הכירו את התלמידים שלומדים בתיכונים המצטיינים. צילום: shutterstock. אילוסטרציה

הכירו את התלמידים שלומדים בתיכונים המצטיינים

היום (ד'), פורסמה רשימת התיכונים המצטיינים לשנת הלימודים החולפת. מי נמצא בראש הרשימה? מה חושבים התלמידים הלומדים בבתי הספר המצטיינים? והאם יש דבר שהם היו משנים בתיכון שלהם?

בעוד כשבועיים ייפרדו תלמידי ישראל מהחופש הגדול ויחזרו לספרים ולמחברות, אך לפני שזה יקרה, פרסם היום (ד') משרד החינוך את רשימת התיכונים המצטיינים לשנת הלימודים תשע"ח. הרשימה כוללת 292 תיכונים מרחבי הארץ, שנבחרו מבין כל התיכונים בישראל בזכות זכאות גבוהה לבגרות, מניעת נשירה, עידוד הגיוס לצה"ל ולשנת שירות ותבחינים נוספים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במסגרת הרשימה המתפרסמת מדי שנה בשנים האחרונות, חולקו התיכונים לארבע רמות, אשר כל אחת מהן מעניקה למורים המלמדים בבתי הספר תגמול כספי בהתאם לדירוג. יש לציין כי ברשימה זו אף משתקפים הפערים בין המגזרים השונים, שככל הנראה נובעים מפערי התקציב. 

© צילום: GettyImages

"תמיד יש אוזן קשבת ויש למי לפנות"

בין בתי הספר המדורגים ברמה הראשונה ברשימה, ניתן למצוא את תיכון ליד האוניברסיטה בירושלים, את מקיף אורט מעלות, את תיכון יאנוח ג'ת, את בית חינוך ע"ש רבין בתל מונד ואת מקיף ע"ש ספיר בירוחם. ברמה השנייה נמצאים, בין היתר, אולפנית ישורון בפתח תקווה, גמנסיה מודיעים ברמת גן ומקיף חקלאי כדורי. אליהם מצטרפים תיכונים נוספים המדורגים ברמות הללו וכן ברמות שלוש וארבע.

נועה, כתבת פרוגי, שעולה לכיתה י"א בתיכון "רבין" בתל מונד, לא מופתעת מהבשורה המשמחת ומאמינה כי מה שהופך את בית הספר שלה למצטיין הוא לא אחר מאשר הצוות החינוכי. "רוב המורים בבית הספר אוהבים את מה שהם עושים. כמעט תמיד יש אוזן קשבת ויש למי לפנות. כשיש מורה טוב וכשיש חיבור בין המורה לתלמיד, קל להבין את המקצוע ולהתחבר אליו", אמרה נועה.

עוד היא הוסיפה כי "אני גאה להיות חלק מבית הספר 'רבין' בתל מונד. יש בו אווירה של משפחה. המורים הם אישיות, הכיתות מסודרות ויש צוותים מויינים ומגובשים לכל מקצוע. כיף להיות חלק ממנו ובזכות כל זה, אני נכנסת לבית הספר עם ביטחון".

© צילום: shutterstock

"אני מגיעה בגאווה לבית הספר"

אלכסנדרה וולפסון, שעולה לכיתה ח' ב'אורט ספיר' בירוחם, ציינה כי "כיף לשמוע שבית הספר שלי חלק מהרשימה הזו. ההשקעה של בית הספר בכל תלמיד לא מובנת מאליה ותמיד מנסים לעזור. אני מגיעה בגאווה לבית הספר ושמחה ללמוד בו".

"לא מרגישה תמיד בנוח"

בניגוד לוולפסון ולנועה, נגה שוהם, שעולה לכיתה י"א באולפנית "ישורון" בפתח תקווה, דווקא הופתעה לגלות שהתיכון בו היא לומדת נמצא ברמה השנייה ברשימת בתי הספר המצטיינים. "אני לא מרגישה תמיד בנוח להגיע לבית הספר", היא סיפרה והוכיחה לנו שלא הכול ורוד. "אני מרגישה שלרוב לא אכפת מהתלמידות, אלא רק מהציונים ומאורך החצאיות. זה גורם לתחושת מיאוס ויש חוסר עצום במתן ביטוי עצמי".

 שר החינוך, נפתלי בנט, בירך: "אני גאה לעמוד בראש מערכת שאלו הם אנשיה. הפרס הוא רק סמל לדבר החשוב באמת: כברת הדרך המשמעותית שעשו בתי הספר המצטיינים. ההשקעה והמאמץ עבור כל תלמידה ותלמיד, הם תמצית מלאכת החינוך״.

שר החינוך, נפתלי בנט
שר החינוך, נפתלי בנט © צילום: GettyImages

 

תגובות