הדובים באים: מי צריך להיזהר ולמה?. צילום: טיבור יגר

הדובים באים: מי צריך להיזהר ולמה?

נמלים? סכנה לפניכן: שתי דובות נמלים, אם ובתה שהגיעו לספארי לפני מספר חודשים סיימו את תקופת ההסתגלות ועכשיו הן יוצאות החוצה. השתיים יתאחדו עם הזכר טרמיט שלבו נשבר לאחר שזוגתו מתה. טלנבולה של ממש, רק טבעית יותר

החיות בחצר הדרום אמריקאית בספארי ברמת גן מתרגשות: שתי דובות נמלים ענקיות, אם ובתה הצטרפו לזכר, טרמיט, שהגיע לפני מספר שנים מפולין. שתיהן הגיעו לספארי לפני ארבעה וחצי חודשים מקופנהגן, דנמרק, אך עד כה לא יצאו לחצר. עכשיו, לאחר שהתרגלו לביתן החדש, הגיע הזמן להוציאן.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 
בעקבות גל האלימות: כנס מיוחד בפ"ת
• מה גורם לבנות לתרום את שערן?
• גיבור היום: ילד בן 9 הציל את משפחתו משריפה 

לפני מספר שנים, הגיע לספארי מפולין, טרמיט, דוב נמלים ענק. זמן מה לאחר מכן, הגיעה גם בוניה מסינגפור ושניהם הפכו לזוג. כמובן שהם לקחו את הזוגיות לשלב הבא וכשנה לאחר מכן הביאו יחדיו לעולם את בלה הקטנה, שלאחר זמן מה פרסה כנפיים, והועברה לאנגלייה.


דובות הנמלים בספארי 

חודשים אחדים לאחר מכן, הנקבה, בוניה מתה והותירה את טרמיט בודד. במשך מספר שנים חיפשו בסאפרי נקבה שתמשח את ליבו של טרמיט הבודד ושתביא איתו עוד צאצאים לעולם. לשמחתם, הם גילו נקבה מתאימה בדנמרק אלא שזו המליטה לפני שמונה חודשים ובספארי לא רצו להפריד את האם מבתה. כך, למעשה הגיעו לספארי שתי נקבות במקום נקבה אחת.

"במשך קרוב לארבעה חודשים הן היו מוסתרות מעיניי הקהל משום שהיה חשוב לנו להרגיל אותן בשלווה ובלי מתח לבית החדש שלהן" סיפר לנו גורם בספארי. "עכשיו אחרי שהסתגלו הן סוף סוף יכולות לצאת לחצר".

אם ובתה.
אם ובתה.


צילומים: טיבור יגר

בטבע, דובי נמלים ניזונים מכ-30,000 נמלים וטרמיטים מידי יום, כך שחוץ מלאכול את השיק המיוחד, הנקבה הבוגרת גם נוהגת לטייל בחצר ו"לנקות" את השטח מנמלים. אף על פי שהגורה שלה כבר בת שמונה חודשים, היא עדיין מתפנקת ומדי פעם מטפסת על גבה של האם כמנהג הגורים.

בעתיד, הן כמובן יתאחדו עם הזכר טרמיט, אבל עד אז בספארי מחפשים עבורן שם שמתחיל באותה אות, לא משנה איזו.

S0 - יש לכם רעיון ?

תגובות