לא מה שחשבתם: חמש עובדות מפתיעות על חתולים. צילום: Fotolia

לא מה שחשבתם: חמש עובדות מפתיעות על חתולים

הם חמודים, שובבים ומצחיקים, אך מסוגלים לעשות עוד הרבה דברים אחרים. קבלו חמש עובדות מעניינות במיוחד שלא ידעתם על חתולים

האם אי פעם העלתם בדעתכם שהחתול שפגשתם אתמול מסוגל לחזות רעידת אדמה? בעל סגולות רפואיות? ושהבעת האהבה שלו הוא למעשה סימון טריטוריה? העובדות המיוחדות שלפניכם כבר יגרמו לכם להבין שהחתול של השכנים הוא הרבה מעבר לעוד חיה חמודה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 חיזוי רעידות אדמה

כשאנחנו רק מתחילים להרגיש ולשים לב שמתרחשת סביבנו רעידת אדמה ונערכים על פי הוראות הבטיחות, החתול שלנו הרגיש אותה כבר לפחות 10-15 דקות קודם. החתולים רגישים מאוד לתנודות והם מסוגלים להרגיש את רעידת האדמה עוד לפני שאנחנו, בני האדם, מבחינים בה. אז אולי העובדה הזו תשכנע את ההורים לאמץ חתול?

סגולות רפואיות

מחקרים רבים מוכיחים כי חתולים יכולים לחזק את המערכת החיסונית שלנו. כלומרף הם תורמים להורדת לחץ הדם, מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי הדם, ובנוסף גם מפחיתים את הסיכון לאלרגיה ואסטמה. לכן, הם מועילים מאוד, במיוחד בקרב ילדים קטנים וכמובן שגם לאנשים בוגרים.

© צילום מסך מיוטיוב
 

טביעת אצבע על כרית האף

אי פעם חשבתם איפה נמצאת טביעת האצבע של החתול שלכם? אולי בכף הרגל? התשובה היא בכרית האף. כפי שלכל בן אדם ישנה טביעת אצבע יחודית משלו, כך גם לחתול על האף. לכל חתול קיים הדפס ייחודי על כרית האף שלו, אז בפעם הבאה כשאתם בוחרים טביעת אצבע כקוד הטלפון, אל תשכחו להשאיר טביעה לכרית אף החתול שלכם.

חתול שחור - מזל טוב

בניגוד לישראל ולמדינות רבות שבהן ישנה אמונה שחתול שחור מביא עמו מזל רע, בבריטניה ובאוסטרליה הדעה הרווחת היא דווקא שחתול שחור מביא עמו מזל טוב. אז בפעם הבאה שאתם רואים חתול שחור וחוששים לקבל מזל רע, חשבו שאולי דווקא תקבלו מזל טוב.

חתול שחור
חתול שחור © צילום: Fotolia

הבעת חיבה או סימון טיריטוריה?

איזה חמוד החתול שלנו ברגע שהוא מתחכך בנו ליד הרגליים, נכון? קל לנו להאמין שכך הוא מבטא את חיבתו כלפינו, אך זה לא בדיוק נכון. על פניו של החתול יש בלוטות ריח ובאמצעות החיכוך שלו כלפינו הוא מסמן את הטרטוריה שלו  - אנחנו. אפשר להגיד שזו הבעת אהבה, כי למה שהוא יסמן אותנו אם הוא לא אוהב אותנו?

 

 

תגובות