חיים בסרט: כך תגדלו את חיית המחמד שלכם טוב יותר. צילום: fotolia

חיים בסרט: כך תגדלו את חיית המחמד שלכם טוב יותר

לחלק גדול מאיתנו יש בבית חיית מחמד כזו או אחרת וכולנו נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בגידולן. החל מכללי היגיינה, דרך תזונה מותאמת ועד חשיבותה של הפעילות הגופנית, אספנו עבורכם חמש דרכים שיעזרו לכם לגדל את חבריכם הפרוותים טוב יותר

חיות המחמד שלנו תופסות חלק גדול בחיינו, הן תמיד שם בשביל לעודד אותנו כשאנחנו מרגישים רע או סתם כשאנחנו לא רוצים להיות לבד. אבל עם כל הטוב שאנחנו מקבלים מהן באה גם אחריות גדולה על הטיפול הנכון בהן, לצורך כך אספנו בשבילכם חמש דרכים שבעזרתן תוכלו לשפר את החיים שלהן ולהפוך אותם לנוחים יותר:

עוד בערוץ המגזין:

תשומת לב

הדבר המשמעותי ביותר בחיי חיית המחמד שלכם הוא היחס שלכם אליה, ככל שתראו לה יותר אהבה היא תהיה יותר רגועה, קשובה וקשורה אליכם. מחסור ביחס אף יכול לגרום לה לנזקים ומחקרים הוכיחו כי כלבים שבעליהם מתעסקים הרבה בנייד גילו סימנים של דיכאון וחרדה. אז תעזבו את המכשיר הנייד הממכר ותבלו עם החיה שלכם, היא תודה לכם על זה!

חיית מחמד שמחה היא חיית מחמד שמעניקים לה הרבה תשומת לב © Fotolia

היגיינה

בעלי חיים אמנם לא צריכים להתקלח בכל יום אבל הגיינה היא דבר שחשוב להם, מומלץ שתבדקו מהו פרק הזמן שבו צריך לקלח את החיה שלכם ותעשו זאת. בנוסף לכך יש עוד שלל דרכים בהן תוכלו לשמור על נקיונה של החיה שלכם, אם זו חיה בעלת פרווה תוכלו לסרק אותה כמה פעמים ביום, פעולה שגם תמנע מחרקים לא רצויים לשהות בה וגם תשמור על סביבתם נקייה. אצל דגים, למשל, כדאי לקנות דג מנקה ולנקות את מימהם לפחות פעם בשבוע. לא סתם משמיצים ריח של כלב רטוב, נכון?

אל תשכחו לדאוג שהמים של דגי יהיו נקיים!
אל תשכחו לדאוג שהמים של דגי יהיו נקיים! © Fotolia

אוכל

בדומה לבני אדם התזונה של חיות המחמד שלנו משפיעה על בריאותם והתנהגותם, לכן שימו לב שהאוכל שאתם קונים לבעלי החיים שלכם איכותי ותואם לצרכיהם. אצל גורים, במיוחד הצעירים שבהם, מומלץ שהאוכל יהיה עשיר בחלבון ובשל כך כדאי שתקנו אוכל שתואם לגורים. האוכל שהחיות שלכם אוכלות משפיע לא רק על בריאותם אלא גם על מצב רוחם ועל רמת האנרגיה שלהם וכמובן על איכות חייהם. עוד בונזו, מישהו?

פעילות גופנית

אמנם זה נראה כאילו החיות שלנו מתרוצצות די והותר, אך חשוב לשים לב שהן פעילות ועושות פעילות גופנית כמעט תמיד. בעיקר בגיל מבוגר יותר, חשוב לדאוג לפעילות גופנית מתאימה כדי שהן יהיו בריאות וישארו איתנו לעוד הרבה זמן. אבל הזהרו שלא להכביד על כלביכם, עם כלבים שגדלים לגודל גדול עד גיל שנה וחצי צריך להיזהר ולא לגרום להם לרוץ יחד איתכם בטיולים, פעילות מאומצת שלהם יחד עם גדילת השרירים עלולה לפגוע בהם. נסו לומר מאה בספורט בכלבית

כלבים תמיד אוהבים לרוץ ולהתרוצץ לכל עבר © Fotolia

חימום בחורף

למרות שלרוב החיות שלנו יש פרווה הם עדיין סובלים לעיתים מקור, לכן לחיות קטנות כמו כלבים קטנים וחתולים, מומלץ שתקנו סוודרים במידתם ותקפידו לא להוציא אותם כשיש בחוץ גשם כדי להקטין את הסיכוי להתקררות. דבר נוסף שצריך לשים לב אליו בחורף הוא הרחקה של מכשירי חימום מהישג ידם, הם אינם מבינים כי המכשיר מסוכן ויכול לגרום להם לכוויות ולכן נוטים להתקרב, לחקור את החפץ ולהיכוות מהחום. תוכלו להתאים את הסוודר שלכם לזה של חיית המחמד שלכם, לא ככה?

אמנם לחתול יש פרווה, אבל עדיין יכול להיות לו קר
אמנם לחתול יש פרווה, אבל עדיין יכול להיות לו קר © fotolia
תגובות