קמפיין ישראלי-פלסטיני לשלום: "אחותי נהרגה ב-2007". צילום: צילום מסך מהסרטון

קמפיין ישראלי-פלסטיני לשלום: "אחותי נהרגה ב-2007"

הסכסוך הערבי-יהודי בשיאו. מאות רקטות שוגרו ועדיין משוגרות מידי יום לישראל, צה"ל ברצועת עזה ומאז הכניסה הקרקעית נפלו 29 חיילים. שתי משפחות שכולות, משטח הגדה ומשטח ישראל, לקחו על עצמן להריץ קמפיין שלום נגד האבדות נוספות

השנאה והריחוק בין הערבים לישראלים נראה ומורגש יותר מתמיד. בצל כל ירי הרקטות לשטחה של מדינת ישראל ובמקביל למבצע הקרקעי בשטחי רצועת עזה, לכולנו יש מכנה משותף - כולנו מאבדים באופן כזה או אחר את אדם קרוב אלינו - ילדים, נשים, בני משפחה וחברים.

קמפיין משותף של תושבי ישראלי ועזה, מעביר מסר מרגש, חד וברור, כשבסרטון רואים בני משפחות שכולות האומרות "אנחנו לא רוצים אתכם פה". בסוף הסרטון, מוסבר כי לא מדובר באותנו כישראלים או כערבים, אלא כי אין עוד רצון למשפחות שכולות - בשני הצדדים.

 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ענבל הראל בת ה-12 מגבעתיים הלוקחת חלק בסרטון יחד עם אמה סיפרה לפרוגי ש"אנחנו משפחה שכולה, אח של אימי (יובל הראל) מת במלחמת לבנון השנייה. אמא שלי חברה בפורום משפחות שכולות משותף בין ישראל ופלסטין", אומרת הראל נרגשות וממשיכה: "הזמינו אותנו לקחת חלק בסרטון קמפיין משותף תחת השם 'לא רוצים אתכם פה' והסכמתי".

על המצב הנוכחי היא מספרת שהיא "מקווה שתהיה הפסקת אש ולאחר מכן הסכם שלום. המצב הנוכחי ממש לא בסדר. אנחנו תושבי ישראלי סובלים, אך גם תושבי עזה, החפים מפשע, סובלים לא פחות. אני גם מקווה שהעניין יגמר בפחות השמצות גזעניות באינטרנט".

מלבדה, יש גם את אחמד, נער מהגדה, בן 12 אשר גם כן לקח חלק בקמפיין: "אנחנו משפחה שכולה, אחותי בת ה-9 נהרגה בשנת 2007. משפחתי חברה בפורום משפחות השכולות ובחרנו לקחת עמדה של להhלחם בשלום ולא למען המלחמה".

על המתרחש בימים אלו, אחמד מספר לנו ש"עצוב לי. כל ההרוגים מזכירים לי את אחותי. זה לא נושא שאני וחברי מדברים עליו. לתמוך בשלום לא מפריע לי לקיים חיים רגילים. הפתרון הכי מוצלח שישי למלחמה העכשווית הינו אך ורק שלום. המדינות צריכים ללמוד לדבר אחד עם השני במקום לשלוח חיילים לקרב. אני חושב שצריך שנחיה ביחד, שתי מדינות עם הסכמי שלום וחיים משותפים בנינו".

תגיות
תגובות