ביקורת: דמי לובאטו נחשפת לגמרי באלבום חדש. Gettyimages.IL/Ari Perilstein

ביקורת: דמי לובאטו נחשפת לגמרי באלבום חדש

דמי לובאטו חוותה הרבה דברים קשים בחיים ועל כל אלה היא מספרת באלבומה החדש שיצא בסופ"ש האחרון. בין אם זה הפרעות האכילה, האירוסין עם מקס אלריך או אפילו על ההתמכרות ומנת היתר – דמי לא שכחה שום פרט. מה חשבנו על האלבום? • ביקורת

דמי לובאטו נמצאת בתעשייה כבר הרבה זמן, עוד מהיותה בת עשר כילדת דיסני. מאז הדרך שלה לא הייתה קלה. לובאטו סבלה מהפרעות אכילה, פרידות קשות והתמכרויות לאלכוהול ולסמים שכמעט והרגו אותה ב-2018. מאז המנת יתר היא התרחקה מאור הזרקורים אבל בסוף שבוע האחרון היא חזרה ושחררה את אלבומה השביעי "Dancing With The Devil". האלבום מונה כ-19 שירים וכולל בתוכו מספר שיתופי פעולה מפתיעים שבהם היא מספרת מה עבר עליה ואיפה היא היום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום נפתח עם השיר "Anyone" שיר מרגש שכבר העלה לנו דמעות ומוכיח את היכולות הווקאליות המטורפות שלה. השיר נכתב מספר ימים לפני המנת יתר ובו היא זועקת לעזרה ולמישהו שיושיט לה יד ויוציא אותה מהקושי שהיא חווה. מיד אחר כך יש את השיר "Dancing With the Devil" גם השיר הזה מרגש ויש לו כוח עוצמתי. השיר מתאר אותו הערב שבו היא לקחה מנת יתר. היא שרה על ההתמכרות לחומרים משכרים שהתגברה מבלי שאף אחד ידע ובעיקר על כמה הייתה קרובה למוות. השיר הבא הוא "ICU" שזהו שיר שפונה לאחותה הקטנה מדיסון. ברגע שהיא התעוררה לראשונה בבית החולים היא נהייתה עיוורת ולא יכלה לראות את מדיסון שישבה ליד מיטתה. בשיר היא אומרת למדיסון שלמרות שלא הצליחה לראות אותה היא עדיין תשמור עליה תמיד. גם השיר הזה מאוד מרגש והביא לנו צמרמורות ודמעות.

 

שלושת השירים הראשונים מתארים את מה שחוותה לפני בזמן ומיד אחרי הערב שבו הייתה קרובה לגן עדן. וזה גם מה שמסבירה דמי בקטע הבא שנקרא "Intro" שמעכשיו כל שאר השירים ידברו על חייה מאז, על ההשתקמות שלה ועל המסע שלה להתחלה חדשה. רואים גם את ההבדל בשיר הבא "The Art of Starting Over" שהוא שיר קצבי ושמח שמדבר על ההתחלות חדשות ועל לפתוח דף חדש. גם השיר הבא "Lonely people" הוא שיר קצבי אבל בניגוד למנגינה - המילים אפלות... הן אומרות שבסופו של דבר כל אדם נשאר לבד כך שהדבר הכי חשוב הוא לאהוב את עצמך. מיד אחר כך מגיע השיר "The way You Don’t Look At Me" שהוא בלדה שמלווה בצלילי גיטרה נעימים לשמיעה. השיר מדבר על פרידה כואבת בשבילה ושפרידה זו יותר קשה וכואבת מכל הדברים הקשים שהתמודדה איתם בחייה. 

 

השיר השמיני הוא "Melon Cake" שמדבר על החופש שהיא מרגישה היום לאחר שהחליפה את המנהלים שלה. כזכור דמי הייתה חתומה אצל פיל מקנטייר מימיה בדיסני ועד המנת יתר ואז חתמה אצל סקוטר בראון. דמי מספרת שמנהליה הקודמים ניסו לשלוט בהפרעות האכילה ובבעיות ההתמכרות שלה בכך שנתנו לה יותר מדי הגבלות ואיסורים והחליטו על מה מותר ומה אסור לה לאכול. עד כדי כך שהתירו לה רק לאכול אבטיח עם קצפת לא משמינה מעל בתור עוגת יום הולדת. מיד לאחר מכן מגיע השיר שכנראה הכי חיכינו לשמוע וזה השיתוף פעולה עם אריאנה גרנדה. לשיר קוראים "Met him Last Night" ויש לנו רק מילה אחת כדי לסכם אותו והיא - וואו. לארי ודמי יש יכולות ווקאליות מטורפות והשילוב קולות בינהן פשוט מושלם והופך את השיר לקסום. השיר מדבר על אדם שמנצל לרעה אחרים והן מדמות אותו לשטן. 

 

גם השיר הבא הוא שיתוף פעולה והפעם עם סאם פישר. לשיר קוראים "What Other People Say" ויש לו מנגינה ממש יפה שמתאימה למילים המדברות על לרצות אנשים אחרים עד כדי כך שאתה מאבד את האישיות שלך. שני השירים הבאים קשורים אחד לשני ומשלימים זה את זה. הראשון הוא "Carefully" שבו דמי מזהירה את בן זוגה לעתיד שהיא אדם מורכב והיא מתמודדת עם הרבה קשיים. דמי שואלת אותו בשיר האם הוא מרגיש מסוגל להתמודד איתה ובעיותיה וגם מוסיפה שאם הוא יהיה מסוגל להכיל אותה אז הוא יזכה כי אף אחד לא יאהב אותו כמוה שהיא תאהב. השיר הבא הוא המשך ישיר לקודמו וקוראים לו "The Kind of Lover I am". בשיר הזה דמי מתארת את עצמה בתור מאהבת ועל איך היא מתנהגת בזוגיות. במילים היא גם מוסיפה שזה לא משנה אם אהובה יהיה גבר או אישה והיא יכולה לאהוב את שני המינים.

 

לאחר מכן מגיע השיתוף פעולה שהכי פחות ציפינו לו והוא עם נואה סיירוס בשם "Easy". גם פה השילוב בין הקולות שלהן מדהים והופך את השיר לכל כך נחמד לשמיעה. הן שרות על הקושי של פרידה ובעיקר הדבר הכי מסובך הוא להעמיד פנים שהכל בסדר ושהפרידה הייתה קלה. בשיר הבא " Minutes15" דמי פונה לאקס שלה מקס אלריך. כזכור השניים היו מאורסים למשך מספר חודשים בשנה שעברה עד שנפרדו בספטמבר. לטענתה מקס היה איתה רק כדי לקבל פרסום ו-15 דקות של תהילה וזאת סיבת פרידתם. מיד אחר כך מגיע השיר "My Girlfriends are My Boyfriend" בו דמי מודה לחברותיה שתמיד היו לצידיה ומשווה אותן לבנות הזוג שלה רק שהן אף פעם לא יעזבו אותה בניגוד לבני זוג שהיא שרה עליהם בשני השירים הקודמים. בשיר יש גם קטע ראפ של סוויטי שמאוד מוסיף לאווירה ההיפ-הופית של השיר. 

 

והגענו לארבעת השירים החותמים של האלבום. ברשימת האחרונים יש את "California Sober" שמדבר על תהליך הגמילה שלה מחומרים משכרים. היא חושפת שאחרי המנת יתר היא לא נשארה פיכחת ונפלה שוב למניירות הישנות אבל היום היא הרבה יותר בסדר ומצליחה להתמודד. אחר כך מגיע קאבר לשיר שכנראה יהיה מוכר לכם והוא "Mad world". לחלקכם הוא יהיה מוכר מריברדייל, אבל האם ידעתם שהשיר המקורי הוא של "Tears of Fears"? השיר מתאים לאלבום כי הוא מתאר כל מיני קשיים שהעולם "המוזר" יוצר ושאיתם עלינו להתמודד. ואז יש את אחד השירים הכי יפים ומרגשים לטעמנו באלבום והוא "Butterfly". בשיר דמי פונה לאביה שנפטר ב-2013 ממחלת הסרטן. גם הוא התקשה עם התמכרויות וזה מה שגרם לניתוק שלה מאביה. בשיר היא מספרת שמאז מותו היא מרגישה קרובה אליו מתמיד ומרגישה שכיום הוא מלווה אותה ושומר עליה בדמות פרפר. והשיר האחרון והמושלם לחתימת האלבום הוא  "Good Place". לאורך כל שאר 18 השירים דמי מתארת את הקשיים שחוותה לאורך חייה ובשיר הזה היא מספרת לנו שכיום היא במקום טוב ומרגישה יותר טוב מאי פעם.

 

מרגיש לנו שהאלבום הזה הוא כמו יומן אישי בשביל דמי בו היא מספרת הכול וחושפת כל מה שעברה מאז שהייתה קטנה. היא בעיקר מספרת לנו עם מה היא התמודדה בשנים האחרונות. היא דיברה על הפרעות האכילה, מוות אביה, הפרידות הקשות, ניצול מבפני בני זוגה לשעבר, התמכרות לסמים ואלכוהול וגם על הלילה שהיא הייתה קרובה ביותר לסוף – היא לא שכחה שום דבר מחייה. האלבום הזה כל כך אישי וזה גרם לנו לחשוב עד כמה היא גיבורה ודמות להערצה בפני רבים. היא לא פחדה לספר לעולם כולו את הקשיים שלה גם אם זה לא תמיד קל להראות שלפעמים אחנו צריכים עזרה. לכל אחד מאיתנו קרה פעם שהיה לנו קשה. אז לא משנה מה הקושי שאיתו אתם מתמודדים - תקחו השראה מדמי ותקומו ותתמודדו עם זה ואפילו אל תתביישו לבקש עזרה. האלבום הזה אולי יכול להישמע קשה ועצוב אבל בתכל'ס הוא מקור השראה לרבים.

 

תגובות