רק בת שבע: ילדה מתה במעצר בגבול ארה"ב. צילום מסך מאינסטגרם

רק בת שבע: ילדה מתה במעצר בגבול ארה"ב

הסיפור הזה מסעיר את ארצות הברית: ילדה בת שבע מגואטמלה ניסתה לחצות את הגבול בין מקסיקו לארצות הברית, שמונה שעות לאחר שנלקחה למעצר, היא מתה כתוצאה מהתייבשות

ארצות הברית סוערת סביב נושא ההגירה בשנים האחרונות, יש הטוענים כי יש להדק את השמירה על הגבולות ולא לאפשר הגירה בלתי חוקית ואילו יש הטוענים שיש לפתוח את שערי ארצות הברית ולקלוט לתוכה מהגרים הנמלטים ממצב כלכלי קשה. הנשיא טראמפ ידוע במדיניותו המחמירה לגבי מהגרים ואף שואף לבנות חומה שתחסום את המהגרים במקסיקו. כעת, מותה של ילדה בת שבע במעצר הגבול גורם לסערה בינלאומית ושופך אור בעייתי על המצב במעצרי הגבול.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ביום ו' האחרון, התפרסם לציבור מקרה שקרה בראשית החודש ובימים האחרונים הוא מסעיר את העולם כולו. ג'אקלין, בת השבע מגואטמלה ניסתה לחצות את הגבול בין מקסיקו לארצות הברית עם אביה. בגבול, הם הסגירו את עצמם למשמר הגבול על מנת לבקש מקלט והועברו למתקן מעצר. לפי עדותו של האב, היא לא אכלה או שתתה במשך כמה ימים לפני המעצר. במעצר קיבלו מים ושתייה, אך לא היה צוות רפואי שיבדוק את הילדה, שכנראה כבר הייתה במצב חמור.

לאחר שהמתינו שבע שעות לאוטובוס שייקח אותם לתא מעצר גדול יותר, הילדה החלה להקיא. רק שעה וחצי לאחר שהגיעו למתקן החדש, ג'אקלין קיבלה טיפול רפואי ראשון, כשהיא כבר לא נושמת ועם חום של 40.9 מעלות. ג'אקלין פונתה במטוס לבית חולים מקומי בטקסס ושם נקבע מותה, אביה היה לצידה ברגעיה האחרונים. סבה ואמה שנותרו בגואטמלה רואיינו לתקשורת כשהן אבלות על האבדה.

בעקבות המקרה התעוררה סערה לגבי התנאים בהם שוהים העצורים במעצרי הגבול. מדובר לרוב בבני אדם עניים מאוד, שעברו מסע מפרך ופעמים רבות אין במתקני המעצר את התנאים והעזרה הרפואית המתאימים להם. שופט בטוסון שבאריזונה פסק לאחרונה שחובה לספק שמיכות למהגרים העצורים. ימים ספורים לאחר מותה של ג'אקלין שתחילה לא פורסם לתקשורת, ראש סוכנות המכס והגנת הגבולות אמר כי תאי המעצר אינם מותאמים לטיפול בילדים, כפי שהמקרה הטרי הוכיח.

 

תגיות
תגובות