מצרפים חבר למשפחה: כך תבחרו את הכלב המתאים לכם. צילום: fotolia

מצרפים חבר למשפחה: כך תבחרו את הכלב המתאים לכם

אימוץ כלב הוא לא דבר שמחליטים בלהט הרגע. צריך לשקול היטב את כל הפרמטרים ולבדוק האם אנחנו מוכנים לאחריות שגידול כלב דורש מאיתנו. כדי לעזור לכם לבחור את הכלב שהכי מתאים לכם, היועצים של אגודת צער בעלי חיים בישראל, מסבירים על הפרמטרים שצריכים לקחת בחשבון

היתרונות בגידול כלב רבים, ומחקרים הוכיחו כי בעליהם של חיות מחמד הם אנשים רגועים ובריאים יותר ובעלי תוחלת חיים ארוכה. לצד היתרונות הרבים יש לקחת בחשבון גם את הצדדים הפחות נוחים, למשל האחריות והמחויבות בטיפול, הוצאת הכלב לטיולים מספר פעמים ביום, הלכלוך והאפשרות שהכלב יהרוס כמה דברים בבית, ההוצאה הכספית על האוכל ועל הטיפולים הרפואיים והזמן הנדרש לכל אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חשוב להבין שאימוץ של בעל חיים אינו גחמה או תחביב שאפשר לוותר עליו בקלות כשנמאס. זוהי מחויבות רצינית לשנים ארוכות, הדורשת השקעה של זמן, כסף והרבה תשומת לב ואהבה. רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך האימוץ חשבו: האם אתם באמת מוכנים לכך? האם אתם יכולים לספק לכלב את כל צרכיו הפיסיים והנפשיים? 

כיוון שמשמעות האימוץ היא הכנסת חבר חדש למשפחה, רצוי שכל בני המשפחה יהיו שותפים בכל שלבי התהליך. יש כלבים נבחנים, כאלו שנרתעים מפני ילדים, או כאלו שאינם מסתדרים עם כלבים אחרים. אל תתפתו לאמץ כלב בשל מראהו החיצוני האטרקטיבי. קראו מידע והיוועצו במומחים שיעזרו לכם למצוא את הכלב שיתאים לאורח החיים שלכם ולבית שלכם. יש לקחת בחשבון כמה דברים לפני שבוחרים איזה כלב לאמץ:


גזע

הכלבים הגזעיים אמנם מרשימים מאוד,וקל לדעת לאיזה גודל הם יגיעו ומה יהיו תכונות האופי שלהם, אך הם נוטים לסבול ממחלות גנטיות בהתאם לגזעם. הכלבים המעורבים בריאים יותר ובעלי גודל, צבע ואופי מגוונים. אם החלטתם לאמץ כלב גזעי, מומלץ לקרוא וללמוד על הגזע, על מאפייניו ועל אופן הטיפול הנדרש.

 

© fotolia

 

גודל

גודל הכלב אינו מעיד בהכרח על אופיו, אך באופן כללי כלבים גדולים זקוקים ליותר מזון, מרחב ופעילות פיסית. בכלבים קטנים קל יותר לשלוט בטיולים.

גיל

לכלב מבוגר כבר יש הרגלים קבועים, לטוב ולרע. לרוב הוא יידע לעשות את צרכיו בחוץ ולא לזרוע הרס בבית, והוא יוקיר לכם תודה על הבית החדש שהענקתם לו. לעומתו, גור צריך לעבור תקופת הסתגלות בת כחודש, במהלכה מלמדים אותו לעשות את צרכיו בחוץ ולא להרוס את הבית בכרסומיו ובמשחקיו, כך שמדובר בהשקעה גדולה יותר של זמן ותשומת לב.

 

חתול וכלב
© adobestock

 

 

חיות נוספות בבית:

 

אם קיים עוד כלב בבית, כדאי מאוד להביא אותו אל מקום האימוץ כדי שההיכרות הראשונית בין שני הכלבים תיערך במקום ניטראלי. אפשרות נוספת היא להפגיש בין שני הכלבים בחוץ עם הגיעו של הכלב החדש, לפני כניסתו הראשונה לבית. הקפידו שלשניהם תהיה רצועה ותנו להם להריח אחד את השני. אם הם לא מסתדרים, הפרידו ביניהם עד שיירגעו ונסו שוב. טיילו עם שניהם יחד כדי שירגישו כחבורה ואז חזרו כולם יחד הביתה.

במידה ויש חתול בבית, שימו לו כלי לאוכל ומים במקום גבוה מחוץ להישג ידו של הכלב והשאירו לו אפשרות לברוח למקום גבוה, כמקום מפלט במקרה והכלב ירצה לתקוף אותו. מומלץ להשאיר את הרצועה על הכלב החדש בכל עת כדי שתוכלו לשלוט בו במקרה הצורך, ולא לתת לו לרדוף אחרי החתול אפילו כמשחק. נסו להסיח את דעתו עם חטיף או צעצוע. גם החתול וגם הכלב צריכים ללמוד את הגבולות אחד של השני ולכבד אחד את השני, והכי חשוב להיות ערניים למצב.

 

© adobestock

 

יש מקרים בהם שני הכלבים או החתול והכלב יתחברו לאחר תקופת הסתגלות ואילו במקרים אחרים יתעלמו אחד מהשני לנצח. כשמדובר בשני כלבים, תמיד אחד יהיה יותר דומיננטי מהשני וזה בסדר.

 

רוצים לאמץ כלב?

אתם מוזמנים להגיע בכל יום לאגודת צער בעלי חיים בישראל:

א'-ה' 10:00-20:00

יום שישי 8:00-13:00

יום שבת 11:00-14:00



תגובות