבו את המוזיקה שלי"

דניאל עמית משחרר הבוקר (ב') את סינגל הבכורה שלו "האור" ואנחנו תפסנו אותו לשיחה קצרה ועמוקה על השראתו לכתיבת השיר, הקשיים בהיותו אוטיסט, החוויות מהפסטיגל והמסר החשוב שהוא רוצה להעביר לקהל הרחב

הבוקר (ב') שיחרר הזמר דניאל עמית (המוכר לכולכם מהפסטיגל האחרון) את סינגל הבכורה שלו "האור" אשר כתב והלחין בעצמו והופק ועובד ע"י פטריק סבג. לרגל העלייה המרגשת, תפסנו את עמית לשיחה על התחושות של יצירת השיר, הקשיים בהיותו אוטיסט בתפקוד גבוה ועל הדרכים בהן הוא מנתב ומתעל את הליקוי לאנרגיות חיוביות.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מאיפה הגיעה ההשראה לכתוב את השיר?

"כתבתי את השיר בעקבות פרידה שהייתה לי מבת זוג, יצאנו ביחד שנה וחצי וקראתי לו 'האור' כי בתקופה שיצאנו היא הביאה לי הרבה אור בחיים ומשם גם השם של השיר".

 

מה המסר שניסית להעביר בשיר?

"אני לא יודע אם ניסיתי להעביר מסר. ניסיתי יותר להעביר את החוויה הקשה שאני עברתי מהפרידה. אני לא מרגיש שניסיתי להעביר איזה מסר מסויים או משהו שאני רוצה להעביר לקהל חוץ מהחוויה שבעצם עברתי, חוויה לא קלה ובעצם את כל המשתמע מכך שזה תהליך ארוך ומתסכל שכל אחד עובר בפרידה כזאת או אחרת".

בתור אוטיסט בתפקוד גבוה, איך אתה מתמודד עם הקשיים שבדרך?

"זה אכן לא קל להיות אוטיסט כי יש המון המון קשיים. קשה לי מאוד כי אני מרגיש לבד הרבה פעמים. אבל למזלי אני מנתב את זה לאנרגיות חיוביות ולמעשים חיוביים כמו לשיר, לרקוד, לנגן ויש לי גם שני ספרי קומיקס (ועוד ספר בדרך) שהוצאתי אז בכלל הבאתי את זה למקום טוב".

אתה גם מאייר וכותב את ספרי הקומיקס שאתה מוציא?

"כן, את כולם. בעצם זו סדרה שנקראת 'אוטיסטה' והיא מספרת על החוויה שלי בתור אוטיסט".

   האם היותך אוטיסט פוגעת ביחס שלך עם אנשים מקצועיים בתחום?

"לא. אני מרגיש שכל המוזיקאים שפגשתי ועבדתי איתם מאוד העריכו אותי ואת המוזיקה שאני מביא איתי. וככה אני גם הרגשתי בהפקה של השיר הנוכחי, לא הרגשתי שמתייחסים אליי אחרת, היה שיתוף פעולה מעולה ביני לבין המפיקים והמוזיקאים שעבדו איתי על השיר".

אתה מרגיש שהאוטיזם מפריע לך להתקדם בחיים ולהשיג את המטרות שלך?

"כן ולא. אוטיזם בהחלט יכול להפריע לי להתקדם בחיים כי אני לא יכול להתקדם במקומות החברתיים או במקומות שכוללים הרבה אינטראקציה בקבוצה. למשל כשהייתי תלמיד בבית הספר הייתי משולב בבית ספר רגיל ולא הצלחתי להשתלב בקבוצה, כי זו בעצם כיתה גדולה עם 30 תלמידים ופשוט לא הצלחתי להסתדר איתם בכלל. לא ידעתי איך לתקשר איתם ובאמת הם לא הזמינו אותי למסיבות כיתה. הייתי ילד פחות מקובל אפשר להגיד. אבל מצד שני, אני מתקדם בהמון דברים אחרים בחיים בזכות האוטיזם. לדוגמה הכישרונות שלי שמתבטאים בגלל החושים החדים שמתבלטים בעקבות חוסר וויסות שנגרם מהאוטיזם".

תסביר לנו.

"אני אתן לך דוגמה מהמוזיקה. בגלל שיש לי שמיעה אבסולוטית אז אני מצליח לזהות כל מיני תווים שאחרים לא מזהים או כלים עם הצליל הכי קטן שאת לא היית שומעת, אני הייתי מצליח לזהות אותם. ככה הצלחתי לזהות אקורדים ותווים הרבה יותר טוב מהשאר. כבר שהייתי בן 3 הייתי מנגן על פסנתר כל מיני שירים ששמעתי מהטלוויזיה וכולם היו בשוק, חשבו שאני איזה גאון, אבל בסוף התברר שזה בזכות האוטיזם".

מה השאיפות שלך בקריירה המוזיקלית?

"האמת, אני שואף בעיקר שאנשים יכירו אותי ויאהבו את המוזיקה שלי". 

השנה לקחת חלק בפסטיגל, איך הייתה החוויה?

"הייתה חוויה מאוד מאוד כיפית. האמת שאני נורא נהנתי. היו אומנם רגעים שלא ידעתי לתקשר עם חלק מהקאסט בגלל האוטיזם אבל סך הכל אני התחברתי לכולם ולא מזמן הייתי במפגש עם אליאנה (תדהר) וטלי (אורן) ועוד כל מיני חברה מהפסטיגל שבאו אליי הביתה והיה מאוד כיף".

© צילום: פיני סילוק וסטודיו 0304

מה היו התגובות מהסביבה על הפסטיגל?

"תגובות? טוב קודם כל חוץ מסלפי שהילדים תמיד מבקשים ממני להצטלם הקהל בפסטיגל פוצח בתשואות בכל מופע ברגע שאיתי (לוי) מסביר על האוטיזם שלי ומבחינתי זה מראה שאנחנו חברה מכילה ומקבלת הרבה יותר ממה שנראה למראית עין".

מה המסר שתרצה להעביר לקוראים שלנו?

"המסר שאני רוצה להעביר, זה המסר מהפסטיגל מהמשפט שאמרתי ב-130 הופעותיי שם: 'למרות שאנחנו שונים אנחנו בעצם שווים'".

תגיות
תגובות