חוגג כפול: רייכל מציין יום הולדת וחזרה להופעות בזאפה. מרוה שרון

חוגג כפול: רייכל מציין יום הולדת וחזרה להופעות בזאפה

אמש פתח עידן רייכל את מתחם הופעות החדש של זאפה והראשון מסוגו בפארק הירקון, וכמובן שאנחנו היינו שם לתעד את הרגעים הגדולים ביותר שלו. האם ההופעה עמדה בציפיות?

את האנרגיה המחשמלת שהורגשה אמש (שבת) בהופעתו של האחד והחיד עידן רייכל לא יהיה ניתן לשכוח בקרוב. האומן האהוב ציין אתמול חזרה לבמות זאפה במתחם ההופעות החדש והראשון מסוגו בישראל בפארק הירקון - גני יהושוע בתל אביב ונתן ספתח בלתי נשכח לסיבוב ההופעות הקרוב במתחם. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 

את ההופעה פתח רייכל עם שירו המוכר "מחכה" כשהוא ישוב על ספסל פסנתרו השחור ועל צווארו נחה שרשרת החמסה המוכרת שלו. הקהל המרוגש החל במחיאות כפיים סוערות ותחושת רוגע ושלווה שררה במתחם הגדול שחולק לקפסולות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הבחירה לפתוח את המופע עם השיר הזה הייתה נכונה מכל הבחינות, זהו אחד משיריו המוכרים של רייכל שסחף את כל הקהל לשיר עימו בהתרגשות ובנוסף הוא הציב רף גבוה להמשך הפוע, בו עמד שיר אחר שיר.

© מרוה שרון

לאחר שסיים לבצע את השיר נעמד בפי הקהל והחל בתודות לקהל ול"זאפה" על הקמת המופע וההיערכות המרשימה של אנשי הצוות, כשסיים המשיך לשיריו האהובים "אם תלך" ו - "הנך יפה" שיצרו תחושת אינטימיות במתחם הגדול שמנה כ - 1,000 אנשים והמסיכות לא הפריעו לאף קול להישמע. אחרי שסיים לשיר את שני השירים שזכו לאהדה רבה מהקהל, שיתף רייכל את הקהל כי הוא חוגג את יום הולדתו ה - 43, שיתף בחוויות שעבר במהלך היום עם משפחתו וניצל את ההזדמנות לומר תודה לאישתו ושתי בנותיו דרך שידור המופע שהועבר בגל"צ. כבר בחלק זה של המופע היה ניתן להבחין בתקשורת העמוקה בין רייכל לקהל, הוא שילב בין לבין בדיחות, ריגש את הקהל בסיפוריו האישיים ויצר תחושה משפחתית וחמה.

© מרוה שרון

עד חלק זה של המופע, התרכז רייכל בפסנתר בלבד ומכאן החלה להיווצר חווית האזנה בלתי נשכחת. את הביצוע שלו ל"שאריות של החיים" יצר רייכל בעזרת שילוב של נגינת הפסנתר לצליל  הלופר בו השתמש במספר כלים ובניהם הדרבוקה. המנגינה שיצר בשידור חי מול הקהל לא השאירה את הקהל אדישים ולגמרי הזכירה לנו מה הסיבה שלשמה התכנסנו וכמה רייכל מוכשר מכל בחינה אפשרית.

© מרוה שרון

לאחר שביצע עוד מספר להיטים -  "ואם תבואי אליי", "יש בי עוד כוח", "איזה יום טוב" בו סיפר גם על הקשר עם נסרין קדרי ואיחל לקהל שנה טובה כלולה רק בבשורות טובות ובדברים טובים, "שושנים עצובות", "מדברים בשקט" ו"כל היום ("קאדה דיה"), רייכל יצר שוב דו שיח עם הקהל בו צחק על מזג האוויר ולקח אותנו כמה עשורים אחורה לימים בהם החל את דרכו כנגן אקורדיון "פסגת החלומות שלי הייתה שירה בציבור" צחק רייכל והוסיף "ילד כאפות" ובכך הוביל לגל צחוק בצד הקהל שסחף גם אותו. יצירת הקשר של רייכל עם הקהל הוסיפה אנרגיות של שמחה להופעה, תקשורת ולרגעים הרגשתי כאילו אין לי דאגות מעל הראש והייתה תחושה של שחרור ושפיות בתוך התקופה המטורפת הזאת.

© מרוה שרון

שלב זה של ההופעה היה הטוב ביותר בעיני, עידן ביצע את שיריו "מילים יפות מאלה", "עכשיו קרוב" יחד עם הפסנתר והלופר שחזר אלינו והווה משב רוח רענן בהופעה שיצרו הרמוניה מדהימה ואווירה מיוחדת. גם כאן פנה רייכל אל הקהל סיפר על השימוש בלופר שנתן פן מטורף להופעה והודה פעם נוספת לקהל על שיתוף הפעולה והחום ואהבה שמופנים כלפיו והוסיף את הגרסה השקטה של הלהיט שלו "מעגלים". מכאן עבר לגיטרה, לטענתו הסיבה היחידה היא שהיה לו חם "הסיבה היחידה שעברתי לגיטרה היא שנדבק לי הגב לכיסא מהחום" שיתף בצחוק והמשיך לעוד מספר להיטים בינהם "שבט אחים ואחיות" -אותו ביצע בגרסה האקוסטית יחד עם הקהל שהשלים לו את מילות השיר מה שיצר חוויה מוזיקלית מדימה ואולי המיוחדת ביותר ששמעתי עד היום, "מכל האהבות", "בלילה", "מעמקים ועוד מספר להיטים שהמשיכו לסחוף את הקהל בהתרגשות.

© מרוה שרון

את ההופעה סיים רייכל בשיריו "חלומות של אחרים" ו"רוב השעות" שהיוו סיום מתוק שהשאיר טעם של עוד מה שגרם לקהל לדרוש הדרן וכך היה - רייכל הקשיב לקולות הקהל ועלה לעוד שני שירים לא לפני ששיתף את הקהל כי עשה את הדרך להופעה ברכיבה על אופניים וצחק כי אין לו מושג איך יחזור בתנאי החום ששררו אתמול. שירי ההדרן שביצע היו "לפני שיגמר" ו"בואי" שנתנו את הסיום המושלם להופעה וספתח מדהים להמשך ההופעות במתחם החדש.

 

 

תגובות