בן 14 ובחליפה: הנער שמתמודד למושל בארצות הברית. צילום מסך מהאינסטגרם

בן 14 ובחליפה: הנער שמתמודד למושל בארצות הברית

תשכחו משיעורי בית ומחצ'קונים, את אית'ן סנובורן בן ה-14 מעסיקות סוגיות כמו ביטוח בריאות, שכר מינימום וזיהום אוויר. הרי לכם סיפורו של סונבורן, נער שמתמודד לתפקיד מושל בורמונט, עוד לפני שהוא יכול להצביע בבחירות

בני נוער לא קשורים לפוליטיקה? אם תשאלו את הנער האמריקאי אית'ן סונבורן, התשובה היא שהם בהחלט כן. סונבורן אולי רק בן 14, אבל הוא מתמודד בימים אלו לתפקיד המושל של ורמונט, אחת ממדינות ארצות הברית. זהו התפקיד הפוליטי הבכיר ביותר במדינה, ומקביל בעצם לתפקיד ראש הממשלה אצלנו. תודו שקשה לדמיין נער העולה לכיתה ט' מנסה לרוץ מול ביבי בבחירות הבאות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המקרה של סנובורן מיוחד, משום שהוא מתמודד בבחירות שהוא לא יכול להצביע בהן. אף שלא ניתן להצביע מתחת לגיל 18 בורמונט, אין גיל מינימום כדי להתמודד לתפקיד המושל, כל עוד מדובר באזרח הגר לפחות ארבע שנים במדינה. יש לציין כי סונבורן הוא האדם הצעיר ביותר שמתתמודד לתפקיד זה בתולדות המדינה. 

המושל הבא? © צילום מסך מהאינסטגרם

סונבורן רץ כמתמודד דמוקרטי ותומך בהעלאת שכר המינימום, ביטוח בריאות לכל האזרחים ומלחמה בזיהום האוויר, מצע רציני ומקצועי שלא מעיד על כך שתיכוניסט עומד מאחוריו. הוא עצמו אמר שזכה במעט הערות באשר לגילו ושרוב הפוליטיקאים עמם דיבר דווקא התייחסו בריצינות לדבריו. יש הטוענים בתקשורת האמריקאית כי נער לא יכול להבין בפוליטיקה בצורה מספקת בגיל כה צעיר, אך יש הטוענים מנגד שרק נער יכול לשקף את הצרכים והרצונות של בני נוער בצורה ראויה ושלכן חשוב שיזכו לייצוג בפוליטיקה. 

חשוב לציין שסונבורן אולי פוליטיקאי צעיר, אך הוא אינו פוליטיקאי חדש. כבר מזה שנים שהנער פעיל בפוליטיקה המקומית ונאבק למען העקרונות שלו. סנובורן מספר שההורים שלו תומכים בו, אבל מעולם לא ניסו לדחוף אותו לפוליטיקה. לדבריו, הוא תמיד היה אקטיביסט בקהילה שלו לגבי נושאים שהיו חשובים בעיניו.

© צילום מסך מהאינסטגרם

האם הוא יזכה? כרגע הדבר לא נראה ודאי לפי הסקרים, אך הנער הפוליטקאי זוכה לסיקור נרחב בתקשורת המקומית. "בכל מקום שאליו אנו הולכים אנשים חושבים שמה שאנחנו עושים הוא חשוב", אמר סונבורן ל-Abc News והוסיף כי לדעתו  יש צורך ב"מנהיגות שתקשיב לורמונט" במקום "מנהיגות שתגרום לורמונט להקשיב".

בין אם מסכימים עם דעותיו הפוליטיות ובין אם לא, רבים מעריכים את הנחישות והמסירות החברתית של סונבורן בגיל כה צעיר. ואנחנו? אנחנו יכולים להסתכל על סיפורו של אית'ן סונבורן ולזכור שגם אם אנחנו מרגישים שבגיל הנעורים קשה להשפיע על החברה סביבנו ולהוביל שינוי - זה אפשרי!

 

 

תגובות