סיכומוזיקלי: אנה זק מחדשת ואיזי חוגג עשור ל"כלבוניקית". מתוך אינסטגרם @annazak12

סיכומוזיקלי: אנה זק מחדשת ואיזי חוגג עשור ל"כלבוניקית"

איזה שבוע מרגש עבר עלינו. יום הזיכרון לשואה ולגבורה שמלווה בכמה ביצועים שגרמו לנו לדמוע, ולצד זה עוד מוזיקה חדשה של אמנים מדהימים. השבוע הזה הזכיר לנו כמה מוזיקה יכולה לגרום לנו להרגיש הכל - לשמוח, להתרגש, לבכות ולרקוד. את כל זה אספנו לכם ברשימה אחת, כמו בכל שישי, ולכם נשאר רק לשבת ולהקשיב למוזיקה טובה לכבוד סוף השבוע

אמנם השבוע ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ושמענו המון שירים שכל כך נגעו לנו ללב. אך אסור לשכוח שלצד העצב אנו חוגגים גם ניצחון גדול, ומהי הדרך הטובה ביותר לחגוג אם לא בעזרת מוזיקה? כמו שאתם כבר רגילים, הכנו במיוחד בשבילכם רשימה של השירים החדשים שיצאו בשבוע האחרון, ואיזה כיף שהגיע סוף השבוע ואפשר להירגע ולשמוע את כל השירים היפים האלו. הפעם תוכלו למצוא: רותם כהן מרגש בסינגל חדש, כרקוקלי בביצוע מדהים ליום השואה, ואנה זק מחדשת עם דוד ד׳אור שיר ישן.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אושר ביטון - שלום או מלחמה

הזמר אושר ביטון פרץ לחיינו כאשר היה אחד המתמודדים הבולטים בתכנית ״הכוכב הבא לאירוויזיון״. מאז הספיק לשחרר כבר מספר סינגלים שכבשו את המאזינים, והשבוע שחרר סינגל נוסף בשם ״שלום או מלחמה״. הפעם, בפעם הראשונה, היה ביטון שותף לכתיבת והלחנת השיר יחד עם ליאור חביב (שגם אחראי על ההפקה יחד עם אופיר כהן) וקטריקס. הטקסט של השיר מדבר מנקודת מבט של אישה, ואין ספק שזה ממש הצליח לגעת בנו. אי אפשר להתעלם מהיכולות הווקאליות של אושר, והקול הכל כך מדויק שנכנס לנו עמוק לנשמה.

לסיכום: מתעלה על עצמו כל פעם מחדש

 

רותם כהן מתוך המחברת של אליה - הכל היה אחרת

הפרויקט ״המחברת של אליה״ הוא אחד הפרויקטים הכי יפים ומרגשים שיצא לנו לראות במוזיקה הישראלית. השבוע יצא הסינגל החמישי מתוך הפרויקט, שכתב והלחין כמובן אליה רוסיליו בהפקה של אריאל טוכמן, אותו מבצע הזמר רותם כהן - ״הכל היה אחרת״. השיר הוא שיר געגוע שנכתב בהשראת הסיפור של מרים פרץ, ששכלה את שני בניה - אוריאל ואלירז פרץ ז״ל. הקול הייחודי של רותם והכתיבה המדהימה של אליה מאפשרים לכל אחד שמאזין לשיר להתרגש ולהתחבר לסיפור. אהבנו ממש.

לסיכום: מרגש ומדויק

 

דור גבאי - עובד על עצמי

לפני חודשיים בדיוק שחרר הזמר דור גבאי את הסינגל הראשון שלו שזכה לתגובות חיוביות רבות. השבוע עשה זאת שוב כאשר שחרר סינגל שני בשם ״עובד על עצמי״. את השיר כתב והלחין גבאי עצמו והפיק ליאור אברמוב. בסינגל הזה דור ממשיך באותו הקו כמו בסינגל הקודם, ואנחנו לגמרי עפים על זה. הזמר מוכיח שהוא לא רק זמר אלא ממש אמן, ומרשים אותנו ביכולות הכתיבה וההלחנה שלו. אנחנו בטוחים שאם ימשיך בדרך הזו, הוא לגמרי יהיה הדבר הבא בעולם המוזיקה.

לסיכום: מוזיקאי מדהים

 
 

שילה בן סעדון - אחת של קארמה

הזמר שילה בן סעדון לחלוטין מסתמן כדבר הבא, זאת בעקבות סינגלים וקאברים ששחרר שזכו להצלחה ענקית. השבוע הזמר עוד יותר חיזק את מעמדו כאשר שחרר סינגל בשם ״אחת של קארמה״ - ואנחנו כבר מכורים. את השיר כתבו והלחינו דביר גיל קהלני (שאחראי גם על ההפקה) ורותם חן. השיר יצא רק ביום שלישי וכבר הספיק לגרוף אחריו עשרות אלפי צפיות, ואפילו מיקום מכובד בעשירייה הראשונה של הסרטונים החמים ביוטיוב. פייר? הכי מרגש!

לסיכום: נשמע כמו להיט

 

מוש בן ארי - יורד לסיני

איך אנחנו אוהבים את הקול המיוחד של מוש בן ארי, ואיך אנחנו שמחים בכל פעם מחדש כאשר הוא משחרר סינגל. השבוע שחרר את השיר ״יורד לסיני״, אותו יצרו אביב בכר, עמית שגיא ואליעד נחום. בחשבון האינסטגרם שלו כתב הזמר ״עכשיו כשיש אווירה של אופטימיות באוויר, והחמצן של הנפש שלנו בדמות ההופעות והתיירות חוזר אלינו, אני מרגיש שזה הזמן לשיר החדש שלי ׳יורד לסיני׳״. הקליפ מורכב מתמונות סטילס ששלחו קהל המאזינים, ותכלס - הכי עושה לנו חשק לחופשה, וכמובן עם השיר הזה בפול ווליום.

לסיכום: לא מפסיק להפתיע

 

בר מילר - מצולות

אחרי שאהבנו בטירוף את הסינגל הראשון ששחרר לפני כשלושה חודשים, הופתענו לטובה אפילו עוד יותר מהסינגל שיצא השבוע. השבוע שחרר מילר את הסינגל השני שלו ״מצולות״ אותו כתב והלחין, והפיק בן דינאי. בשיר בר מדבר על מצב מוכר שחוזר על עצמו של מצב רוח מדוכדך ולא יציב, דיכאון ונפילה לתוך מקומות אפלים ומעורערים בעמקי הנפש. אולי השיר מדבר על מצולות, אבל אחרי שהקשבנו לו אנחנו לגמרי עפנו באוויר!

לסיכום: מחכים כבר לעוד סינגלים

 

שווה האזנה

אנה זק ודוד ד׳אור - שמור על העולם

ביום שלישי בערב שודר בערוץ 13 משדר התרמה לרגל יום השואה, שכלל דואטים בין-דוריים ומרגשים. אחד הדואטים היה הביצוע של אנה זק ודוד ד׳אור, שעשו ביצוע מחודש לשיר של ד׳אור שיצא לפני כעשור - ״שמור על העולם״, בהפקתו של גיא דאן. החיבור של זק עם ד׳אור הוא אחד החיבורים היפים שראינו, ודווקא השוני ביניהם יוצר ביצוע כל כך מרגש ונוגע. מדהים.

 

כרקוקלי בביצוע ליום השואה

טלי ולירון כרקוקלי ללא ספק מככבות לנו בפלייליסט, וכל שיר שלהם תמיד מרים לנו. הפעם לרגל יום השואה, ביצעו השתיים את השיר ״אמא״ (אילו יכולתי) כחלק מפרויקט ״זיכרון בסלון״, עם אימה של לאה שנירר - אולגה. הביצוע צמרר אותנו עד דמעות, והשתיים מוכיחות שהן יכולות פשוט לעשות הכל - לשמח, להרים, וגם לרגש בעוצמות כל כך גבוהות. אם עוד לא נתקלתם, אתם לגמרי חייבים לשמוע את הביצוע הזה. 

איזי חוגג עשור ללהיט ״כלבויניקית״

רובכם בטח זוכרים את הטירוף שהיה בדיוק לפני עשור, כאשר איזי שחרר את הסינגל ״כלבוניקית״, שהפך תוך שניות ללהיט מטורף. השבוע חגג הזמר עשר שנים לשיר המצליח בסרטון מיוחד שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו. בסרטון מבוצע ריקוד פשוט מדהים לשיר! הרקדנים, האווירה, ההקדמה שלפני - ככה בדיוק חוגגים עשור לשיר. לא יודעים מה איתכם, אבל לנו זה עשה חשק לשמוע את השיר שוב ושוב. 

 

תגובות