עופרי כלפון: "הבנתי שאני צריכה להתעורר על עצמי". צילום מסך מהקליפ

עופרי כלפון: "הבנתי שאני צריכה להתעורר על עצמי"

לפני שלוש שנים היא הגיעה לחצי הגמר ב-"הכוכב הבא" והיום (א') עופרי כלפון מוציאה את הסינגל השני שלה מהמיני אלבום שצפוי לצאת בקרוב. לרגל כך תפסנו אותה לראיון על ה-EP, על הרצון להופעות משלה, ומה קרה איתה מאז שידור התוכנית

את עופרי כלפון אתם בטח מכירים מ-"הכוכב הבא לאירוויזיון" שבה השתתפה ב-2019 והגיעה למקום השביעי והמכובד. כולם זוכרים אותה בתור הביישנית עם הקול המיוחד אבל היום היא הרבה יותר מזה. לפני כחודש היא הוציאה את הסינגל הראשון שלה "לילה טוב" והיום (א') היא משחררת את השיר החדש שלה, "אם היית פה". לרגל יציאת הסינגל תפסנו אותה לשיחה על השיר החדש, על איך התגברה על הביישנות וגם על בילי אייליש.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך התחלת להתעניין במוזיקה?

"מאז שאני זוכרת את עצמי אני שרה. מגיל ארבע או חמש אני זוכרת שתמיד שרתי ותמיד רציתי שישמעו אותי שרה אבל אף פעם לא היה לי כזה חיבור למוזיקה ואז כשהשתתפתי בכוכב הבא הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים."

 

כמו שהזכרת את השתתפת בכוכב הבא לפני שלוש שנים והגעת עד לחצי הגמר, מה קרה לך אחרי שידור התוכנית?

"אחרי שידור התוכנית התחלתי להתעסק יותר במוזיקה והתחלתי להיפגש עם מפיקים ועם כותבים. בנוסף התחלתי להסתגל לכך שאני קצת מוכרת וזה היה נחמד וניסיתי להשתמש בזה לטובה כדי לעסוק בדברים שאני אוהבת שקשורים למוזיקה."

 

בתוכנית היה אפשר לראות שאת ביישנית האם את מרגישה שהתוכנית עזרה לך בלהתגבר על הביישנות?

"אחרי התוכנית כן עזרה לי להתגבר והייתי פחות ביישנית אבל זה היה בעיקר עבודה שלי עם עצמי ועם הזמן הבנתי שאין מה לעשות שאני צריכה להתעורר על עצמי ועם הבושה אני לא אגיעה לשום מקום. זאת הייתה עבודה קשה אבל הפכתי ממישהי שלא הצליחה לדבר מול אנשים למישהי שרק רוצה להופיע לשיר ושאנשים ישמעו אותי."

יש לך אולי טיפים לקוראים שלנו שגם ביישנים ורוצים לעסוק במוזיקה אבל צריכים להתגבר על הפחד במה?

"אני ממליצה להבין שאין ממה להתבייש כי בסופו של דבר זה החיים וצריך לדעת להתמודד עם דברים. גם אם אתם מפחדים כל הזמן על מה יגידו ואיך זה יצא אז אתם  פשוט צריכים לשים בצד את המחשבות והפחדים ולא לתת להם מקום".

היום את משחררת את הסינגל השני שלך מה-EP "אם היית פה", על מה השיר מדבר?

"השיר מדבר על פרידה בין בני זוג וההתמודדות שלה עם כל המצב וכמה שקשה לה. השיר יכול לגעת בכולן כי בסופו של דבר כולן עברו פרידות ודברים כואבים והתמודדויות קשות. אני מרגישה חיבור עמוק לשיר הזה, המילים שלו כל כך מרגשות אותי ואני יכולה להרגיש את הכאב שמאחורי כל מילה ומילה. אני פשוט שרה את המילים האלה עם רגש ענק ומדמיינת כיצד אני הייתי מתמודדת עם מצב כזה. העבודה על השיר הייתה מדהימה, ובעיניי זה אחד השירים האהובים עליי מה-EP."

הזמר גיא מנטש מהצמד גיא ויהל הוא המפיק של הסינגל וגם של ה-EP שעתיד לצאת, איך התחברת אליו ואיך הייתה העבודה איתו?

"עשיתי קאבר לשיר של שגיא ברייטנר "כח הכבידה" וכך הגעתי לגיא. העבודה איתו מדהימה זה ממש חלום של כל זמר מתחיל, לעבוד עם זמר כל כך מוכר ומוכשר. גיא גם נתן לי טיפים ועצות ולימד אותי לאהוב את המוזיקה ואת הדרך איך לדעת איך אני רוצה שהמוזיקה שלי תישמע. גיא ממש עיצב לי את האישיות המוזיקלית. לפני כן לא ידעתי איזה סגנון הכי מתאים לי והיום אין לי ספק שאני יודעת איך אני רוצה שהשירים שלי ישמעו."

את מתכננת להוציא EP בקרוב, מה את יכולה  לספר לנו עליו?

"יש עוד שלוש שירים שצריכים לצאת כך שכל חודש או חודשיים ייצא שיר חדש ויש הרבה למה לצפות. כל שיר הוא בצבע שונה. יש שירים קצביים ויש בלדות ויש גם כמה שירים שאנשים לא מצפים שאני אוציא אבל כל השירים מתאימים למי שאני."

את גם התארחת בהופעות של לירן דנינו ועידן עמדי את כבר מתכננת הופעות שלך?

"זה החלום אני ממש מקווה שזה יגיע בקרוב. אני ממש רוצה שיהיו לי הופעות עם להקה משלי ושאני אשיר את השירים שלי, זה לגמרי לאן שאני שואפת."

עם מי היית רוצה לשתף פעולה?

"הלכתי קצת רחוק אבל הייתי רוצה עם בילי אייליש כי היא אחת הזמרות שאני הכי אוהבת בעולם והיא השראה מטורפת."

ולסיום, איפה את רואה את עצמך עוד חמש שנים?

"בעוד חמש שנים אני מאוד מקווה להיות זמרת מצליחה בארץ עם הופעות משל עצמי ושירים שלי ולהצליח בעיקר."

תגובות