מיה סולימן: "אני מרגישה שאני מתבגרת כל הזמן". ארז גולני

מיה סולימן: "אני מרגישה שאני מתבגרת כל הזמן"

הזמרת והיוצרת מיה סולימן שפרצה בטיקטוק, תשחרר היום (ד') סינגל חדש בשם "עד הנצח לפחות" לכבוד יום הולדתה. בריאיון מיוחד, היא משתפת אותנו בסיפור מאחורי הסינגל וגם, מה הוביל אותה להוציא את הגרסה המלאה של להיט הטיקטוק - "עזבי"?

לפני שנתיים, מיה סולימן העלתה לטיקטוק, סרטון שבו שרה את השיר שכתבה - "עזבי", שהפך ללהיט הישראלי הראשון שנולד אי פעם בפלטפורמה הזו. מאז, מיה לא מפסיקה להוציא שירים. השנה היא גם הוציאה את אלבום הבכורה "מטומטמת" ולפני חצי שנה, עלה המופע הראשון שלה באולם "גריי" בתל אביב. היום (ד'), סולימן משחררת את השיר החדש שכתבה "עד הנצח לפחות", כשזה קורה בדיוק ביום הולדתה ולכבוד החגיגה הכפולה, תפסנו אותה לריאיון מיוחד בו מספרת לנו על הסינגל, על אלבום הבכורה שלה וגם על הופעה חדשה בדרך.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי לראשונה צץ החלום שלך להיות זמרת?

"האמת היא, שהחלום הזה היה קיים ומאז ומתמיד. מגיל קטן, הייתי עושה הופעות בפני המשפחה שלי בארוחות שישי וגם שרתי להם קריוקי כל היום, ברמה שהיו מתעצבנים ואמרו 'די, חאלאס!'. עם הזמן, הבנתי שזה מה שאעשה בחיים שלי ולא ראיתי אופציה אחרת". 

© ארז גולני

מה עשית כדי להפוך את החלום למציאות? 

"אני יכולה להגיד לך שהכל קרה בדרך שלא תכננתי. כשהייתי כמעט בת 16, בדיוק התחילה הקורונה ובאותו הזמן, גם הטיקטוק הפך לטרנד שלא הבנתי מהו, כי זו אפליקציה שרק התחילו להשתמש בה. התחלתי מלהעלות לטיקטוק כל מיני בתים ופזמונים משירים שכתבתי. הייתי כותבת את השיר באותו היום, מצלמת את עצמי מנגנת על הפסנתר ופשוט מעלה. באותה התקופה, לא חשבתי שהמוזיקה תהפוך למקצוע, אלא שעשיתי את זה בשביל הכיף והייתי בהלם כשראיתי שהסרטונים מתחילים להתפוצץ ושאנשים מקשיבים להם. השילוב של הטיקטוק והקורונה יצר קסם שגרם להכל לקרות".

הסינגל הראשון שלך "עזבי" צבר תאוצה בטיקטוק. למה החלטת לשתף אותו שם לפני שהוצאת את הגרסה המלאה לשיר?

"האמת היא שבכלל לא היה לי מושג שאוציא את השיר הזה" משתפת סולימן בכנות. "מה שעשיתי זה שפשוט צילמתי והעליתי את השיר ל-טיקטוק שעה אחרי שכתבתי אותו. מאותו הרגע, השיר התפוצץ ברמה שאנשים כל כך חיכו לו שלא יכולתי שלא להוציא אותו. הרבה ביקשו ממני להוציא את הגרסה המלאה של השיר, אז צילמתי גם גרסה אקוסטית מלאה והעלתי אותו ל-igtv באינסטגרם. בגלל הביקוש, עבדתי על השיר עם זוהר ברק מאולפן "מיי קאסה", כדי להוציא אותו מהר וחודש אחרי שהעלתי את הגרסה האקוסטית, הוצאתי את השיר המלא. כל הדבר הזה נוצר נטו מהתגובות באינסטגרם ובטיקטוק.

 

האמנת שהשיר יצבור תאוצה עד כדי כך שייכנס לטופ 100 באפל מיוזיק?

"ביום שראיתי שם את השיר, בכלל לא הבנתי בעצם מה זה אומר כי לא הייתי מספיק בתוך העולם וכשהסבירו לי על הנתונים, הייתי בשוק שאי אפשר להסביר אותו. עד היום, אני בעצם לא מבינה בכלל מה היה, כי הכל קרה כל כך מהר".

השנה גם שחררת את אלבום הבכורה "מטומטמת". איך ההרגשה להיות ביד עם אלבום בגיל כזה צעיר?

"תשמע, זה דבר מטורף לגמרי. ברגע שהחלטתי שאני רוצה אלבום, עבדתי עליו במשך חודשיים יחסית נורא מהר ופשוט ידעתי איזה שירים אני רוצה להוציא. רוב השירים באלבום נכתבו באותה התקופה ו-'מטומטמת',  נכתב שנתיים לפני. חיכיתי עם השיר וברגע שהבנתי שאני הולכת לעשות אלבום 'EP', אני רוצה את 'מטומטמת' כחלק ממנו. עבדתי על האלבום עם המעבדים המוזיקליים זוהר ברק, יוני הרלב ואריאל טוכמן וזה היה סיפור מטורף, כי כל הזמן שואלים אותך 'מה עם אלבום' והרגשתי כל כך מוכנה, ברמה שהתרגשתי. כל שיר כאן מביא את הסיפור שלו והאלבום הזה מראה ממך הרבה צדדים. 

כלומר? 

"השירים שהוצאתי עד לשלב של 'מטומטמת', היו שירים שהם שקטים. באלבום הזה למשל, הראתי צדדים נועזים יותר כמו בשירים - 'אני לא בסדר' ו-'מאמי' שהם יותר קצביים והלכתי לכיוונים, שלא חשבתי שאלך מבחינת הכתיבה, הלחנים והעיבודים המוזיקליים. באותו זמן קיבלתי אומץ ואמרתי 'אני מנסה את זה', למרות שהכיוונים של השירים היו שונים ממני עד כה וכשעבדתי על האלבום, מאוד התחברתי אליהם וגיליתי עוד סגנונות שאני רוצה להתנסות בהם". 

היום (ד') את משחררת סינגל נוסף שנקרא - "עד הנצח לפחות". מה הסיפור שעומד מאחוריו?

"דבר ראשון, השיר הזה הופק על ידי בן הזוג שלי - רון יצחקי. השיר מתאר רגע בזוגיות, שמצד אחד אתה נורא אוהב את בן הזוג שלך אבל מצד שני, יש רגעים שבהם הוא מכאיב לך. אתה רוצה שבן אדם שאתה אוהב יחבק אותך ומצד שני, לא בא לך לראות אותו יותר כי אתה מבין איך הוא שיחק בך ואת המניפולציות שעשה עליך וזה הרגע שבו צריך לומר לו שלום. בשיר יש את השורה 'יאללה מאמי די', שאומר לבני הזוג לשחרר כי המניע של מערכת היחסים במקרה כזה הוא לא אהבה ועם כמה שאוהבים אחד את השני - צריך להגיד שלום, להיפרד יפה ולסיים את זה כאן".

 

את השיר את מוציאה ביום ההולדת ה-19 שלך. את מרגישה שהגיל הזה הוא צעד נוסף לבגרות בשבילך?

"אני מרגישה שאני מתבגרת כל הזמן. מן הסתם, זה גיל משמעותי ואני עוברת הרבה דברים - כמו למשל שהתגייסתי לא מזמן. הגעתי לגיל שנורא מרגישים דרכו את ההתבגרות, כי אתה נמצא בתוך המון סיטואציות שלא חווית, אתה מתחיל להיות הרבה יותר עצמאי ולגלות יותר על עצמך, במיוחד במקצוע כמו שלי. דרך השילוב של הגיל והמקצוע, אתה מאוד מתבגר ולומד המון". 

לפני חצי שנה העלית את הופעתך הראשונה ב-"גריי". יש תכנונים למופעים נוספים?

"האמת היא שאני עומדת לפתוח מכירת כרטיסים להופעה שלי אחרי שהשיר החדש ייצא וזה נורא מרגש אותי כי מדובר בהופעה שאני עובדת עליה המון זמן. לא יכולה להגיד עדיין איפה ומתי, אבל בהחלט יהיו המון הפתעות מעניינות. גם על ההופעה בגריי שעבדתי עליה הרבה זמן, נהנתי ממנה ואהבתי את איך שיצא. כמובן שאני לא רוצה שההופעה הקרובה תראה אותו דבר, אלא שיש על מה לעבוד ואני רוצה שהכל יהיה כמה שיותר מושלם". 

מי ההשראה שלך בעולם המוזיקה?

"תשמע, אני מקשיבה למשל לשירים של לנה דל ריי אבל אין איזשהו אדם ספציפי שנותן לי השראה אלא כל פעם אני שומעת מוזיקה חדשה ולומדת ממנה דברים חדשים. אני בעיקר אוהבת את השירים השקטים, המרגשים ובסופו של דבר אני שומעת אותם בשביל המילים שנכנסות לי ללב. אם הוספתי שיר לפלייליסט, אז כנראה שהמילים עשו לי משהו בלב וזו מטלה מספר אחת אצלי בשירים, שהמילים יפגשו את הקהל שלי ויכנסו להם ללב".

© ארז גולני

אנחנו מתקרבים אל האירוויזיון והנציגה שלנו - נועה קירל מתכוננת לקראת הגמר. מה את מאחלת לה?

"קודם כל, נועה מדהימה ואני מאחלת לה המון בהצלחה. אני בטוחה שתייצג אותנו בכבוד כי היא באמת מדהימה ומאחלת, שתגיע למקום הכי גבוה שהיא יכולה. אנחנו סומכים עליה ואין מה להגיד, היא פשוט הכי מוכשרת שיש".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"בעזרת השם, אני רואה את עצמי בעוד 10 שנים על הבמות הכי גדולות, מפתחת את עצמי כמה שאני יכולה ומגיעה למקומות הכי גדולים. אני מאוד רוצה לעשות את זה כל החיים ולהגיע לכמה שיותר שיאים שאפשר". 

תגיות
תגובות