מלך החיות: חמש עובדות שלא ידעתם על אריות. צילום: fotolia

מלך החיות: חמש עובדות שלא ידעתם על אריות

זוהי ללא ספק אחת החיות המרשימות בטבע, ולא סתם היא זוכה לכינויים רבים, ביניהן הכינוי המכובד "מלך החיות". אבל האם אתם מכירים את כל השמות והמינים שלה? אספנו עבורכם חמש עובדות מעניינות שלא ידעתם על אריות

אריות,אריות ושוב פעם אריות. החיה האימתנית הזאת מופיעה בחיים היום- יום שלנו פעמים רבות, לא מהבחינה הפיזית כמובן. דמותו המרשימה נעשתה סמל לאומץ לב, שלטון וכוח- תכונות חזקות שכולנו היינו שמחים לאמץ. הנה חמש עובדות מרתקות שלא ידעתם על חברנו בעל הרעמה.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

1. לאריה יש שמות נוספים

מסתבר שלאריה יש שמות נוספים מלבד השם הרגיל, ניתן  לקרוא לו גם: לביא, ליש, כפיר, שחץ, ארי  ושחל. מקורם של השמות הללו הוא בתנ"ך ובכתובים, בהם הופיע האריה בצורות שונות ובשמות מוזרים, ואפילו ברמזים. נראה אתכם מוצאים את כל האזכורים לאריה הפנימי שבכם.

© fotolia

2. יש המון מינים של אריות!

קיימים בין 20 ל-30 תתי מינים שונים של אריות ובינהם אריה מסאי, אריה סנגלי, ואריה אסייתי ואפילו מוטציה גנטית נדירה של החיה התוקפנית: האריה הלבן (White lion), אשר כשמו כן הוא, פרוותו לבנה כשלג. את האריה הלבן אפשר למצוא בשמורות טבע בדרום אפריקה, ובגני חיות בעולם, אבל הוא אינו נפוץ בכלל, ואפילו לא נחשב כתת מין של אריה.

3. מי אמר שהשואג הוא השולט?

נקבת האריה, הלביאה-אינה שואגת. אך למרות שהיא אינה שואגת, ללביאה יש כמה תפקידיים מרכזיים שתורמים למהלך התפקוד התקין של הלהקה: היא האחראית העיקרית לטפל בגורים ולהשיג מזון, במקרה הזה הטרף. האריה הוא רק הטורף המשני בציד! בלעדי הלביאות האריות הזכרים לא היו יכולים להתקיים. מישהו אמר שוויון ולא קיבל?

 

© fotolia

4. יש אריות בארץ? אימא'לה

האריות נכחדו מארץ ישראל במאה העשירית לספירה, עד לתקופה זו חיו להם ברחבי הארץ אריות מתת המין האסייאתי. נרשמה נשיפת הקלה בקרב הפחדנים מחברי מערכת פרוגי. אמנם אנחנו לחלוטין יכולים לפנטז על כמות הלייקים העצומה שסלפי של חיבוק גור אריה חמוד וקטן יסחוט באינסטוש, אך ברמה המציאותית עדיף שלא נתקרב יותר מדי לגורף הלייקים הבלתי מעורער. 

5. חברו הטוב של החתול

האריה, כידוע, הוא מין של טורף גדול מהסוג פנתר שבמשפחת החתוליים, והוא השני בגודלו במשפחה זו אחרי תת-המין הסיבירי של הטיגריס, הלא הוא בן דודו היפהפה אך הקטלני עד מוות. עזבו את האריה, הטיגריס המרהיב ביופיו הוא מה שהפיד שלכם באינסטגרם באמת צריך

אז האריה הוא בכלל חתול?
אז האריה הוא בכלל חתול? © fotolia
 

 

 

תגובות