הדברים שיכולים להקפיץ לנו את מצב הרוח. צילום: Fotolia

הדברים שיכולים להקפיץ לנו את מצב הרוח

עצובים? אין לכם כוח להמשך היום? אספנו במיוחד בשבילכם את הפעילויות שיעלו לכם חיוך ואת מצב הרוח בכל פעם מחדש

לפעמים היום שלנו לא טוב. זה יכול להיות מכל מיני סיבות - כי נכשלנו במבחן חשוב, כי קיבלנו המון שיעורי בית לסופ"ש, כי רבנו עם ההורים ואולי סתם כך נוחתת עלינו תחושה רעה בלי שום סיבה מיוחדת. זה קורה לכולם, לכל אחד מאיתנו, וזה משפיע עלינו ועל מצב הרוח שלנו, וזה בסדר - כולנו אנושיים וזה טבעי לגמרי להרגיש רע מדי פעם. אך כדי שתחושת הדכדוך לא תישאר איתכם זמן רב מדי – ריכזנו עבורכם את כל הדברים שיכולים להקפיץ לכם את מצב הרוח ולשפר את היום שלכם!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אכלו שוקולד

כבר הוכח מדעית ששוקולד הוא בעל השפעה אנטי-דיכאונית (ובינינו? פשוט טעים בטירוף!) אז אכילת קובייה אחת או שתיים תעשה לכם מתוק בפה ובנפש, ועל הדרך גם תקפיץ את מצב רוחכם!

© fotolia


האזינו למוזיקה

אנחנו חושבים שלא דרושות שום הוכחות מדעיות כי על הפרט הזה אי אפשר בכלל להתווכח – שירים שמחים פשוט גורמים לנו להרגיש יותר טוב, ולכן האזנה למוזיקה תכניס בכם אנרגיות חדשות ותשפר לכם את מצב הרוח!

© צילום: Fotolia

צאו החוצה

לא הרבה יודעים זאת אבל החשיפה לשמש מאפשרת ייצור של ויטמין D בגופנו, וויטמין D משפר את צריכת המגנזיום והסידן בגוף – מה שמאזן אותו מבחינה אנרגטית וגורם לכם להרגיש טוב יותר!

© Fotolia

קחו תנומה

מי מאיתנו לא מכיר את הימים בהם תחושת הבאסה משתלטת על כל שאר התחושות ופשוט אין לנו כוח לשום דבר אחר? מחקרים מצאו כי שינה טובה יכולה להפחית ואף למנוע דיכאון אצל אנשים בכל טווח הגילאים. כמו כן, פיתוח הרגלי שינה נכונים עשוי להקטין גם בעיות בריאותיות אחרות. לכו לישון מוקדם ו"כבו" את גופכם, תנו לו מעט מנוחה, וזכרו שמחר זה יום חדש! ברוב המקרים אתם תראו שביום למחרת תתעוררו עם מצב רוח הרבה יותר טוב. לכן, בכל פעם שאתם מרגישים שמצב הרוח שלכם מעט מדוכדך, כדאי שתתנו לעצמכם עוד קצת זמן של מנוחה, והשינה כבר תעשה את שלה ותעניק לכם בחזרה את כל האנרגיות שאזלו לכם.

© Fotolia

אל תתביישו לבקש חיבוק וכתף תומכת

כולנו זקוקים למגע פיזי, במיוחד ברגעים של כאב, עצבות ומצב רוח ירוד. מחקרים הוכיחו כי ההשפעה שיש לחיבוק עלינו היא השפעה עצומה; ב- 20 שניות של חיבוק משתחררים בגופנו אנדורפינים רבים אשר ממלאים אותנו באושר וברוגע. אז בפעם הבאה שאתם מרגישים מעט מעורערים – אל תתביישו לבקש מהסובבים אתכם כתף תומכת! חפשו הזדמנות למגע אנושי חם ואוהב, והרשו לעצמכם להתרפק וליהנות מחיבוק טוב שישפר גם לכם וגם לסובבים אתכם את מצב הרוח!

© shutterstock

בלו עם המשפחה והחברים

מחקרים מראים כי תמיכה חברתית בצורה של קירבה משפחתית ויחסים טובים עם החברים שלנו היא אמצעי חשוב המסייע להגן מפני דיכאון. זה לא רק בגלל מה שאנו מקבלים מהיחסים הללו, אלא גם בגלל מה שאנו נותנים בהם, ולכן בילוי עם המשפחה והחברים יכול לשפר את מצב הרוח שלכם ברגע!

© shutterstock


לכו להתקלח

מקלחת תורמת להרגשה רעננה וערנית יותר, דבר שמרומם את מצב הרוח. טבילה באמבטיה תוך קריאת ספר או האזנה למוזיקה, ואפילו סתם הירגעות במים החמימים – תשפר את מצבכם פלאים! המקלחת היא מקום להיות בו לבד ולהתמקד בעצמכם, ולכן כשמצב הרוח שלכם ירוד, לכו לטבול באמבטיה או קיימו מקלחת חמימה, והיא תעזור לכם להקדיש מעט זמן לעצמכם, להרהר ולהירגע.

© Fotoli

עשו ספורט

מחקרים שנערכו לאורך השנים מראים כי לפעילות גופנית יש השפעות חיוביות על מצב הרוח. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים אשר מעלים את מצב הרוח ועוזרים לשפר את הביטחון העצמי שלנו. קיים קשר הדוק בין סיבולת פיזית טובה למצב רוח טוב והערכה עצמית גבוהה, ולכן הקפדה על פעילות גופנית גורמת למוח לעבוד ביעילות רבה יותר ומשפרת את התפקוד הקוגניטיבי ואת מצב הרוח גם יחד.

© צילום: shutterstock

 



תגיות
תגובות