הוט דוג: כך תשמרו על הכלבים בעונה החמה . fotolia

הוט דוג: כך תשמרו על הכלבים בעונה החמה

הקיץ הגיע ועמו שלל תופעות שעלולות לסכן את הכלבים שלנו. ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר של חברת "ביופט", מציג את אותן סכנות נפוצות כדי שנוכל להימנע מהן ולסייע לכלב שלנו ליהנות מהעונה החמה!

קניתם כבר בגדים קצרים? הצטיידתם בכפכפים, כובע, משקפי שמש וקרם הגנה? יופי! אתם מוכנים לקיץ. עכשיו הגיע תורם של הכלבים שלנו להיות הכי מוכנים שאפשר לעונה החמה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מכת חום והתייבשות

שתי תופעות קטלניות אלה אינן זהות, ולא בהכרח מתרחשות בו זמנית. מכת חום מתרחשת כאשר הכלב אינו מצליח לשמור על חום גוף נורמלי. כלבים לא מזיעים, והדרך שלהם לצנן את הגוף הוא על ידי הלחתה. זוהי נשימה קצובה עם הלשון משתרבבת החוצה. מכת החום הנפוצה ביותר אצל כלבים מתרחשת כאשר משאירים כלב במכונית סגורה. לעולם אין להשאיר כלב במכונית סגורה, אפילו לא למספר דקות. מכת החום מתפתחת במהירות והכלב יכול למות תוך זמן קצר.אם כלב מקבל מכת חום יש לצנן אותו במים קרירים ולהחיש אותו ללא דיחוי למרפאה וטרינרית.

התייבשות מתרחשת כאשר הכלב נכנס למאזן נוזלים שלילי - זאת אומרת, חסרים לו נוזלים. המקרים הנפוצים ביותר הם כלבים אשר נשארים סגורים בבית או קשורים ללא מים. אם משאירים כלב מספר שעות לבד, גם אם משאירים לו דלי מלא מים, זה לא יעזור לו אם הוא יהפוך את המים ולכן מומלץ להשאיר כמה מקורות חלופיים. סימנים של התייבשות כוללים אפתיה, עיניים שקועות וחוסר גמישות של העור באזור העורף (מרימים את העור ועוזבים – העור אמור לחזור מיד למצבו הקודם – אם הוא נשאר עומד, החיה מיובשת). במקרה של התייבשות יש להחיש את החיה לווטרינר לקבלת עירוי נוזלים.

תעזרו לכלבים להתקרר ולשמור על הנוזלים שלהם
תעזרו לכלבים להתקרר ולשמור על הנוזלים שלהם © adobestock

טפילים חיצוניים

הקיץ הוא עונת הפרעושים והקרציות. יש סיבה טובה למגר טפילים אלה מעבר לכך שהם מגעילים ומטרידים. הפרעושים מעבירים תולעי סרט וגורמים לאלרגיות קשות בעור, והקרציות מעבירות קדחות המסכנות חיים. הגישה הנכונה לפתרון הבעיה היא לא לקנות איזו אבקה בחנות, אלא להתייעץ עם הווטרינר על תכנית המניעה הנכונה ביותר עבור חיות המחמד שלכם הכוללת התייחסות לחית המחמד וסביבתה.

נחשים

חודשי הקיץ הם גם החודשים בהם פעילים הנחשים ובמיוחד נחש הצפע הארסי הנפוץ כל כך בארצנו. מעבר לצעדים שיש לנקוט למניעת נוכחות נחשים (ניכוש עשבים, סילוק גרוטאות, גידול חתולים…) כדאי לדעת מה לעשות במקרה של הכשה - יש להביא את הכלב או החתול ללא דיחוי למרפאה וטרינרית. הסימן הבולט ביותר להכשת נחש הוא נפיחות פתאומית וכאב עז בדרך כלל באזור הפנים או בגפיים. גם אם הכלב נראה כאילו הכל בסדר, קחו אותו לרופא. השפעת הארס יכולה להיות מאוחרת עד כדי 24 שעות אחרי ההכשה. על פי רוב, התערבות רפואית במועד תציל את חיי המוכש.

תספורת

מותר ומומלץ לעשות תספורת לכלבים מכל הסוגים. יהיה להם יותר קל לווסת את חום גופם, ויהיה יותר קשה לטפילים להטריד את הכלב. אפשר לספר בשיטת "עשה זאת בעצמך" אולם אני ממליץ להיעזר בספר כלבים מיומן. בכל מקרה יש להשתמש רק במכונת תספורת ולעולם לא במספריים כי איתם אפשר די בקלות לחתוך בטעות את העור.

© Fotolia

מזון

אל תתנו למזג האוויר לבלבל אתכם! כלבים זקוקים ליותר אוכל כשחם בחוץ, מכיוון שהם מבזבזים המון אנרגיה על צינון הגוף. זה נכון בחורף וזה בולט עוד יותר בקיץ. הרבה אנשים חושבים שזה בדיוק הפוך ושחיית המחמד אוכלת פחות בקיץ. הרושם הזה מתקבל מכיוון שכלבים לא אוהבים לאכול כשחם להם, ומעדיפים לאכול בשעות החשיכה.

 

 

תגובות