סהר טויטו: "לעמוד מול שישה שופטים זה כמו להיות חשוף לירי". קליה ליטמן

סהר טויטו: "לעמוד מול שישה שופטים זה כמו להיות חשוף לירי"

את סהר טויטו הכרנו שנה שעברה ב-"הכוכב הבא" כשהגיע עד לגמר ומאז הוא לא מפסיק לשחרר עוד שירים. במיוחד לכבוד הסינגל החדש, תפסנו אותו לשיחה על השנה שעברה עליו, על ההופעות ברחבי הארץ וכמובן על הכוכב הבא

סהר טויטו כנראה מוכר לכם מ-"הכוכב הבא" כשהגיע עד לחצי גמר בעונה שעברה אבל דרכו במוזיקה התחילה הרבה לפני. הוא השתתף לפני עשור ב-"כוכב נולד" וכתב שירים לאמנים רבים. מאז, הוא שחרר מספר שירים ולרגל השיר החדש "כמו שאתה" וכמובן, ההופעה שמתקיימת ב-15.8 - תפסנו אותו לראיון מיוחד!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 איך הגעת בכלל למוזיקה?

"התחלתי להתעסק במוזיקה כשהייתי בן 12 בערך. אחי גדול חזר מדרום אמריקה עם גיטרה והוא אסר על כולנו לגעת בה אבל לא הקשבתי לו וכשהוא יצא מהבית הייתי פותח את הקייס ומנגן. זה אולי נשמע הכי קלישאתי בעולם אבל הנגינה פשוט החייתה אותי. עם הזמן השתפרתי ולמדתי לנגן כמה שירים ואז גם התחלתי למלמל את המילים לשירים ולהתלוות אליהם בשירה. אני זוכר גם את ההופעה הראשונה שלי שהייתה בטקס יום הזיכרון ושם גיליתי כמה אני אוהב להופיע. ובאותה תקופה חברה שלי קנתה לי ליום הולדת של כרטיס קול ומקרופון למחשב שאני אוכל להקליט את המוזיקה ומשם גם התחלתי לכתוב, להלחין ולייצר את המוזיקה שלי".

את השירים שלך אתה כותב ומלחין. מאיפה מגיעה ההשראה?

"ההשראה מגיעה מחיי היום יום ובעיקר ממה שקורה מתחת לאף שלי. השירים שלי יכולים להגיע ממקרים ברחוב, מהחברים, מהשיחות עומק איתם. לפעמים גם הופעות של אמנים ואלבומים יכולים להביא לי מוזה למנגינות. בגדול הכתיבה שלי מושפעת מהחיים עצמם".

© נעה ניר

אתה כותב ומפיק גם לאמנים אחרים כמו אליעד, איך העבודה איתם?

"לפעמים אני מקליט שיר באולפן שלי ושם לב שזה ממש יכול להתאים לאמן מסוים אז אני שולח להם את הסקיצה וברוב המקרים לשמחתי הם ממש אוהבים וכך נרקם השיתוף פעולה. עם אליעד זה קרה שונה הוא פנה אליי כדי שנעבוד ביחד וככה נוצר השיר 'יום הולדת'".

איך אתה מצליח לבחור איזה שיר יכתב לאמנים אחרים ואילו יתאימו לקריירה שלך?

"כמו כולם גם לי יש תקופות שאני מכור למוזיקה מסוימת וזה גם משפיע ומחלחל לכתיבה שלי ולפעמים אני קולט שהשירים האלו פחות מתאימים לסגנון השירה שלי ולא רואה אותו בתור שיר שלי".

השתתפת לפני עשור בכוכב נולד ושנה שעברה חזרת ל-"הכוכב הבא" והגעת עד לחצי גמר. למה החלטת לחזור לריאלטי?

כשהשתתפתי בכוכב נולד הייתי בן 19 ובאתי בעיקר כדי להנות אבל לכוכב הבא באתי יותר בשל ובמטרה להתחיל את הקריירה שלי. מן יריית הפתיחה שלי לדרך שלי במוזיקה. אחרי שאבא שלי נפטר קלטתי שהחיים קצרים ומהירים ואין זמן לבזבז. הבנתי שיש לי שתי בחירות בחיים או לשקוע בדיכאון או לנצל את החיים עד הטיפה האחרונה. ואז המחשבה שלי התחילה להשתנות והלכה יותר לכיוון של עשייה מוזיקלית ואיך להתקדם במוזיקה".

© ענת אלטמן

במה תרם לך לקחת חלק מהתוכנית הזו?

"התוכנית הביאה לי במה כדי לתת את כולי בביצועים לאורך העונה ונתנה לי המון ניסיון. היא בעיקר גרמה לקהל להיחשף לאישיות ולסיפור שלי ועד היום אנשים מדברים איתי על התוכנית ברחוב ובאינסטגרם. חוץ מזה, סוף סוף קיבלתי ביקורת על המוזיקה שלי ולעמוד מול שישה שופטים שלכל אחד מהם יש את הדעה שלו זה כמו להיות חשוף לירי".

בכוכב הבא אמרת שאתה עובד על אלבום הבכורה שלך, מה אתה יכול לספר לנו עליו?

"לימים הבנתי שאלבומים לא כל כך עובדים בארץ. כולם מוציאים בעיקר רק סינגלים ואז אוספים אותם לאלבום. יש לי די הרבה שירים שמוכנים ליציאה וכל חודשיים או שלושה אני משתדל להוציא שיר חדש".

© ענת אלטמן

ממש לפני חודש יצא הסינגל החדש שלך - "כמו שאתה". על מה הוא נכתב?

"השיר מדבר על הפרידה המאוד מצערת שחוויתי לפני חצי שנה. הייתי אז בזוגיות שנה  ואהבתי אותה מאוד והיינו אמורים לגור ביחד ועם זה באו חששות והתלבטויות ואני חשבתי שנצליח לתגבר על זה אבל לה זה פחות התאים והיא העדיפה להיפרד. אני לקחתי את זה מאוד קשה ובמשך שלושה חודשים לא היה לי חשק לעשות כלום. אפילו לא מוזיקה. אז החלטתי להתעורר על עצמי ואיזה ערב אחד הרמתי את הגיטרה וכתבתי את הרגשות שלי על דף. ככה נולד השיר".

 

אתה מופיע ב-15.8 בפארקר הרצליה ובכללי בימים אלו ברחבי הארץ, למה אנחנו מצפים?

"מה שאני מנסה להביא על הבמה זה אותנטיות וכשאני עומד על הבמה אני בעצם מספר את הסיפור שלי ועל החוויות שלי במשך 40-50 דקות. זאת התחושה הכי מדהימה בעולם ואני מחכה שתראו".

ולסיום, מה התוכניות להמשך?

"להמשיך להוציא שירים ואולי גם לשחרר שירים באנגלית כי קריירה בינלאומית יכולה מאוד לעניין אותי וכשהייתי ילד חלמתי שיהיו הרבה אנשים בקהל בהופעות שלי וזאת לגמרי המטרה שאני מכוון אליה".

תגיות
תגובות