נוי פדלון: "הייתי בתקופה מפחידה, אבל רציתי להמשיך את החלום". מיטל זיקרי

נוי פדלון: "הייתי בתקופה מפחידה, אבל רציתי להמשיך את החלום"

נוי פדלון התחילה ב-"הכוכב הבא" וכבר מזמן הוכיחה לנו שיש לה מקום ענק בעולם המוזיקה ומאז היא רק ממשיכה לגדול ולגדול. השבוע תפסנו אותה לראיון מיוחד שבו תספר לנו על יציאת השיר החדש, ההתכוננות לקראת ההופעה הגדולה וגם - מה הקשר בינה לבין ג'ייסון דרולו וברונו מארס?!

ממש לא מזמן הזמרת נוי פדלון הוציאה את הסינגל החדש - "תנו לי לחלום" שכבר גרם לכל מי ששמע אותו להתאהב בה מחדש. במקביל, נוי לא מפסיקה לעבוד ובימים אלו ממש היא מתכוננת לקראת ההופעה שלה בזאפה גני יהושע שתיערך ב-27 במאי. לפני שיגיע הרגע הגדול שבו תעלה לבמה ותשיר, תפסנו אותה לריאיון מיוחד שבו היא סיפרה לנו על הכל.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מהו הטריגר שהעלה בך את הרצון להיות זמרת? 

"המוזיקה למעשה הייתה סביבי כל הזמן. הכל התחיל מאז שאמא שלי עבדה במשק בית, היא לקחה אותי אחרי הגן לבית שעבדה בו והיה שם פסנתר גדול. בזמן שאמא עבדה, ישבתי שעות על הפסנתר עד שהייתה מסיימת וככה אימנתי את עצמי, פיתחתי את השמיעה המוזיקלית שלי ומאז התאהבתי בעולם הזה. בנוסף, סבא שלי היה חזן בבית כנסת בפרדס חנה והיום גם חלק מהאחים של אמא עדיין חזנים, ככה שתמיד הייתה סביבה מוזיקלית".

מה הצעד הראשון שעשית כדי לממש אותו?

"עשיתי כמה צעדים ראשונים, בין אם זה להשתתף בטקסים בבית הספר, ללמוד שירים בעל פה, ללכת לאודישנים בצבא, להתחבר לנגנים ומוזיקאים מהאזור וגם לעשות חופות. כל התהליך בעצם היה מורכב מצעדים קטנים, שגרמו לי להיכנס לתחום". 

בעבר, השתתפת בעונה הראשונה של "הכוכב הבא". איך את מתארת את התקופה מנקודת המבט שלך?

"הייתי ילדה באותה התקופה וזה קרה ממש מזמן. מה שכן, ראיתי את התוכנית הזו כבית ספר שבו למדתי ממוזיקאים, הסתכלתי על מה שהם עושים, ראיתי איך מתבצעת הפקה מוזיקלית לשירים ופשוט למדתי מכל רגע".  

© מיטל זיקרי

עד כמה התוכנית עיצבה את יכולות השירה שלך ועד כמה הקנתה לך ביטחון לעמוד מול קהל?

"האמת היא שלא ממש... בתחרות כזו לא מרגישים כל כך את המוזיקה, כי אתה נמצא תחת לחץ מטורף והכל למעשה קרה בשלבים המוקדמים של התוכנית, ככה שלא יצא לי לעבוד על שירים בצורה רציפה". 

ונעבור לנושא אחר - ממש לא מזמן, שחררת את הסינגל החדש שלך "תנו לי לחלום". מה הסיפור שעומד מאחוריו?

"את השיר כתבתי כשהייתי רווקה ופחדתי שלא אמצא זוגיות. קשה להיות רווקה בתחום כזה והרגשתי כמו טרף - כלומר לא ידעתי מה נכון. אם מישהו רוצה אותי בגלל מי שאני או בגלל שאני נוי פדלון. הייתי בתקופה מפחידה, אבל רציתי להמשיך את החלום. בשיר גם כתבתי 'אני פוחדת שאבא לא יראה אותי מתחתנת', 'פוחדת שאמא שלי לא תגדל איתי את הילד' כך שאני מאוד קשורה למשפחה שלי. השיר בעצם יצא אחרי שנה במגירה ולפניכן, טיילתי בארצות הברית כשבמהלך הטיול, הכרתי מפיק מטורף בשם דייב, שעובד עם אומנים כמו ג'ייסון דרולו, כריסטינה אגילרה, ברונו מארס ועברנו יחד על כמה שירים. דייב אמר 'תשמיעי לי את השיר שבחיים לא היית מוציאה החוצה', השמעתי את 'תנו לי לחלום' והוא ענה 'זה השיר שיצא!' והתחלנו לעבוד עליו. כשחזרתי לארץ, המשכתי לעבוד על השיר עם המפיק ניר מימון ואז הוצאתי אותו החוצה".

ומה הסיפור מאחורי האלבום החדש שמתוכו שחררת את השיר שכתבת?

"האלבום הוא פשוט רצף של שירים שצברתי בשנה האחרונה" משתפת פדלון. "לכל אחד יש סיפור וטקסטים מיוחדים משלו שמאפיינים אותי. באלבום אני משלבת את ארץ ישראל החדשה עם ארץ ישראל הישנה, עם מזרח תיכון חדש ומרגישים את זה מבחינת הלחנים והטקסטים. אין איזשהו קונספט לאלבום עצמו, אלא שלכל שיר יש את העולם שלו וכל שיר לא סתם נמצא באלבום הזה".

 

מהיכן מגיעים הרעיונות לכתיבת השירים שלך?

"הרעיונות יכולים להגיע מכמה סיטואציות, כמו לדוגמה כשאני יושבת על הספה מול הטלוויזיה ושומעת משפט שיתן לי השראה לשיר, כשעובר עליי משהו בחיי האישיים וכשחברה מספרת לי על דברים שעברה. בתקופה הזו אני עם משרד עצמאי, פתחתי הופעה בזאפה כשגם נמצאת לפני חתונה אחרי מעבר דירה, אז כל הדברים האלה הלחיצו אותי וגרמו למחסום בכתיבה במשך חצי שנה. אני די כועסת על עצמי אבל כן לומדת לשחרר, כי אחרת בטוח לא אקבל השראה".

לפני כמה ימים, הוצאת גם סינגל מתוך פרויקט "אלבום שקוף" שנותן תקווה ללוחמים משוחררים הסובלים מפוסט טראומה. איך הוא בעצם מסייע להם?

"דבר ראשון, הפרויקט הזה בנוי מחמישה או ארבעה שירים, כשכל קליפ הוא בעצם סיפור בהמשכים. בסוף כל קליפ, יש כפתור שמכניס אותנו לאתר שלהם ובתוכו נמצאים פרויקטים חינמים, דרכם אותם הלוחמים יכולים לקבל עזרה, כמו טיפולים וכל מיני משאבים שיכולים לעזור להם. ישנם אנשים שמתמודדים עם פוסט טארומה ולא מודעים לזה, כשהם חווים לדוגמה התקפי זעם והפרויקט הזה תורם לאותם האנשים, לשקם את עצמם ולהתמודד עם מה שעוברים". 

 

ב-27 במאי, תעלי על הבמה בזאפה גני יהושע. תארי לנו את ההרגשה לקראת הרגע הגדול

"האמת היא שזה די מלחיץ, אבל גם מרגש. זה מופע שאני מתכוננת אליו כבר המון זמן וכאן לא תהיה פירוטכניקה ורקדנים, אלא שלהופעה הזו באים נטו בשביל לשמוע את השירים, להקשיב ללחנים ולנגנים שנמצאים על הבמה. בהופעה שלי ממש יראו להקה, לא רק אותי ואני מתרגשת לקראת הרגע של המופע הכי גדול שפתחתי אי פעם".

איך את נערכת להופעה בסדר גודל כזה?

"אני בעיקר עושה חזרות ועוד פעם חזרות. בנוסף לזה אני גם מרגיעה ואומרת לעצמי שיהיה בסדר, שיהיה מהמם, משתדלת לא להיכנס ללחץ ומתפללת שיימכרו הכרטיסים, כי הרי היום קשה למכור הרבה כרטיסים להופעה".

לפני שלוש שנים, תפקדת כזמרת הליווי של איתי לוי. מה למדת ממנו?

"למדתי מאיתי בעיקר להיות בן אדם שמח. תשמע, כל אחד עבר איתו משהו והוא ממש מתנתק מהדברים האישיים שלו, בשביל לשמח את הקהל וגם לשמוח בעצמו, שזה דבר שלגמרי ראוי אצלי להערכה".

© מתוך האינסטגרם @noyfadlon

ואיך את מיישמת את מה שלימד אותך כיום?

"אני משתדלת כפי שלמדתי מאיתי לשמוח, לשמח, תמיד להיות עם אנרגיות ולא להביא את הוויבים הלא טובים לבמה. לפעמים, כשאין לי ברירה ואני מרגישה שעבר עליי יום רע וקשה, אז אני משתפת בזה את הקהל שלי וזה הדבר הכי טוב שיש".

בנוסף לכך שהיית זמרת הליווי שלו, כתבת והלחנת את אחד מלהיטיו הגדולים "שתישרף האהבה". האמנת שהוא יתפוס תאוצה משמעותית? 

"האמת היא שלא חשבתי על זה" משיבה פדלון בכנות "זה בכלל לא היה במיינד שלי באותה תקופה, הייתי בתחילת הדרך שלי וכתבתי הכל בשביל הכיף ובשביל האהבה שלי למוזיקה. ההצלחה של השיר אף פעם לא נתפסת וזה ממש ברכה, כי יש כאן את ההרגשה שמישהו נגע בך מלמעלה. אתה לא יודע מתי דבר כזה יבוא עוד פעם ומתי ייגמר, אלא שאתה פשוט חי בתוך הסיטואציה ומתפלל שהצלחה כזו תקרה שוב".

מי ההשראה שלך בעולם המוזיקה?

"עידן רייכל הוא זה שנותן לי המון השראה, גם מבחינת הטקסטים, מבחינת הדרך שלו, מהבחינה שמוותר על האגו ולא מתבייש לקחת שירים מכותבים שונים. הרי עידן הוא הכותב והמלחין הכי טוב בארץ, אז לכן אני אומרת 'איזה מדהים זה שאחרי עשרות שנים בקריירה שלו, הוא עדיין מטייל עם כותבים ומלחינים אחרים, מקבל השראה מפה ומקבל השראה משם'. אני מתה על זה שלאומן אין אגו וחושבת שזה המתכון הכי טוב להצלחה".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים? 

"דבר ראשון, אני מקווה להיות מאושרת. אני גם מקווה שאמשיך להופיע על הבמות, שאהיה אמא, עם בעלי ושתהיה לנו יחד משפחה קטנה. אלו החלומות שלי".

תגיות
תגובות