סיכומוזיקלי: אחיו של דניאל ליטמן בסינגל חדש. צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: אחיו של דניאל ליטמן בסינגל חדש

שבוע מוזיקלי ביותר עבר עלינו עם מספר לא קטן של שירים חודשים שהוספנו לפלייליסט מקרן פלס בשיתוף פעולה עם דיסני, גיל ויין בסינגל שחודר ישר ללב ועד הלהיט הישראלי שמקבל גרסה בספרדית

שוב שישי, שוב סיכומוזיקלי, ושוב כמובן המוזיקה הישראלית שלא מפסיקה להפתיע אותנו לטובה. ברשימה של השבוע תוכלו למצוא סינגלים חדשים של מירי מסיקה, אמיר ובן, קאבר של מצדה איש ימיני ועוד מלא שירים שלא תוכלו להפסיק לשמוע. תהנו!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

קרן פלס בשיתוף פעולה עם דיסני

"מהמשפחה שלנו למשפחה שלכם", הוא קמפיין חדש של דיסני, עם סיפור שובה לב. לולה ונכדתה חולקות את אהבתן לדיסני ולקישוט הבית לקראת חגיגות סוף השנה, אך לאורך השנים המסורת מתחילה לדעוך. הצצה אל העבר של לולה ואהבתה את מיקי מאוס גורמת לנכדתה להכין הפתעה מרגשת ולקשט את הבית - וכך מעירה לחיים את המסורת. קרן פלס נתנה את קולה המרגש והכל כך מדויק ונוגע לקמפיין המקסים הזה בגרסתו הישראלית וחד משמעית אין מתאימה ממנה.

לסיכום: נסיכת דיסני אמיתית.

 

 

מירי מסיקה - אמא (מתוך המחברת של אליה)

השיר "אמא" שיצא השבוע למירי מסיקה ולאליה רוסיליו, הוא השיר הרביעי מתוך ״המחברת של אליה״. את השיר כתב והלחין רוסיליו ועל ההפקה המוזיקלית מאור שושן. רוסיליו מספר כי לביצוע השיר היה צריך מישהי שמכירה את הלב שלו מבפנים ושאין כתובת מדויקת ממירי לשיר הזה. האמת שאנחנו לגמרי מסכימים איתו, הקול של מירי מלטף ומתאים בדיוק לשיר מרגש שכזה. איזה כיף שיש שיתופי פעולה כאלה!

לסיכום: התאהבנו בשיר.

 

אמיר ובן - מחר מחר

אחרי הבום שהביאו איתם כשיראו את הסינגל "תל אביב זה אני ואת" יחד עם ג׳יין בורדו, שחררו השבוע הצמד המוזיקלי אמיר ובן סינגל חדש. חיכינו וחיכינו וסוף סוף זה קרה, אמיר שדה ובן מאור שחררו השבוע סינגל נוסף מתוך אלבום חדש עליו הם עובדים - ״מחר מחר״. את השיר השניים כתבו, הלחינו וגם הפיקו מוזיקלית בעצמם. השיר לגמרי תואם את הסגנון של הצמד וגם הקליפ עם הטרקטורונים שפשוט צועק ״אמיר ובן״! כרגיל לא מאכזבים אותנו אפילו לשנייה.

לסיכום: הצמד האהוב עלינו.

 

גיל ויין - לא מספיק טוב

תתכוננו לדבר הכי מרגש שתשמעו השבוע, או בכלל. הזמר והיוצר גיל ויין שחרר השבוע סוף סוף שיר חדש, וזה לגמרי הכי חשוף ששמענו אותו עד היום. את השיר "לא מספיק טוב" גיל עצמו כתב, הלחין, עיבד והפיק מוזיקלית. פשוט מרגישים כי שם את הלב שלו על השולחן ופרס אותו בפנינו. בחשבון האינסטגרם שלו כתב: "אני יודע שמבחוץ אולי הדברים נראים אחרת, אבל רציתי לדבר על מה שהולך בפנים. על התחושות העמוקות שכנראה מלוות את כולנו כל פעם שאנחנו מדפדפים קצת ברשתות החברתיות". עוד מוסיף כי השיר נועד כדי שכולנו נבין שאנחנו מספיק טובים. לא רק שאתה מספיק טוב, אתה יותר מדי טוב! מדהים.

לסיכום: כמו חץ ללב.

 

אור ליטמן - רעל 

מי ששיחרר סינגל חדש השבוע הוא אח של השחקן דניאל ליטמן. כנראה שמשפחת ליטמן הולכת להשתלט לנו על התעשייה, כי הסינגל החדש, העונה לשם "רעל", מדהים, יצירתי, ונראה שישאר פה עוד הרבה. אגב, אור ליטמן, הזמר אחראי בעצמו גם על כתיבת והלחנת השיר. אנחנו אהבנו ממש ומאחלים בהצלחה! אה, ותודו שזה מלחיץ כמה שהם דומים!

לסיכום: תמיד יש לנו מקום בלב לליטמן חדש.

 

תום להב - בסוף זה יצליח

השבוע שחרר הזמר והיוצר תום להב סינגל חדש בשם ״בסוף זה יצליח״. את הסינגל כתב להב, הלחין יחד עם אגם תימור, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. השיר מדבר על המאבק הפנימי האישי שיש לכל אחד מול עצמו, על החלומות, הפחדים והגשמה עצמית. את הקליפ בחר תום לצלם מתוך מסדרון, כיוון שמרגיש שהדור שלנו הוא "דור מסדרון" עם מעבר ארוך, הרבה דלתות ובלבול מוחלט. אהבנו את המסר ואת הקצב של השיר שלא יוצא לנו מהראש.

לסיכום: מדהים בכל פעם מחדש.

 

קורל חצבני - הולך ובא

לפני כמעט עשור, כאשר הייתה בת 16 וחצי בלבד, הייתה מהמתמודדות הבולטות בתכנית "אייל גולן קורא לך". מאז החלה לשחרר קאברים לרשת והמצליח בהם היה "טיפש או מאוהב" שזכה ליותר מ-3 מיליון צפיות! השבוע החלה פרק חדש בחייה המוזיקלית כאשר שחררה את סינגל הבכורה המקורי שלה - ״הולך ובא״. את השיר כתב טל הנדלסמן והלחין אופיר מלול, שגם עיבד והפיק מוזיקלית. השיר וגם הקליפ שמצורף אליו מציגים צד חשוף, כנה וישיר, ואין ספק שהיא מצליחה לגעת בלבבות של כולנו.

לסיכום: סוף סוף סינגל מקורי.

 

יעל, את מגזימה - אור

אם עוד לא שמעתם את השם - כדאי שתכירו. יעל את מגזימה הלא היא יעל ברונשטיין, היא יוצרת, ראפרית ובעיקר סטורי טלרית של החיים שלה. השבוע שחררה סינגל חדש בשם ״אור״, אותו כתבה והלחינה בעצמה ועל ההפקה ניב אופיר. השיר לחלוטין מביא איתו משהו שונה בנוף המוזיקה הישראלית, סגנון שעדיין לא יצא לנו לשמוע ממנו הרבה. אנחנו פשוט עפים על זה! יעל מספרת כי את השיר כתבה מתוך חוויה טראומטית שחוותה במערכת יחסים קצרה ואינטנסיבית. אנחנו שמחים שלפחות יצא מהעניין שיר מקסים וממכר בטירוף. לא יכולים להפסיק לשמוע!

לסיכום: מיוחדת!

 

שווה האזנה

הלהיט של עידן חביב - הפעם בספרדית

קאבר מגניב לגמרי ששמענו השבוע הוא ללהיט של עידן חביב ״שלמים״, רק שהפעם בגרסה הספרדית! עינת שמל, אסף בוכמן ושימי גרין (אח של השחקן יוני גרין) הם חבורה של מוזיקאים צעירים ומוכשרים, שיצרו קאבר מדהים בספרדית לשיר המצליח והשאירו אותנו עם חיוך ענק. ממליצים לכם לשמוע!

 

 מצדה איש ימיני - צמאה לאהבה (קאבר ללירן דנינו)

מצדה איש ימיני, פרסמה השבוע קאבר חדש שלה לשיר ״צמאה לאהבה״ של לירן דנינו. טוב, זה שאנחנו מאוהבים בה זה לא חדש, אבל הפעם זה לגמרי וואו אחד ענק! צמרמורות, קאבר מדהים.

  פארודיה על הפור-יו

כוכב הרשת המצחיק, גל שואקה, ידוע בשל סרטונים המיוחדים ברשת. הפעם הוא החליט לתת טווויסט מוזיקלי ושחרר פארודיה על פיד הפור-יו בטיקטוק, בו הדברים הכי לא ברורים מגיעים להצלחה באפליקציה.

 

 

תגובות