עיוורי צבעים? חמש עובדות שלא ידעתם על כלבים. צילום: Fotolia

עיוורי צבעים? חמש עובדות שלא ידעתם על כלבים

מי מאיתנו לא אוהב כלבים? הם כל כך חמודים, פרוותיים והאף שלהם רטוב כל הזמן, אבל למה הוא רטוב בעצם? האם הכלבים באמת רואים רק שחור ולבן? והאם הם בכלל מבינים את מה שאנחנו אומרים?

מכירים את הרגע הזה, שאתם חוזרים הביתה אחרי יום ארוך ומעייף ועוד לפני שאתם מספיקים לפתוח את הדלת, אתם שומעים את הנביחה של גוש הפרווה החמוד ביותר בעולם – הכלב שלכם? בואו נודה שאין הרגשה טובה יותר מזו, אבל תופתעו לגלות שיש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על גושי הפרווה הפרטיים שלנו ובדיוק בגלל זה הבאנו לכם את העובדות הכי מעניינות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אף רטוב 

כמעט לא קרה שנגענו באף של הכלב שלנו והוא לא היה רטוב. על אף העובדה שזה חמוד, האף שלהם לא רטוב בגלל זה. למעשה, רטיבות האף נועדה כדי לעזור להם לקלוט ריחות, שכן בכך הם יכולים להריח אותנו ואת הסביבה טוב יותר. אז בפעם הבאה שאתם אופים עוגה, היו בטוחים שגם הכלב שלכם יכול ליהנות מהריח.

עיוורי צבעים

ישנה טעות נפוצה שרובנו מאמינים בה - יש לנו נטייה לחשוב שהכלב שלנו יכול לראות שחור ולבן בלבד, אך זה לא נכון! הופתעו לגלות שהוא יכול לראות גם כחול וצהוב, מה שאומר שהוא לא לגמרי עיוור צבעים. אולי הוא עדיין לא יכול לתת לנו עצות סטיילינג, אבל אם נתלבש בצבעים המתאימים הוא לגמרי יכול לראות בבירור את האאוטפיט שבחרנו להיום.

בסדר לצאת ככה?
בסדר לצאת ככה? © giphy

זיהוי מילים

כלב ממוצע יודע לזהות 150 מילים. כן, אנחנו יכולים לנהל איתו שיחה שלמה וככל הנראה הוא יבין את רובה. אז בפעם הבאה שיש לכם סוד ואתם רוצים לדבר עליו, דעו שהכלב שלכם הוא פרטנר מושלם. אל דאגה, אנחנו בטוחים שהוא לא ירוץ לספר לכלב של השכן.

סגולות רפואיות

 אולי הכלב שלנו לא יכול לרפא אותנו, אבל הוא יכול לשים לב לשינויים בגוף האדם לפני שאנחנו שמים לב אליהם בכלל. כלבים המוצמדים לחולי סוכרת יודעים לזהות כאשר רמת האינסולין שלהם נמוכה מדי ואפילו ישנם כלבים היודעים לזהות התקפים אצל חולים. אז בפעם הבאה שהכלב שלכם מנסה להתריע לכם על דבר כזה, כדאי לכם לנסות להקשיב לו.

הרחתי אותך הכל בסדר
הרחתי אותך, הכל בסדר © giphy

קנאות

הכלב שלכם מאוד קנאי לכם. כאשר הוא מריח ריח של כלב או חיה אחרת על הגוף שלכם, זה עשוי אפילו לעצבן אותו. נוסף על כך, כאשר אתם נוסעים לחופשה, או סתם יוצאים מהבית - מומלץ להשאיר בגד שלכם לכלב שלכם, זה עוזר לו להתגבר על הפחד שלא תחזרו.

 

תגובות