זאק פקיאל על השיר שכתב לאביו: "הייתי חייב להוציא את השיר לפני שאני מאבד אותו". אור דנון

זאק פקיאל על השיר שכתב לאביו: "הייתי חייב להוציא את השיר לפני שאני מאבד אותו"

השחקן והמוזיקאי העולה, זאק פקיאל, הוציא בשבוע שעבר שיר בכורה בשם "Comme L’Olivier" ("מכתב לאבי") בשפת אמו - צרפתית. בראיון עמו הוא כבר מדבר איתנו על הפרויקטים הבאים ועל המעבר בין עולם המשחק למוזיקה

את פקיאל הכרנו כבר בסדרה "פלאשבק" ומאז גם ב"פוראבר" ,"תאג"ד"  ועוד ועוד סדרות. כבר בחלקן נחשפנו ליכולות המוזיקליות שלו. בשבוע שעבר פקיאל החליט לעשות זאת באופן רשמי והוציא סינגל בכורה מרגש על אביו שעבר שבץ קשה ב-2008, ומאז הם במסע וחיים חדשים ושונים לגמרי ממה שהכיר במהלך חייו. בראיון איתו השחקן והזמר מדבר על הכל!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"העבודה על השיר הייתה ארוכה ומאוד מעצימה", כך סיפר לנו פקיאל, "כתבתי את השיר הזה לפני הרבה מאוד שנים בסטודיו למשחק. חבר שלי רועי ניק ('קיבוצניקים', 'החולמים' -נ.ר) אמר לי שיש לו לחן שיתאים בול לשיר הזה. לקח לי זמן להתבשל איתו ורק אז הרגשתי מוכן להיכנס איתו לאולפן כדי לעשות את העיבוד המוזיקלי".

 

 למה החלטת להוציא את השיר דווקא עכשיו?

"לפני כמה חודשים עברתי יום לא קל ומאוד מטלטל. אבא שלי נכנס לאישפוז, הייתי בטוח שאני מאבד אותו. שם הבנתי שאני חייב להוציא את השיר כל עוד הוא פה איתנו בריא, ברוך השם, כדי שיספיק לשמוע, להאזין ולהתחבר אל השיר. שם פגשתי את איתמר, והעבודה איתו הייתה מקסימה והוא הקשיב לכל הרצונות שלי".

מה היית רוצה להגיד לזאק של אותה תקופה?

"הילד שבי כעס שנים רבות על האבא שנלקח ממנו, היום אני מקבל את זה. הייתי רוצה להגיד לו שזה בסדר להיות רגיש וזו לא חולשה. באותה תקופה כל פעם הרגשתי שהרגישות שלי מחלישה אותי, הייתי כועס מאוד".

© Solal Fakiel

אנחנו בעיצומו של סגר שלישי. איך אתה מעביר את הימים הללו?

"הרבה סביב מוזיקה וההוצאה של השיר הראשון! אני גם עובד על השיר השני שיהיה בעברית, והוא כמעט אוטוטו מוכן. אחריו יהיה עוד אלבום שלם שיגיע. יש למה לחכות".

אתה משלב בין שתי עולמות - עולם המשחק, שכיכבת לנו על המסך בסדרות גדולות כמו "פוראבר" ו-"תאג"ד", וכעת אתה מתחיל את דרכך גם במוזיקה. אתה רואה את עצמך נשאר בעולם המוזיקה?

"כן בטח, השיר הזה הוא רק הפתיחה בשבילי. היה לי מאוד חשוב להתחיל דווקא עם הדבר הכי אישי וחושפני ולהראות ולחשוף את עצמי. יש עוד דרך, והשיר שיצא הוא רק הראשון, יהיו אחריו עוד המון. אני בהחלט רואה את עצמי בתוך עולם המוזיקה לעוד שנים רבות".

© צילום מסך מהסדרה "פוראבר", טין ניק

איזה עולם יותר מספק אותך?

"אין עולם שמספק אותי יותר, כי בשבילי אלו שני דברים מיוחדים ושונים, שתי אופציות להתבטא ולחשוף את עצמי. במשחק יש לי אפשרות והזדמנות להכנס לחיים של דמויות ולחוות דברים שאני בעצמי, בתור זאק, לא חוויתי אישית. ואילו השירה היא ממש דרך שבה אני משתף וחושף את הסיפור האישי שלי, חושף את עצמי, מגלה לעולם את האני האמיתי שלי".

בראיון הקודם שלנו איתך בפרוגי, סיפרת לנו שאתה גם אוהב מאוד לבשל. זה תחביב או שאתה רואה את עצמך עוסק גם בזה?

"האמת שבתקופת הקורונה מצאתי את עצמי מבשל הרבה לאנשים ובגלל הביקוש התחלתי לעשות גם קצת ארוחות פרטיות, אפילו לשכנים, וכמובן שגם למשפחה. אני לא חושב שאני אהפוך לשף ב'פול טיים' כי אין לי הרבה זמן לזה, אבל זאת לגמרי עוד דרך בשבילי להתבטא וליצור, ובגלל זה אני אוהב לבשל. אני יוצר משהו חדש, מאפס".

"מאוד הייתי רוצה שכולם יקשיבו לשיר ויבינו את הקושי שמאחוריו והמשמעות שבו. אני מזמין באמת את כולם להקשיב לשיר 'מכתב לאחי'. שמתי בשיר כתוביות עם מילות השיר בכוונה, כדי שיבינו מאיפה השיר נובע. אני חושב שלכל אחד היה איזה קושי מול אבא או אמא ולכן כל אחד יכול למצוא את המקום להזדהות בשיר הזה. השיר הוא מחווה לאבא שלי, מטרתו להגיד לו שאני אוהב אותו, ושכולם ידעו את זה", אומר לנו השחקן והזמר לסיום, ומוסיף ומסכם "תזכרו שההורים שלנו והמשפחה שלנו הם הדבר הכי יקר שיש לנו בעולם ואנחנו צריכים לשמור אותם קרוב ללב, תמיד!".

 

 

תגובות