מתחת לפני הים: חמש עובדות שלא הכרתם על חיות ים. צילום: fotolia

מתחת לפני הים: חמש עובדות שלא הכרתם על חיות ים

התמנונים, מיני הגדים הרבים, הליוויתנים, וסוסוני הים החמודים הם רק חלק מהחיות הרבות והמסקרנות שנמצאות אי שם מתחת למים. אז במיוחד בשבילכם, הנה חמש עובדות שכנראה לא ידעתם על חיות הים

עולם הים על כל גווניו ויצוריו הוא ללא ספק אחד המקומות המרתקים ביותר בעולם, וכמובן שאחד המסקרנים שבהם. אך עם כמה שעולם הים מסקרן ומעניין, יש המון דברים שאנחנו לא יודעים עליו. במיוחד בשביל זה, אספנו לכם את העובדות שאתם חייבים להכיר על עולם הים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 דולפין או לוויתן?

כולם מכירים את השם "הלוויתן הקטלן" נכון? אבל רגע, אתם בטוחים שזה באמת לוויתן? כי בדיקה קטנה מגלה לנו שהחיה הזו היא לא אחד ממין של דולפין! כן כן קראתם נכון, הלוויתן הקטלן הוא המין הגדול ביותר במשפחת הדולפינים ומשקלו עשוי להגיע עד לעשרה טון.

תמנון

מקור המילה תמנון הוא בעצם שילוב של שתי מילים בארמית. המילה "נון" שמשמעותה דג, והמילה "תמניא" שמשמעותה שמונה. בתכלס, די הגיוני שחושבים על זה.

תתרנים

אמנם חלק מהחושים שלהם די מפותחים, אבל חוש הריח של הלווויתנים לא כל כך מפותח, עד כי לעיתים ניתן לחשוב שהוא לא קיים כלל. טוב, אולי בגלל שחוש ריח זה לא דבר כזה הכרחי מתחת למים.

סוסי ים

בניגוד לשאר היצורים החיים, אצל סוסוני הים המצב הוא דווקא הפוך כי אצלם דווקא הזכרים הם אלו שנכנסים להיריון. שיויון מגדרי אם שואלים אותנו.

חתולי ים

חתולי הים כלל לא מסוגלים לראות את טרפם בגלל המיקום הבעייתי של העינים על הגוף שלהם, בעיה רצינית לא? אז זהו שלא. חתולי הים פשוט משתמשים בחוש הריח שלהם וככה מאתרים את טרפם.

 
תגובות